Hundar iFokus

Hundar

Etikett: hundträffar
Läst 3155 ggr
Frida B
0

Hundar i Gbg-området?

Någon som vill träffas med hundarna och träna, låta hundarna leka eller bara gå en promenad och prata? Har ju nyss skaffat en Schäfermix tik, och vi letar promenadkompisar i gbg-området! Vi bor i Lerum, ca 2 mil öster om Gbg, men kan ta oss in till Gbg. 

Dock kan jag inte släppa henne lös, då hon sticker med en gång, så någon som vet en bra rastgård med högt staket där vi kan släppa hundarna? Förutsatt att hundarna funkar ihop :)

Kan ju berätta lite kort om mig själv: Är en snart 17-årig tjej, och mitt allra största intresse är djuren, men framförallt hundarna. Jag har som sagt en Schäfermix, och vi satsar på att börja tävla i freestyle och träna spår när vi byggt upp kontakten tillräckligt. Får vi henne att kunna vara lös ska vi även satsa på agility, eventuellt flyball och lite discdog :)

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Pennybus
0

Jag bor söder om göteborg, i lindome, är en tjej på snart 15 år så det är inte aaaallt för stor ålderskillnad :) Är inte jätteofta i göteborg och speciellt inte med hund, så jag vet inga rastgårdar tyvärr :/ Men att träffas och gå promenad någon gång helg vore trevligt, är säker på att min vän i min ålder med en retrieverkorsning hade hängt på också :)

"i'm not scared of dying but i'm awfully terrified of dying alone"

Frida B
0

#1 hade varit jättekul! Kanske någon gång på påsklovet? Om vi har påsklov samtidigt vill säga :)

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Pennybus
0

#2 Jag får påsklov nästa vecka :)

Frida B
0

#3 samma här :)

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Chese
0

Jag Är också intresserad av att göra sällskap

Jag är en 23 årig tjej med en schipperketik i landvetter men kan ta mig till stan lätt

Frosstis
0

Jag också :D Jag är också snart 15 år:) Här där jag bor så finns det en rasthage, inte sådär jättehög (typ sånna som på skolor med grönt staket) men det kanske funkar för din hund ändå?

Min hund är en engelsk cocker spaniel på 9 år, han är ju inte sådär pigg då så det hade kanske vart bäst att gå promenad istället för att leka, han är inte så mycket för att leka:)

Chese
0

Tyvärr är min hund skadad just nu men fort hon får gå promenader med benet igen så hör jag av mig om jag är välkommen

Chese
0

Hon får av sitt gips den nästa onsdag

Wezza
0

Brukar åka till Gbg lite då och då, har en liten Schäfer tjej på lite mer än 2 år ;)

Medarbetare på Hundparkour.ifokus

Frida B
0

Härligt! Chese: ajdå, stackars liten :(

Men hur många är med på en promenad någon gång nästa vecka? :) Och när kan ni? :)

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Frosstis
0

Jag kan nog varje dag.. förutom kanske onsdag, ska åka till ullared någon dag. 

Kan nog komma, beror på vart promenaden är och så.. Känns lite awkward att tänka på att gå promenad med några jag inte känner, kommer inte våga prata hehe

Frida B
0

#11 kommer inte heller våga prata, eller så kommer jag att prata som en idiot… Men de flesta har samma förutsättningar, och de flesta har samma intresse: djur! :D

Vet inte riktigt vilka dagar jag kan, men typ alla som det ser ut just nu. Skulle vara jättekul och så många som möjligt kunde komma!

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Frosstis
0

#12 Om du pratar som en idiot kommer jag också prata :D:D

Jag har inte sådär jättestort intresse för hundar, men såklart älskar jag dom och tycker det är intressant att läsa böcker m.m :D Mitt största intresse är smådjur som hamstrar, kaniner och råttor.

Men jaja ^^ Och så är inte min hund sådär jättesmal, han är lite överviktig men vi försöker få ner honom och motionera mycket mer, så snälla titta inte konstigt på honom isåfall xDD

Frida B
0

#13 hehe, antingen kommer jag prata eller vara tyst.. Förmodligen prata xd

Det finns alltid någonting kul att prata om, gäller bara att hitta det :)

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Wezza
0

Jag kan nog varje dag om det så e :)

Chese
0

Jag kan också men ska fråga när hon kan promenera igen efter de hr tagit bort gipset och stygnen. Vart i göteborg ska vi i så fall vara? och hur långt kommer vi gå isf kanske jag bara går med en liten bit, för de är ju en upplevelse att träffa nya människor som också gillar hundar :)

De verkar som alla kommer vara mer eller mindre blyga och de är inget fel med det. Man brukar bli mer avslappnad ju mer tiden går.¨

Men någon gång efter tisdag kan jag. Om jag är välkommen i "gänget"

Josse5233
0

Hade jag bott i Göteborg så hade jag gärna hängt på med min blandraskille. :)

Ha en trevlig dag! 

