Hundar iFokus

Hundar

Etikett: övrigt
Läst 820 ggr
[helenal]
0

O.T håll tummarna på onsdag

Min moster vill lämna sin man. men det är inte det enklaste.Han misshandlar henne både psyksikt och fysiskt. Han gömde hennes pass när de va i Grekland. hon hade inte kontakt med någon av hennes familj, hade ingne mobiltelefon ingen internet. Ingenintg. Hon levde endast för honom. Nu är dem här på besök efter 10 år och hon sa till min mamma idag att hon vill lämna honom. Men om hon skiljer sig med honom i grekland kommer han aldrig släppa henne därifrån. Dem ska åka hem nu nästa onsdag klockan 17:00. Men marie ska inte följa med.

Mamma har pratat med en från kvinnojouren(mamma har själv varit med om liknande) och marie ska fika med mamma och hon från kvinnojouren på fredag. Hon ska tala om för Teo att mamma och hon ska på massage, för han släpper inte iväg henne utan honom egentligen. Sen ska Hon från kvinnoj. prata med marie så marie får ett förtroende för henne. Hon ska hjälpa henne med allting, boende, advokat m.m. Marie ska packa sin och annas väska tillsammans, lägga ner pass och så.Och han ska ha sina kläder och pass i sin väska. Så kommer kvinnojouren ta henne därifrån på flygplatsen. Måtte han inte misstänka ngt nu innan onsdag!! Jag vill ha min moster tillbaka. Här är hon lycklig.

Jag är van vid sånt här i min familj. För vissa kommer detta som en chock. Mne inte för mig. Jag hoppas detta går vägen nu.Tycker synd om alal kvinnor som får leva me dmän som misshandlar dem både fysiskt och psykiskt.Min moster har en chans nu att slippa fortsätta leva i helvetet. Vi finns här för henne.Hon måste tänka på sig själv lite. Hon har bott i grekland sen hon va 28 år nu är hon 46.Jga är bara rädd att han inte kommet gå på planet när dem"kidnappar" marie och anna. Att han kommer söka efter dem. Han vet ju vart min mamma, systrer och mormor bor. Men anna och marie ska vara på en kvinnojour och om de inte finns plats där hos mammas kompis. Mamma har varit med om detta innan och kvinnojouren ve tju vad dem gör.Mne dem åker inte förrän onsdag så vi får hålla masken nu tilsl dess så han int emistänker ngt.Hennes dotte rkomemr inte få veta ngt i flörväg för hon kanske råkar försäga sig.

Anna har aldrig åkt i rulltrappa, varit på liseberg. varit i affärer varit inne på en data. Här har hon allting och hon har aldrig varit så här lycklig. hon har inte så många vänner i Grekland heller.

Karmatarerskanise
0

Uch vilken hemsk historia. Jag håller verkligen tummarna nu så att allt går bra! Vilken hemsk väntan också..

Du måste berätta vidare om hur det går!!

Tänker på dom!

[helenal]
0

Jag lovar dig. är jätte nervös!

Mymlan
0

Håller tummarna.. Själv skulle jag vilja till kvinnojour men man får ej ha hund med sig..

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

Silenos
0

Vet en familj som sökte hjälp, då hjälpte soc till med att ornda/betala hundpensionat under tiden.

[helenal]
0

mymlan. Oj. vad hemskt:( men har du ingen som kan ta hand om hunden så länge?

[Vargnatt-]
0

Håller tummarna hårt vet du! Hoppas allt löser sig

AnneN
0

Håller tummar och tassar att det går vägen!

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

gejsa
0

Håller tummarna att det går bra-:)

Malin-A
0

håller också mina tummar..

föresten helena ja skicka sms till dig härmomdagen men d levererades aldrig? har du bytt nummer kanske?

Lotta
0

Jag håller tummarna att hon lyckas ta sig ifrån honom…och du måste komma ut och berätta för oss hur det går….

