vilka hundraser har ni?
hej
undrar bara vilka hundraser ni har:) ha gärna bil på den också:)
åhh vad söta ;D
Jag har Dalmatiner, Cocker Spaniel och Tibetansk Terrier :-)
Norrbottenspets på 9 år och jaktlabbe på 14 månader
vad söt lancahire heeler va hur är deras temperament osv om du vet;)
#12 - klart jag vet heelern temperament eftersom jag har två 😉
Det är en liten, men väldigt tuff hund då det från början är en nötvallare. Förig, lättlärd, smart och mycket livlig.
En schapendoes, nr2 kommer nog i sommar! :D
@vendelasandell på instagram.
;) verkar ju bra, funkar den bra ihop med andra hundar?
jag och min familj ska skaffa en till hund ju, och undrar därför om den funkar med andra hundar om man lär den från början, läste på skk att den var 25-30 cm i mankhöjd och min är 35 sägs ju att om man ska välja en till hund ska den gärna vara mindre eller lika i storlek som den man har. så inte valpen kan brotta ner den äldre hunden senare i framtiden. han måste ju ha lite respekt;)
#16 - Heelern har en mycket stark flockkänsla och kan ofta ha svårt för främmande hundar. Ingen av mina accepterar främmande hundar direkt, utan behöver tid på sig - ibland lång tid och ibland kortare tid. Dom hundar som dom växt upp med och träffat regelbundet fungerar bra, men främmande hundar kan få en käftsmäll om dom kommer fram oväntat.
Heelern är visserligen en vallhund, men har en hel del terrierhumör då den använts både som vallhund och skadedjursbekämpare. Det är ingen hund jag rekommenderar till dom som vill ha en mjuk och "enkel" hund. Den kräver både hjärngympa, ordentlig motion och en ägare med humor🙂
En mittelspitz som nu bor hos mina föräldrar i Sverige (men jag lär nog alltid se honom som min hund ändå), dvärgschnauzer, border collie/collie, border collie/corgi och chinese crested.
Har fyra hundar i hemmet just nu. Innan vi skaffade corgimixen bodde en pekingese här.
Chinese crested valpen med colliemixen, äldsta och yngsta mao.
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
En schäfer på 12 veckor & en staffordshire bullterrier på 7,5 år!
På bilden är schäfervalpen Gripa
Min blogg - schäfer, lydnad & bruks
Medarbetare på Hundar.ifokus
Två Staffordshire bullterriers.
Grim snart 4 år (i april).
En Borderterrier :)
#17 Jag valde en 20-30cm högre ras än den som redan fanns i huset och dig gick toppen. Den store la sig ned och lekte och det var nemas problemas storleksmässigt.
-
gud vad söta alla hundar är:) gick det bra med större hund än den som fanns, den äldre blev väll inte ledsen eller avundsjuk på han? har en 35:a i mankhöjd just nu ;) ger den större hunden den äldre respekt? min kompis hund har en Lagotto och den var mindre än han årsmässgt än min hund, och Han bråkade bara med den andra hunden hon hade en blandning, och den var samma storlek som honom.. lagotton (milo) var rätt försiktig för an var yngst där ….. får mig att tänka om lite :)
#39, Jag har inte märkt att det spelar någon större roll hur stor/liten en hund är för att den ska inge respekt i en familjesituation. Tvärtom, väldigt ofta kan en mindre hund inge respekt hos en äldre.
Jag har saluki och italiensk vinthund:)
http://anettesmousery.weebly.com/
http://kennel-al-shen.weebly.com
http://minarexkaniner.weebly.com
Medarbetare på mus ifokus❤️
några fler raser?;)
#7 (om de va min hund du menade) ja de va inte riktigt meningen att han skulle finnas nu… Tjuvparning.. :P Men har är världens goaste hund :) Dom va bara 3 st i kullen, och dom andra 2 var mörkare och blev tingade direkt! Ingen ville ha våran, så då ringde mamma till dom (hennes morbror) och sa att vi tar väl "fulingen" då ;) Men nu tycker hennes morbror att han är finast :D av dom 3 :)
har du någon bild ? och vad är rasen i den ;) är roligt att höra
Bilden finns i inlägg #5 , men jag har fler bilder :)
jaha ;) det var den där söta med så många raser i sig :D
Aa :D
Har en Storpudel tik på 3,5 år, Dafne.
Och familjen har en liten blandras mellan Pudel, powderpuff och cocker spaniel på snart 4 år, Messi.
Jag ska köpa en till Storpudel till våren/sommaren om allt går som det ska :)
söta!<3 ;)
#60 Är inte "Jämte" och Jämthund samma hundras, eller är jag bara allmänt trött idag?
-
Jämte & Jämthund är samma ras, Jag brukar bara förkorta de till jämte.
#62 Men borde den inte vara 75% Jämthund isf?