Frida B
0

#16 alla är välkommna! :D

Jag kan ta mig vart som helst i hela Gbg hela den veckan, men finns det någon park eller så som är lätt att ta sig till och som tillåter hundar kanske vi ska ta den? Finns ju slottskogen, men mer vet jag inte haha! Eller om någon vet en bra slinga man kan gå :)

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Wezza
0

Slottskogen var ju en bra idé, bara det området som jag kan nästan ;)

Chese
0

ska vi bara ha en träff? eller ska vi köra varje/varannan dag?

Chese
0

Jag vill jätte gärna komma med men kan tidigast nästa tisdag om jag får gå promenad med min ny opererade hund.

Frida B
0

#20 och #21 Kan ju säkert träffas fler gånger :) bara det att iaf jag har knappt tid, och när jag väl har det är det på helgerna. Men på helgerna kan jag inte ta mig in till gbg…🤐 Eller jo kan kan jag, men det blir väldigt dyrt ^^ Men vi får säkert till fler träffar där du och din hund kan hänga med :)

#19 samma här ^^ Tycker att man borde kunna lite mer när man bott i Gbgområdet hela sitt liv, men icke det 😃 upptäckte senast igår vart backaplan ligger ^^

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Chese
0

jag kommer efter tisdags besöket om jag får promenera :) annars hoppas jag att vi kan fixa en ny tid.

Wezza
0

#22 Ja, fast jag har ju inte bott där, däremot har jag varit där väldigtväldigt mycket och ofta, lite mindre ofta nu men väldigt ofta förr, haha lite rörigt men, jaja ;)

Chese
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är min Skippy

Frida B
0

#24 syftade inte på dig utan på mig haha ;) har nämligen ingen koll alls när det gäller gbg'

#25 stackarn, hoppas han mår bättre snart :(

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Wezza
0

#26 Fattade det, kände bara för att dela med mig haha ;)

Chese
0

Alla tror att skippy är en hane men hon är faktiskt en tik :D

Pennybus
0

Jag kan varje dag förutom möjligtvis ons-torsdag. Min kompis hänger också med :)

Chese
0

#29 har din kompis någon hund?

Pennybus
0

Ja, som jag skrev längre upp, en retriever korsning :)

Chese
0

Va de inte din egna hund? :)

Chese
0

Förlåt, läste som det var din :)

Pennybus
0

Nej, jag har en mellanpudel xD

Chese
0

ok Kommer den följa med?

Pennybus
0

Självklart :)

Frida B
0

okej, jag kan onsdag, torsdag eller fredag… Men ska vi säga Fredag? Kan alla då?

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

IdaStranne
0

Fridaaaa <3 jag är meeeed =)

Kanske kan ta med Ludde då också ;)

MVH en djur o kramgalen Ida Galen
lifewithapaw.blogg.se - Bloggar om djur, natur, fotografering och mitt iv

Medarbetare på Bortskänkes och Chihuahua

Frida B
0

#38 ludde!! <3 härligt!

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Chese
0

Ja  fredag blir bra för då kan jag om skippy får gå med :) Va kul de kommer bli.. Menar ni nästa fredag?

Pennybus
0

Jag kan på fredag :)

Frida B
0

#40 ja, inte långfredagen utan fredagen efter :) kul att du kan följa med då!

#41 härligt!

Är det okej om jag tar med min kamera och tar lite kort? :)

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Chese
0

Ja de kan du göra :)

Frosstis
0

Vad kul, kan vi inte promenera runt slottskogen?:D Fast min hund är inte sådär jättekär i hanhundar, så om det kunde gå någon tik emellan så hade det vart jättebra :D Han funkar ju ihop med hanar men han skulle nog bli sur om hanen är äldre än honom eller så, han funkar jättebra med yngre hundar annars.

Chese
0

min är en liten tik :-)

Chese
0

ska vi summera vilka alla är och vilka alla hundar är? ska alla åka kommunalt? isf kan vi träffas i hållplatsen botaniska trädgården el Linnéplatsen?