[helenal]
0

DET HAR REDAN GÅTT ÅT HE*L*V*E*TE

:(:(:(:(:(:(:

marie sa till teo imorse att hon skulle på stan me mamma själv för det e mammas sista lediga dag på jobbet innan dem åker(dem ska ju träffa hgon från kvinnojouren idag) men han blev skit sur å vägrade släppa ivög henne. Mamma blev FLY FÖRBANNAD och gikc raka vägen hem till dem och skällde ut han på noter(kan bara föreställa mig hur de lät.. ja menar hon kan skit dålig engelska):P min syster ringde henne för tio min sen å mamma sa att hon får ringa senare för allt har gått åt helvete hon vill bara slå ihäl honom:S

[helenal]
0

Pratade med min syster nu det va såhär. Mamma skulle gå upp för att hömta Marie så kom hon ut med både teo och anna. Mamma ba på svenska men marie vi ska ju gå själv?Då sa marie men dem fårhänga med till stan så får vi säga att vi ska köpa underkläder så han inte kan följa med.

alla började promenera, och marie grät hela vägen. Mamma klarar inte av sånt men bet sig i tungan för att inte säga ngt. Sen frågade mamm marie varför teo skällde på henne och vad han sa. Då hade teo sagt till anna på grekiska din mamma ljuger för oss hon är en idiot. Mamma frågade anna om dem brukade bråka mkt då sa hon ja. Marie storgrät mamma kunde kunte hålla sig och vände sig om och sa på engelska då. Du är en mkt svartsjuk man(hon sa yellow:P) som betyder gul haha. men iaf så forsatte hon att säga du och din bror går ut i grekland och tar en öl men marie som inte sett sin egna syster på tio år får inte ens köpa underkläder med mig. Jag vill inte att du följer med när jag gör de. Du är en mycket sjuk man! Så va han helt tyst och sa ngt på grekiska. Mamma bara gick därifrån och marie å dem följde efter… sen när mamma hade gått ill cafeet där dem skulle möta hon från kvinnoj. va dem borta.. så marie hann inte ens snacka med henne så detta e tyvärr slutet för Marie….:(kan bara ana vad han gör med henne nu! GRÅTER!

[Vargnatt-]
0

Men herregud :( Det måste ju finnas något mer sätt att få bort henne därifrån :(. Jag förstår verkligen att det är jobbigt för dig att gå igenom allt det här, tänker fortfarande på er!

[helenal]
0

alltså vad för sett? dem ska åka hem nu på onsdag och han kommer int eåka utan henne!! Min mamma e så arg på honom att hon vill döda honom… min moster som brukar vara en glad och livlig kvinna har nu blivit liten som en ärta!! vill inte synas inte höras…:(

Jag ska hem klockan 18 idag och då ska jag se till att han inte får röra min moster! den jävlen!

[helenal]
0

tack vargnatt det betydr mkt för mig… jag har varit med om detta innan men dp gällde de min mamma… int enu igen:(

[Vargnatt-]
0

Du har inte haft det lätt låter det som =/ Jag hoppas verkligen att ni på något sätt lyckas få bort henne från honom!

AnneN
0

Går det inte att anmäla han för misshandel och/eller frihetsberövande då?

_**/Mvh Anne

Liss
0

Jaa, jag tänkte på de me! herregud ni är ju i sverige, nått måste ni ju kunna göra? ärligt talat.. ring polisen och säg att ni behöver hjälp med att få henne till kvinnojouren och att hennes "man" är galen och måste tas hand om? dem kan väl säkert hjälpa till om dem hör situvatuonen?
Eller se till så fler folk är med er och tvinga honom till att släppa henne, han kan ju inte göra nått inför massvis med människor!!

Något måste faktist finnas att göra för henne.. inte tusan kan ni låta henne åka tillbaka när hon vill ha hjälp!!

Fy tusan vad jag blir arg på den där människan!!:(

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[helenal]
0

Nje men vi vill inte att hon ska åka tillbaka med honom men om hon inte själv känner att hon kan ge allt så kan vi inte så mkt göra… hon har sgat att hon vill lämna honom men vi har ingen aning om hon VERKLIGEN kommer göra de. Vi kan inte tvinga henne:( men vi ska göra allt vi kan. mamma hade ju en plan idag att hon skulle prata med en från kvinnoj som kan hjälpa henne med allting men det fungerade ju inte eftersom han vägrade släppa marie själv med sin syster!! han fölljer efter henne ÖVERALLT! hon kan inte ens gå och handla ensam. Jag vill bara strypa honom när jag ser han. Anna min kusin är jätte ledsen hon är ju med varje gång dem bråkar så hon förstår ju… hon kommer inte heller få de lätt i grekland när hon blir äldre. Marie måste göra detta för anna med. Nu när dme är i sverige.

Jo hon måste polisanmäla honom men de kan ju inte vi göra åt henne:( och hon vill inte göra de… han har tryckt ner henne så hon har inget självflrtroende alls kvar:(

Mymlan
0

Ge han sömnpiller i kaffe eller vad han nu dricker sedan då han sover kan hon smita..

