Hundar iFokus

Hundar

Etikett: hundsport-och-aktiviteter
Läst 1005 ggr
Kazlou
0

Vilken hundsport?

Hej!

Min ena Dvärgschnauzer har ett hjärtfel och blir därför trött av för mycket ansträngning. Innan vi visste av sjukdomen höll jag på med agility, men man märkte att han blev trött efter en stund :/ (Annars så ääälskar han agility :D) Nu undrar jag om det finns nån annan sport/aktivering som skulle passa bättre och inte vara så ansträngande? :)

Turast
1

Asså Freestyle anpassar man ju programmet helt efter hunden, så det kanske skulle vara något? 🙂

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Mia
5

rallylydnad 🙂

/ Mia, sajtvärd för Självkänsla och Psykologi.

Kazlou
0

Okej tack :) Vet ni nån mer? :)

Hiro
3

Tycker som #2 rally, det är både aktivt med hinder men ändå lugnt. Annars så kan du väl testa spår?

Cahira
2

Heelwork to music, är typ som freestyle men fokuserar mer på positionsarbete i olika positioner. Eller Dog parkour, träna balans koordination och styrka. :)

Här kan du kika runt :) http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_dog_sports

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning. 
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Turast
0

Vanlig lydnad fungerar ju också men som ovanstående tycker jag att HTM är värdigt bra om man vill ha lite mer "flum" (vet inte hur jag ska säga) än lydnad :)

Cahira
1

Några heelwork to music länkar (dålig kvalite på denna men fortfarande sevärd) http://www.youtube.com/watch?v=_JdqiJ2cgCI

Denna har rätt slö början men blir mycket bättre när den väl kommer igång. http://www.youtube.com/watch?v=4d-og0lKeso

Detta är och kommer alltid vara min favoritrutin med freestyle. :) http://www.youtube.com/watch?v=HqbVbPvlDoM

Hiro
0

#7 Jag älskar den sista, har sett den så många gånger xD

Turast
0

Åh den sista har jag sett, så himla gullig :D

Cahira
0

Såg Carolyn Scott och Rookie första gången 2002 och jag har velat tävla sen dess. Sett många ekipage som varit både bra och mindre bra men den där videon håller mig taggad och motiverad! :) ÄLSKAR den! ❤️

Cahira
2

#0 Tips! Om din dvärgschnauzer gillar tricks så kan du ju träna honom att bli en hjälpreda i hemmet! Hämta handduk om du behöver torka händerna, ta undan tvätt, plocka upp saker från golvet (städa, antingen in i en korg eller till din hand)

Eller testa spår eller sök! Min dvärgschnauzer ÄLSKAR söka folk! Deras näsa är ju fenomenal. :) Du kan du träna hunden att bli lavinhund eller nåt då rasen är så lätt att den kan gå på snön om det skulle behövas!

Eller bli terapihund för sjuka eller äldre om du hittar ett äldreboende eller sjukhus som tar emot djur. :)

Englaa
1

Helt klart Rallylydnad! Lagom mycket av allt, massa hjärna och mycket bra kroppsträning. Det finns hopp och spring med i banan men även långsam takt som kompenserar spring sträckan. Tror det skulle vara jätte bra, du kan ju träna lite i taget och när du ser att han blir trött kan du sakta ner och ta dom lugna skyltarna istället(:

True leaders don't create followers..
They create more leaders!

Kazlou
0

Ja rallylydnad och spår har jag funderat på. :D Han älskar också dethär med spårning :D Rallylydnad har jag inte provat. Kanske man skulle ta och anmäla sig till en spårkurs? :D

Kazlou
0

Annars, så han är snart 4. Går det ändå att börja med t.ex. rallylydnad? :)

Frida B
0

#14 självklart, varför skulle det inte gå? :D

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Sugar Mist
0

Spår? Lydnad? Freestyle? HTM? Rallylydnad?

-

Sofie-Marie
0

Dogparkour!!