Din hund bitit en annan hund?
Vet inte om det finns en sådan tråd sen innan men läste för en tid sen (nånstans här inne på ifokus) ett inlägg som ställde ungefär denna frågan, har din hund blivit biten eller attackerad?
Så nu frågar jag istället om er hund bitit en annan hund (mer än ett nafs alltså) ?
För jag har varit med om dessa två situationer ,och trodde inte känsla kunde bli mycket värre efter att min hund blivit biten. Men det var verkligen otäckt att se sin "lilla vovve" greppa tag,skaka och kasta iväg en annan hund. Djursjukhuset i illfart blev det. Fick dock aldrig betala nåt,eftersom min varit kopplad och bredvid mig,medans hennes hund kom fram rusandes till i ett springkoppel.Och det godkände inte mitt försäkringsbolag .
Det tog tid att komma över, alla skrik,gråt and you name it!
Nån som vart med om något liknande?
... A Nation And its Moral Progress Can Be Judged By The Way its Animals Are Treated.
Suzette (papillon) bet, med sina två tänder, Smiley (schäfer) så att hon fick en kal fläck på läpparna. Det är det närmsta jag kommer 🤪
Medarbetare på Hundparkour.ifokus
naaw
... A Nation And its Moral Progress Can Be Judged By The Way its Animals Are Treated.
Nej, han är alldeles för dumsnäll för att ens tänka på det. Noll resursförsvar över huvud taget och har aldrig sagt till någon hund.
-
det måste vara skönt 🙂
Försökt en gång men inte lyckats, annars har hon bara bitit vid lek :) inget allvarligt. Men gången hon försökte bita var på en blandis i storleken "chihuahua" hon höll på att hugga den rakt över nacken men jag reagerade snabbare än blixten så hunden blev inte ens snuddad, var mitt ex hund :)
Min hund har blivit biten av en liten terrier och två schäfrar flög på honom i skogen (för att döda) som hade rymt från deras gård, dessa två attacker hände med ca. 2-3 veckors mellanrum och min hund har aldrig varit samma, han är även nu efter mycket arbete väldigt rädd för stora hundar eller hundar som kommer fram till honom, och kan försöka bita om någon lös hund springer upp till honom för att vänligt nosa 😕 Har aldrig lyckats bita hård nog för att skada, men hjärtat sätter sig i halsen varje gång då han blir så rädd 😭
/ Kigon, medarbetare på djurpyssel ifokus.
Självklart blir han rädd efter 2 såna attacker,stackarn. Men när de är så rädda biter dom nog sig inte fast. Utan mer markerar. Och lösa hundar SKA inte komma fram sådär :)
#7 Klart de inte ska, men han gör det även mot vänners hundar, släktens hundar, grannars hundar, mm som passar in i hans nya profil för rädsla, som har varit hans vänner tidigare så det är lite obetydligt i sammanhanget 🤪 Nämnde det bara då det är just nu de enda hundar i profilen han träffar som inte ingår i träningen i just detta…
Nej, han markerar tyvärr inte, han är rent aggressiv pga. rädsla och hugger fast i hunden om den står för nära. Har fått trycka upp käken på honom för att få loss den andra hunden en gång (som tur av blev den inte skadad så det blev blod) så är ganska säker på det 😟
Hemsk situation, han har dock blivit bättre efter flera månaders träning och kan vara med några av hans gamla vänner utan problem nu, men har fortfarande väldigt svårt för de flesta så mycket träning återstår 🤪
/ Kigon, medarbetare på djurpyssel ifokus.
Min har bitit. Lös vovve som sprang fram till oss. Skrek på ägaren att koppla hunden, men noll hände. Så min hund bet först i luften och markerade, när den lösa hunden fortfarande kom imot oss så bet han och kasta runt den andra hunden. Blev ingen betalning för min del, andra ägaren tyckte det var dennes fel och Inge mer med det.
Japp det har hänt några ggr, med mer än en av mina hundar. De har inte anfallit, men väl försvarat sig själva vid anfall eller försvarat mig mot andra djur o människor.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
#10 Djur och människor?
