OT: samåkning till hundkurs...
Det här hör väl inte egentligen hemma här men lite input hade varit till stor hjälp ändå… Det är så att jag blivit antagen till valpkurs, jag bor i ny stad och hade inte riktigt koll på var brukshundsklubben låg. Men kollade att det skulle gå att ta sig dit med buss när jag anmälde mig till kursen. MEN nu ligger kursen påpass sent att bussförbindelser inte går.
Jag har på tidigare kurser alltid samåkt mot bensinpengar med andra, då jag inte har körkort. Det föll sig alltid naturligt och det var vanligt att göra så då klubben låg avlägset, men då var jag också väl hemmastadd på klubben och sådär. Här känner jag inte en kotte. Är jättebesviken över att jag nog måste tacka nej.
Alla kursdeltagarna har fått gruppmejl med information så jag skulle TEKNISKT sett kunna mejla de andra deltagarna och fråga om någon skulle vara intresserad att samåka (mot bensinersättning)… Men hade det varit jättekonstigt av mig att göra? Värsta som kan hända är ju att jag inte får något svar men vill inte vara oförskämd/framstå som konstig eller något.
Äsch jag övertänker säkert detta, men blev så osäker.

Jag hade nog frågat instruktören vad hen tycker att du ska göra, om det är ok att mejla de andra deltagarna. Det kan ju vara så att instruktören vet att någon åker från samma håll, känner någon sedan innan som kanske kan ta någon i bilen osv. Instruktören är van vid alla möjliga frågor och är ju där för att hjälpa deltagarna. =)
"If someone ever says "-You don't need more aquariums."
Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.
Jag skulle ha mailat de andra kursdeltagarna, bara förklara läget och höra om någon bor i närheten och är intresserad av att dela på reskostnaden. Som du säger själv, det värsta som kan hända är ju att ingen svarar. Och om de andra tycker att du är konstig och inte svarar så slipper du ju ändå träffa dem sen, eftersom du då måste tacka nej till kursen 😛
Nej, skämt åsido, oförskämt tycker jag verkligen inte att det är. Oförskämt hade det varit om du hade räknat med att bli skjutsad gratis. Men att bara förklara läget och erbjuda att dela på kostnaderna, varför inte? Och när kursen är slut kan du ju ta med en liten tack-present till den som skjutsade :)
Självklart maila dom andra deltagarna och höra om det finns någon som kan tänka sig att samåka. Berätta vad du har för hund och att du inte har körkort och därför undrar om någon vill samåka och att du såklart är med och betalar bensinen. Har själv varit med om en kursdeltagare som mailade så vid en kurs, inget konstigt alls enligt mig.
Medarbetare på westernridning.ifokus