-
men de står ju jämte 50% och jämthund 25% (?) det var ju likadan ras så varför inte bara skriva 75% jämte eller jämthund?
Podengo Portugues Pelo Liso Pequeno mamma, dotter och son
den där labradoren ser ut som en rottwieler utseende mässigt ;D
#68 Ett tips: Skriv vilken kommentar/användare du syftar till (till exempel som jag gör nu) så blir det inte missförstånd och man vet vilken du syftar till, annars brukar det syftas till huvudinlägget om man bara skriver rakt upp och ner, bara ett tips 🙂
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#67 den där labradoren ser ut som en rottweiler utseendemässigt;)

<3söta:*
63# Blev fel i slutet. Där skulle stå watchel… så han är 50% jämthund 25% springer spaniel & 25% Watchel. Jag som va lite trött, hehe!
Ett stycke blandrashund vid namn Brownie. 5 år gammal.
Medarbetare på Supernatural och Hundparkour
@browniecolt på Instagram | http://browniecolt.blogspot.com/
söta alla hundar är alltså, hade inte kunnat tänka mig en värld uan hundar<3
söt:)
Jag har en blandis med Vit Herdehund/Border Collie/Labrador på 9 månader.
Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus
hur är whippet till sättet?
någon som vet(?) hehe:D
#95 Whippet är en räcersoffpotatis, stort behov av att springa vilket ska ske på inhägnade ytor så hunden inte springer bort, men är soffpotatis inomhus som älskar att ligga i soffan eller sängen och njuta av livet. :) Vissa säger att de är svårmotiverade, andra säger att de är lättare att motivera än andra vinthundar och går att träna. Vilket som stämmer vågar jag inte säga.
De behöver ofta en jacka på vintern, i vissa fall även mössa för att skydda de tunna öronen från att frysa sönder.
Om du vill ha hjälp med rasval kan du få PMa mig så hjälper jag dig gärna. :)
åhh det var den finaste grand danois jag någonsin sätt så fin teckning.några fler bilder på han? tack för tipset #96
#99 Som jag gett dig tips innan om: Skriv gärna vem du skriver till, som du gjorde till viss del nu i #99 🙂 Underlättar
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
ja men jag sa ju grand danois så ni borde väll fatta?
och man kan ju inte tänka på det hela tiden, alla kan glömma .
#99 här är en till bild på honom :) hans teckning heter mantle och är ingen egen färg/teckning i Sverige utan registreras som svart :) Jag är inte jätte förtjust i just mantle hundarna, men det råkade bli en sån iallafall :) sen är ju Tyke lite "övertecknad" så han har ju mer vitt än de flesta med samma teckning :)
(just på den här bilden är han valpig och ful men man ser iaf hur han ser ut :) )
#103 Jättesöt ju :)
Vi har två långhåriga taxar: Alf och Theo
"Med rätt träning kan människan bli hundens bästa vän"
Blogg http://www.echosierra.se/
Instagram @historienomalf
han var inte ''valpigt ful'' han var ''valpigt söt'' :D jätte fina vovvar ni har allihopa:)
tack för alla fina hund bilder ni lägger ut;)

108# grattis i förskott Nilo:*
#108 Mittlar är beroendeframkallande. ❤️
Jag har 3 tik hundar.
, en Coton de tulear , en Coton de tulear blandis,
en Shih tzu.
#112 Vilken liten sötnos!😍
Life is better with dogs.
#110 han tackar så mycket ;D #111 Ja det kan man verkligen säga :) även fast han var ett riktigt monster när han var valp så är jag jätte sugen på en till bebis! Fast jag tror det kommer gå lättare nu med nästa valp eftersom det inte var så länge sen Nilo var valp och nu känner man rasen bättre :) men när vi skaffade Nilo så hade vi inte haft en valp på 12 år, hehe :)
#115 Det går inte en dag som jag inte saknar "min" mittel som fick stanna i sverige. Helt ljuvlig ras!
jag mittlar är vekligen söta:) såg en sådan här om dagen såå himla fin<3
En lagotto och en JRT :)
https://nouw.com/%C3%A4pplecider
Sajtvärd på Modelljärnväg
#70 haha ja, får ofta frågan om han är blandning mellan rottweiler och labbe haha! :p
Tre stycken tikar. Två pitbull/amstaff på 8 och 2 år varav 2 åringen har nyss kommit till oss eftersom vi räddade henne från avlivning. Och så min Cane corso på 1 år och fyra månader.
Rocky - en blandras som är 75% Chihuahua och 25% mops. Blir 8 år i sommar :)
#134 hehe, min golden heter Rocky :) döpt efter boxaren eftersom han boxade min pappa som valp :P
som sagt, en Golden Retriever(jaktavlad) som fyller 3 år i augusti :)
och en storpudel, Zingo, som blir 8 år i juni (tror jag :P )
här är zingo :)
Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse
oj det var mycket hår!
#139 fin<3
va gulligt:)<3