[helenal]
0

Jo vists men vart ska hon smita? dem åker ju på onsdag och han bor hos min syster så länge.. han kommer ju sringa eftr oss.. han ve tju vart min mamma o mormor bor. vi kan inte hålla oss gömda tills på onsdag.

Mymlan
0

#21 Vad är bättre bli slagen kanske till o med ihjälslagen eller smiter och har chans att överleva?

Nu är semestrana slut så ska väl ej vara så svårt kunna hyra en stuga på annan ort eller? under tiden så fixar ni lght och ett skyddad identitet.

[helenal]
0

Jo jag får prata med mamma hon vet allt om sånt, men om nte marie själv vill dååå?? hon ska ju polisnanmäla och troligtvis kommer de bli rättegång. alltså klart jag ine vill att hon ska bli slagen… men samtidigt har jag inte lust att teo ska jaga mig… efetrsom mamma bor granne med johanna(min syster där dem bor nu)

Mymlan
0

#23 De kan sätta besöks förbud på han han får inte vara längre än x antal m eller kilometer ifrån er överträder han så bara ringa polisen. Vad kan Teo göra i rättsalen? om han går till attack så ser ju alla hur han är han kommer i rätten försöka övertyga hans oskuld då kan han ej ge sig på er i rättsalen. Det är tufft genomgå men bättre få det överstökat det är ju bara under en tid än ha det tufft hela livet.

[helenal]
0

jag vet mymlan hur man går tillväga, min mamm har varit med om samma sak fast med en svensk man. Så jag har redan genomgått allting. Det komme rju bli rättegång med vårdanden av dottern och allt vet inte om marie vågar allt detta, men vi ska göra allt vi kan!

Mymlan
0

#25 är han elak mot dottern? är hon med nu? ta med henne då oxå då ni smiter undan med Marie..

[helenal]
0

vet inte om han är elak mot henne också, inte vasd marie har sagt. Men han är nog hård mot henne också. Men anna är mest med sin mamma. Jo klart att marie inte lämnar teo med sin dotter det är ju för henens dotters skull hon har stannat i grekland annars skulle hon smitit för längessen.

AnneN
0

En idé kanske lite drastisk men likväl en idé kan vara att gömma Maries och Annas pass så dom inte kan lämna landet på onsdag.

_**/Mvh Anne

Mymlan
0

#28 Teo kan likväl sitta och nypa på dessa för vara säker på de är med hem till Grekland igen.

AnneN
0

Jo men som sagt så var det bara en idé

_**/Mvh Anne

[helenal]
0

jo kanske det. MEN JAG tror marie redan har koll på de. Men klart han inte e dum han har ju tänkt tanken att de kan hända. Men det gör ju inget om han gömmer deras pass om de ska stanna i sverige?

[helenal]
0

anna är svensk medborgare med.

AnneN
0

Jag tänkte väl snarare att man kunde gömma passen så han inte kan ha dom med sig till flyget på onsdag för utan pass kan dom ju inte åka.

_**/Mvh Anne

Mymlan
0

Se till så hon stannar.. Hade R och jag ett rum ledigt så hade de kunnat komma hit..

SaraC
0

Kan inte din mamma prata med de på kvinnojouren, förklara situationen och se om de har några förslag? De lär ju ha erfarenhet av såna här situationer.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Mymlan
0

Jag hade själv dragit iväg bara jag vetat vart jag ska ta vägen för jag åker ej utan mina djur, samt haft någon/några som har bil som kunde skjutsat..

[helenal]
0

hur e det med dig mymlan då?? Jo men jag vill ju att teo skall åka! han ska fan fara till sitt land

Mymlan
0

Har han ej uppehålls tillstånd så får han väl ej stanna hur länge som helst här, eller? vet ej hur det där funkar..

Om man blir kär i en utlänning så bör man nog tänka sig för flera ggr om, många har inte samma kvinnosyn som vi har.. Visst många är bra oxå det säger jag inget om och rötägg finns bland oss svenskar med.

Här där jag bor så finns det ngra libanserer som frågar mig ofta om jag är gift etc o de känner en kille som vill gifta sig, de får alltid samma svar att jag är inte giftas vuxen än.

Allt skulle vara bra om jag fick ett boende med 1: a hands kontrakt..

[helenal]
0

jo visst men nu har hon hamnat ihop me honom och man lär ju sig av sina misstag? eller hur? det enda vi vill nu är att hon ska må bra

Mymlan
0

Håller tummarna för er..