Frosstis
0

Om vi ska till slottskogen kan nog mamma eller pappa köra mig. Vill inte åka så långt med bussen och spårvagn.

Annars kan vi väl mötas vi typ sälarna eller något?:)

Wezza
0

Så länge jag får skjuts så kan jag då! 😃

Tar isåfall med min Schäfer (blandis, 10% Husky) tik på 2 år, Smiley :)

För er som vill läsa om Smiley:

Smiley brukar vara skällig när hon träffar (ibland ser) andra hundar men när hon väl hälsat å snuffat runt lite så går det kanonfint! Anledningen till att hon skäller (draig, beroende på hur många hundar vi möter på promenaderna, hon är ju lite knäpp :P) är att hon har ingen hundkompis i närheten, närmsta är i Kungsbacka, så hon vill bara leka, det är allt :)

Hon är jätte snäll och skulle aldrig skada någon, hon leker som allra bäst med hundar i samma storlek, eller lite mindre/större, men funkar jätte bra med större snälla hundar.

Hon kan leka med små hundar (papillon, lite större och lite mindre) men bäst är om dom är ungefär samma stl då när hon leker med dom mindre kan (hon menar absolut inget illa!) slå till dom med framtassen över dom, men är det en liten hund som verkligen säger till så slutar hon :) Hon är väldigt liten för sin ras, har storlek 60 på täcken, så ingen normalstor Schäfer ;)

Wezza
0

P.s. Skulle vara allra bäst för oss om vi slipper åka någonting, då Smiley är väldigt åksjuk…(men det är ju heller inte helt säkert att vi kommer, så planera inte det efter oss) 🙂

Frosstis
0

#49 Åka? Vart skulle vi åkA?^^ Vi kan ju ta en promenad runt slottskogen och åka hem sen bara..

Chese
0

okej jo någonstans i slottsskogen kan vi träffas. min skippy är snart 10 år och har varit med om en hemsk överfallning som har gjort henne lite små osäker på stora hundar. hon säger ifrån snällt. och tålmodig om den andra hunden försöker få kontakt igen. hon tycker oftast om hundar i hennes storlek. de bästa är nog att vi låter hundarna ej hälsa i början och gå en bit för att låta de träffas så brukar de gå bättre.

Wezza
0

#50 Någon började prata om att åka, läste lite fort så kan ju sett fel ;)

Nathalie-G
0

Jag och min Goldenpojk som fyller fem imorgon hade nog kunnat hänga med! Jag bor i Mölndal, precis utanför göteborg, men kan ta mig in med spårvagn eller buss! Min kille har funkat med nästan alla hundar, dock kan han vara lite osäker runt stora svarta hundar om dom är väldigt dominanta, eftersom han blev anfallen av en lösspringande labbe-blandis här hemma när han var yngre! Han leker med allt från en lite yorkshireterrier till hundar i sin egen storlek! Hade gärna sett att vi kunde släppa dom någonstans så att dom fick busa utan koppel! Kanske hade alla kunnat ta med sig lite fika så kunde vi tagit en liten picknick i solen? Själv är jag 18 år, går inte i skolan för tillfället med jobbar veckoslut och helger, lever för min lille pojke!

Frosstis
1

Okej , skriver upp de som ska med hittils..

MelvinMimmiLufsen - schäfermix, tik

Pennybus - mellanpudel

Chese - shipperke, tik

paulinabieber - engelsk cocker spaniel, hane

IdaStranne - Chihuahua, tik

Pennybus's kompis - retriverblandning

Wezza - schäfermix, tik

Nathalie-G - goldenretriver, hane

Chese
0

hihi du har råka skriva in mig två gånger

Chese
0

9 st med mig :D

Frosstis
0

Oj hehe ska ändra :)

Nathalie-G
0

För mig är det lättast om vi möts vid Linnéplatsen, annars blir det många byten! Vilken dag funkar bäst för alla? :)

Frosstis
0

Jag kan alla dagar, om Ullared-dagen hamnar på detta kan vi bara åka dit någon annan dag istället.

#58 Men om jag får skjuts direkt till slottskogen då? Måste jag gå till linneplatsen då?:)

Nathalie-G
0

#59 Slottskogen är ju jättestort, vart tror du att dom släpper av dig? Isåfall kan man ju mötas upp, men linné ligger ju bredvid liksom :)

Frida B
0

#54 ida har en chihuahuatik ;) och eventuellt en goldenmix hane, men inte säkert

kul att vi blir så många! För mig funkar Fredag bäst, och skulle vara lättast om vi möttes vid linneplatsen för mig. Jag kan inte släppa min hund annat än i en inhägnad, så ska vi släppa hundarna så bör det vara ett inhägnat område.

