Om fästingmedel på TV4
Just nu.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
Var det något att ha ? Missade det
Tråkigt att de inte pratade något om giftfria alternativ.
Medarbetare på Undulater och Burfåglar
Det finns ju inga giftfria fästingmedel som har dokumenterat effekt och framförallt är det inte någon kontroll på biverkningar på sk "giftfria".
Vad tror ni andra om det som sades då?
Bra att ett borelia vaccin framtagits iaf!!
Nyheten att bara kunna ge en tablett som ska skydda låter ju bra och enkelt. Frågan är ju bara om man skulle våga att ge en hund det? Som veterinären sade: halsband eller droppar kan man ju plocka/duscha bort om det skulle uppstå någon negativ reaktion medans med en tablett så kan man egentligen inte påverka…..
Funderar iaf själv seriöst på att vaccinera mina mot borelia!
#5 Jag förlitar mig inte på borreliavaccinet ännu, för nytt samt att vaccination är ju aldrig 100% säkert, så någon form av medel eller mot fästingar hade jag haft även om jag hade vaccinerat hundarna, pga flera olika anledningar.
Men helt klart bra att det finns vaccination, minimerar risken i alla fall om man väljer att göra det 🙂 Jag personligen kommer inte vaccinera mina, ev om några år när det är mer testat osv.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag kommer heller inte vaccinera mina mot borrelia - just nu känns det mer som ett test på hundar innan det blir godkänt till människor…
Tabletten skulle jag inte våga ge ifall den skulle ge någon biverkning - det går ju liksom inte schamponera bort det som med dom andra "vanliga" medlen. Annars är det ju smidigt.
Tycker det är bra att dem inte tog upp giftfria alternativ, dyr skit som funkar på 1/10 hundar och risken för fästingsjukdomar är inte minskad så som med fästingmedel.
Jag tycker det är synd att de inte tog upp giftfria alternativ. Finns de alternativ som fungerar bra, vissa inte, precis som de med giften.
Det var en del oroväckande saker ang tabletten som han tog upp, skulle aldrig förlåta mig själv om hundarna blir sjuka som han sa att de kunde bli :(
Den nya tabletten kommer jag använda här hemma. Man behöver ju bara ge den var tredje månad.
Tycker det låter toppen för min ena hund kan inte ha halsband han får som exem på svansen. Och ja, det beror på halsbandet.
Och Frontline dropparna tycker jag bara är svåra att komma ihåg.
Jag ska satsa på Bravecto tabletterna!
//Med vänliga hälsningar Ida
Va dig själv, alla andra är redan upptagna. 😎
#9 - det finns ändå inte dokumenterad effekt på dom och sällan heller någon forskning på biverkningar.
#11 Det vet jag om, men finns mycket bieffekter på giften, både vid långtidsanvändning och korttidsanvändning.
Så pest eller kolera vilket av det man än väljer.