Karmatarerskanise
0

Tyvärr kan man inte göra mycket om din moster inte verkligen vill. Så det är väl övertalning som gäller. Kan inte komma på ngt annat :(

Lycka till!!!!

Lotta
0

Usch vilken sits ni sitter i nu Helena, det enda sättet för er att ringa polisen så dom hämtar henne så hon kommer därifrån till en kvinnjour. Jag vet att hon inte tar sig ifrån sin man själv för hon är så nertryckt nu så hon tar sig inte därifrån själv för det vågar hon inte, och oftas tycker dom själv att dom förtjänar den behandling dom får när dom sitter i det. Och till sist så sitter dom fast i det som hon gör nu, stackars människa.

Har ni inte starka karlar i er närhet som kan följa med upp och hjälpa er att lirka med henne därifrån på något vis, utan att starta ett bråk med hennes man vill säga…förklara för honom hur lagarna här i sverige är och att hon vill stanna, se hur han reagerar…startar han nått då så ring polisen….

[helenal]
0

det verkar tyvärr lönlöst. Pratade med mamma nu och när mama skält ut teodor så hade han sagt anna vi går.. men så hade marie följt efter dem istället för följt med mamma och prata med kvinnojouren.

Jga och johanna va där nyss för att kolla till henen. vi hörde att dem tjafsade innanför dörren och vi knackade på, dme öppnade inte förrän efter fem ringningar!! sen va dem jätte glada när vi kom och marier översatte varje ord på svenska till honom. Hon nämde inget om det somh änt innan. ANNa satt is in pappas knä pch pussade honom…(brukar hon aldrig göra) hon sa bara hej till oss sen va hon med sin pappa. han sa ibara hej till os med.. han drack öl och hade rökt i min syrras lägenhet.

Karmatarerskanise
0

USCH!!!! jag vill bara slå honom!!! vilket svin! Jävla sätt.. aah! Kan inte förstå hur en sån man kan få sån makt över folk!

Du måste verkligen må dåligt!

Du får en BAMSEKRAM från mig Helena!!!!

[helenal]
0

tack Hera det va gulligt..:) Ja jag ville bara spotta på hans fula håriga ansikte… hon förtjänar en rikare, snyggare och SNÄLLARE man!

Lotta
0

Kram på dig gumman det måste vara jättejobbigt att stå bredvid och inget kunna göra….jag skulle gladeligen slå ihjäl en så idiot och sitta inne för det. Jag hoppas verkligen hon tar mod till sig och går ifrån honom om inte annat för sin dotters skull…

Karmatarerskanise
0

Ja, det vet jag att hon gör, det gör i princip alla.!!!!

Vi får spotta tillsammans :)

Har  en kompis som fick rymma och nu har skyddad identitet. Hon har deeutom hans barn, men de vet inte han.
Jag fick stå ut med en massa skit när hon hade gömt sig från honom. Dödshot osv.

Synd jag inte kan hjälpa er! Vill få henne att lämna honom! Precis som ni!

[helenal]
0

ja usch de finns så många kvinnor som har de svårt. bra att frivviliga stälelr upp att jobba med kvinnojour så det inte läggs ner!! varje komun har väl en kvinnojour?

Jag ska göra allt jag kan. Men mamma är trött på detta… att inget händer. och att marie är så naiv.

Karmatarerskanise
0

Ja, jag tror att det finns i var kommun.

Känner igen det din mamma känner. Min kompis ville först inte lämna. Hon kom till mig när han hade slått henne, men vägrade anmäla. Då sa jag att jag inte orkade mer.

Sen bestämde hon sig efter att han kidnappat henne. Då blev jag överlycklig!

Bara du inser att det inte är ditt fel om det inte går som du vill! Egebtligen hänger det på din moster. Du kan inte göra mkt, tyvärr! Inte ditt fel!

[helenal]
0

Nje jag vet att det inte är mitt fel. Hon är en vuxen kvinna och hon vet att vi finns här och att de finns kvinojourer som hjälper henne till 100%. Men min mamma vill inte träffa marie elelr teo ngt mer nu när dem e här för hon klarar inte av att se marie så svag… och han får inte sätta sin fot inne hos mamma mer.

Karmatarerskanise
0

Som sagt, förstår din mamma. Fast det 'är ändå hennes syster. Även om det är jobbigt att se henne svag, är kanske din mamma det ända hoppet? Äh, jag vet inte…

Han borde iaf få sig en j*vla omgång!
Vill få din moster att inse vad som är det bästa.
Slå in det i henne om det behövs! Säg de till din mamma!