#59 nej vi kan ju bestämma en plats där alla träffas, och så får några träffas där och några vid linneplatsen :)

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Frosstis
0

Okej, jag kommer till Linnéplatsen :) Fredag funkar för mig också, vilken tid ska vi mötas då? Jag vill helst på dagen, kanske 14.00? Vet någon hur vädret kommer bli?^^

Chese
1

de som åker kommunalt kan ju träffas på linnéplatsen och de som åker med bil kan träffas på någon plats på slåttskogen. 

När man går in där så kommer man ju till gräsmattor där folk ibland sitter i gräset och fikar. kan man inte träffas där? de är ju i närheten a ingången har jag för mig.

Nathalie-G
0

Fredagen måste jag tyvärr jobba, men alla andra dagar hade funkat för mig!

Chese
0

6-8 plus grader och soligt enligt klart.se

Frosstis
0

Vad bra! Det har ju vart blå himmel och soligt hela veckan så det blir ju jättebra:)

Frosstis
0

Men är det bara jag som är 15 år? 😎

Chese
0

de va ju mindre roligt :(

Frida B
0

#65 gött :)

verkar inte finnas någon dag där alla kan… Jag kan Onsdag, Torsdag, Fredag och helgen

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Frida B
0

#67 Tror att pennybus också är 15 ;)

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Chese
0

Tror att de e koppeltvång på de flesta platser. så de e inga problem tror jag

Frosstis
0

#70 Ja vad bra :D

Jag kan som sagt alla dagar.. Och om någon inte kan den dagen alla ska gå vill jag gärna gå fler promenader :D

IdaStranne
0

MelvinMimmiLufsen 
Schäfer mixen följer med =)

Frida B
0

#73 Ludde <3 Hihi, längtar efter att få träffa honom imorn :3

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Chese
0

imorgon?

Wezza
0

Bara en fråga ang hundträffen, hur gamla är alla ni som ska komma? Själv så blir jag 14 i September :)

Frosstis
0

15 i augusti:)

Frida B
0

Jag blir 17 den 28 Augusti :)

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Chese
0

23 :) hoppas de inga problem

Frosstis
0

#78 4 dagar efter mig :D

Frida B
0

#80 haha vad kul :p

#79 inga problem :)

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Nathalie-G
0

Jag är 18 :) Jag kan somsagt alla dagar förutom fredag! Har legat hemma jättesjuk denna veckan så min pojk skulle nog på bra av lite hundbus!

IdaStranne
0

Jag blir 17 i december =)
Har en Chihuahua tik på 9 månader

Chese
0

Ska vi försöka träffas typ varannan vecka eller en gång i månaden? om de känns bra efter träffen

IdaStranne
1

Skulle vara jätte kul =)
Skulle man inte kunna ta en söndag runt 12-13 tiden  varannan vecka som ett bra slut på veckan? En söndag är ju alla lediga från skolan osv. 
Jag och MimmiMelvinLufsen slutar lite sent på fredagar för att vi ska hinna hem och hämta hundarna. Blir antadligen en promenad i mörkret isf vilket kanske inte är lika kul ;)

Bara ett förslag 😉 Hade varit sjukt skoj

Chese
0

Ja de hade det :) 

Men vi får välja olika ställen att promenera va? för de blir ju tråkigt att gå i slottskogen varje gång

Wezza
1

#85 Skulle vara jättekul och bra, Smiley behöver verkligen den träningen :)

Chese
0

:)

Frida B
0

Låter som en bra ide faktiskt :)

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Chese
0

Kommer bli riktigt kul det här.  :)

Frida B
1

Ja absolut!

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Chese
0

hur ska vi göra ifall någon blir försenad?

Frida B
0

#92 vänta ^^ nej men vi får hålla kontakten här :)

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Wezza
0

Man vet ju vilka som kommer, så är inte alla där får man väl vänta? Eller om man byter mobil nr så kan man messa/ringa och säga det?

