Hundar iFokus

Hundar

Etikett: träning-och-inlärning
Läst 736 ggr
hannapannah97
0

Att lära hunden skall?

Jag skulle gärna vilja lära min hund skall och då undrar jag hur man kan göra? Finns det något speciellt man ska tänka på? Har ni tips så kommentera gärna! :)

Karolina-H
0

Jag lärde min hund det genom att utnyttja situationer när han skäller i vanliga fall. Han skäller till när det knackar på dörren så jag satte honom framför mig och knackade i bordet han skällde och jag berömde massa, fortsatte så tills han förstod att det var skallet jag ville åt och la på ordet Voff i vårt fall :)

Då gäller det att lära att man bara får skälla när man blir tillsagd att göra det och inte annars :)

Lycka till!

Codeavalone.blogg.se

imsuchadiva
1

Om en hund i princip aldrig skäller, hur gör man då?

Majken!
0

#2 Skapa en frustration hos hunden. Det går att göra genom att t.ex. hindra den att nå fram till godsaker eller leksaken, belöna vid första antydan till ljud. Sedan bygger man på och höjer kriterierna, hunden behöver ljuda mer och mer för att få belöning, till slut brukar skallet dyka upp.

hannapannah97
0

Åh va bra tips! Fler får gärna komma med tips så att man hittar det som verkar passa bäst för just sin hund! :)

Mygohr
0

#2 hundar kan även trigga varandra. Har du någon hund i din närhet som skäller i vissa situationer eller kan skall. Utnyttja det! Jag lärde in både skall och morr på min yngre med hjälp av den äldre :)

hannapannah97
0

#5 Gud va smart! Min kompis collie kan ju skall och de bor mitt emot mig, det ska jag prova! :)

imsuchadiva
0

Känns inte så smart att lära hunden att skälla när den inte får som den vill.

hannapannah97
1

Nej och min hund blir nästan aldrig frustrerad för när han inte får som han vill går han bara och lägger sig, haha :P

nlinds
0

en av mina hundar skäller nästan aldrig .. Jag lärde honom "skall" genom att busa upp honom ordentligt, tills han skällde, precis när han skällde så klickade jag och gav godis. :)

"After every storm, comes a rainbow" Regnbåge

Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi

Majken!
0

#7 Det har fungerat ypperligt på alla hundar jag haft i min ägo, de har i övrigt varit väldigt tysta men haft ett klockrent skall-kommando.

Turast
0

Jag satt och ylade tills han blev frustrerad och skällde då klickade jag och gav godis. Jag behövde yla mindre och mindre och tillslut sa jag "skall" när han var helt upphetsad och då skällde han den fortsatte jag så och det fastnade nästan direkt :)

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.