Nej. Har aldrig hänt. Däremot har min hund en stark jaktlust och tog död på en av våra fåglar när hon var valp. Att jaga efter en snabb terrier som springer omkring i lägenheten med en flaxande fågel i munnen, som jag vet kommer att dö om jag inte hinner få ut den, är INTE roligt.
#10 Hur menar du, försvarat sig mot andra djur och människor?
Jao min bitts, därför brukar jag alltid hojta till andra ägare att koppla hunden annars hamnar den på sjukhus. Fast, han bits inte alltid om jag ska vara helt ärlig, han gillar inte hanhundar eller hundar med hög energi, så har inte hunden det så brukar det gå super bra. Han har en del hundvänner och dom är nog tillräckligt för honom, men möter han en cocker, eller annan spaniel sort så är det som om två syskon träffas efter 10 års tid. Fattar inte, i stort sätt de flesta spaniels beteer sig så, vill inte leka med annat än spaniels. Sen har min hund bitit mig och andra människor, men det är en helt annan historia. Men man kan inte tro att denna sockersöta grabb kan bli ett monster utan förvarning.
Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus
Underskatta aldrig värmen från en kall nos 
Min förra hund bet en annan hund 2ggr - men detta i självförsvar och han skyddade mig från den hunden (en aggressiv rottis som polis senare fick skjuta…)
Annars har ingen av mina hundar anfallit eller huggit någon annan hund.
Bild på min gamling Milton 2000 - 2013 ❤️
Sajtvärd - Djurpyssel.Ifokus Medarb. - Vinthundar, Hundar, Stickning, Pälsvård, Nakendjur & Multikulturellt Ifokus
Kolla gärna in min hemsida HÄR!
Nej min hund har aldrig bitit någon. Och jag hoppas att vi aldrig kommer att få vara med om att hon gör det heller.
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Nej var glada över detta. För det är inte kul må jag säga. Det är en underlig känsla efteråt. Dels för att man sett sin hund förvandlas till ett "monster" och sen skammen. Efter typ en dag visste ALLA vad som hänt
Ja fy sjutton. Var hemma hos släkten och hälsade på förra vintern med hunden vi hade då, Lucy. De har en gammal jämthund som är hur jäkla snäll som helst mot allt och alla. Har aldrig gjort en fluga förnär i hela sitt liv. Vi hade varit ute på promenad och allt hade gått jättebra och så gick vi in och satte oss och såg på tv. Hundarna somnade på golvet.
När jämthunden vaknade ställde han sig framför min pojkvän för att han ville bli klappad och då flyger vår hund plötsligt på jämten och biter honom över ryggen i skinnet. Jämten ligger på golvet och liksom ylar och vår hund SLÄPPER INTE! Det var helt fruktansvärt att se. Hon höll fast i kanske 10 sekunder och det var nog de absolut längsta tio sekundrarna i mitt liv. Jämten klarade sig tack och lov bra utan några större skador.
Jag tror att det berodde på att jämten inte har så bra hundspråk. Vår hund var en omplacering och hon omplacerades just för att hon inte gick ihop med förra familjens äldsta hund som var gammal och började bete sig lite konstigt. Såg inte så bra längre etc, kunde morra utan direkt anledning och så. De andra hundarna i familjen förstod tydligen att det inte var något att bry sig om, men vår hund hade inte vuxit upp med gammeltanten utan Lucy flyttade dit när hon var omkring åtta-nio månader eller så när den gamla hunden redan "var konstig".
Med familjens fyra andra hundar fungerade Lucy hur bra som helst. När hon bodde hos oss gick hon på hunddagis med en massa andra hundar och det var aldrig några problem med henne där. Det var något med just gamla hundar med osäkert/konstigt hundspråk som hon inte klarade av. Jag tänker på det där ofta, på hur jämten ligger på golvet och ylar och vår hund inte släpper. Himla otäckt.
#11 + #13
En vuxen tjur som kom lös inuti en laggård, och en gång på betet. Då var det både jag o vet, tjuren gillade oss inte pga den behandling för klövspalt som han fick utstå.
En människa som anföll mig bakifrån när jag höll på att lasta ur bilen.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.