Eller? Fler förslag? :)

Chese
0

okej annars kan man ju göra en grupp i fb:)

Frida B
0

#95 smart! Kan du göra det? eller någon som faktiskt kommer överens med sin dator..? xd (vilket inte jag gör just nu)

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Chese
0

hmm eller mail som skickas till alla

Wezza
0

Fast om jag skulle bli sen så har jag ingen annan möjlighet att meddela det än ringa/messa då jag har en liten skruttmobil utan internet…

Chese
0

Skriv era namn :) om ni vill ha de hemligt så pma

IdaStranne
0

Jag kan ge mig på att försöka fixa en fb grupp =)
gör det med en gång

Chese
0

okej. hmm är alla bekväma att byta mobilnr?

Eftersom mobilnr är mer peronligt så bör vi ha någon som man mpar sitt mobilnr så att vi inte skriver upp nummer här och den i sin tur skickar runt nummrerna till alla

Va tycker ni?

Frida B
0

#101 låter bra :)

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Chese
0

vem ska skicka runt varandras nummer eller ska vi mpa nummren själva?

Frosstis
0

Jag slutar också sent på fredagar, kl 4 faktiskt. Sändagar hade nog funkat :) Jag heter Paulina sandquist på fb och mitt telefon nummer är 0767-920616

Frida B
0

En grupp på fb är skapad, Hundpromenader i Göteborg heter den!

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Frida B
0

hmm, kom på att jag inte kan ta mig in till gbg på helger… :/

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Frosstis
0

Jah kan inte hitta den.. Skulle vara bra om någon kunde lägga till mig :D

Frida B
0

#107 har skickat vänförfrågan, kan bara lägga till vänner ;)

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Chese
0

lägg till felicia nilsson

Hmm.

Frida B
0

#109 är det du som kommer upp först när man söker på namnet?

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Chese
0

har skippy (svart) hund som profilbild

Frida B
0

#111 då skickade jag vänförfrågan till fel person..

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Chese
0

Okej, förlåt

IdaStranne
0

Lägg till mig på fb så bjuder jag in dig =) om du inte själv hittar gruppen.

https://www.facebook.com/IdaStranne

Frida B
0

#113 haha ingen fara, min klantighet 😃

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Wezza
0

#114 Skickade förfrågan :)

Nathalie-G
0

Lägg gärna till mig, Nathalie Josefine Gustavsson!

Denna kommentar har tagits bort.
Flöffo
0

Ska ni ha en träff eller har den redan varit?

//Flöffo

Frosstis
0

vi ska ha en träff på onsdag och fredag:) vi kommer att mötas vid linnéplatsen och sedan gå runt slottskogen, och ta en fika efteråt:)

Chese
0

violet-pets har du facebook?

Flöffo
0

#122 Ja

#121 Okej, jag kan fråga om jag kan på fredag. På onsdag har jag (vi) kurs. 🙂

//Flöffo

Pennybus
1

Jag kommer på fredag, kan berätta om min och min kompis vovvar. 

Min:

Penny är en mellanpudel(på gränsen till dvärg) som är lite osäker på hundar(inte aggressivt, hon vet helt enkelt inte hundspråket då vi var dåliga med att socialisera men hon är bättre nu) men efter en stund funkar hon fint, om inte hundarna är aaallt för på henne, då kan hon säga ifrån, hon är något "dominant". 

Min kompis:

Sigge är en labbe/goldenblandis som aldrig kommit in i könsmognaden och därför är han väldigt fjollig och valpig, trots att han är 3 år snart, han är helskön att jobba med och funkar med alla hundar så vitt jag vet.

Har bara bild på Penny på denna datorn tyvärr, men Sigge ser ut som en större Labbe, något goldenaktiv päls på ryggen och öronen kan se lite goldenaktiga.

Frida B
0

Har någon lagt till violet-pets?

#124 sööt hihi!

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Chese
0

nä vet inte vad hon heter där

Frida B
0

violet-pets vad heter du?

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

IdaStranne
0

Som sagt ;)
Vill någon i Göteborgsområdet vara med oss på hundpromenader så lägg till mig på facebook https://www.facebook.com/IdaStranne eller kontakta mig här.
Lägger du till mig på fb så säg att du kommer från Hundar iFokus och vill gå promenader så lägger jag till dig i gruppen =)

Frida B
0

Puttar upp den här tråden lite! Skulle vara kul att få igång promenadgruppen igen, alla är välkommna! :) Som sagt så har vi en facebook-grupp som heter hundpromenader i göteborg, och ni är välkommna dit :)

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

[Dobban]
1

Åh va roligt, går med i den gruppen nu :)

Frida B
0

#131 kul! :) Du är så välkommen så!

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

[Becka889]
1

Låter roligt! Lägger till på FB :)

Frida B
0

#133 låter bra! :D

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.