Skulle ni ha dragit ut den...?
Gör det ont så låt bli, skulle jag säga! Låt veterinären göra det så slipper det hända något mer
Nej jag skulle inte försöka dra ut den utan vänta tills vi var framme hos vet.
Okej. Tack! Da kanns det inte som jag ar hons mamma nan mer :)
Nej, jag hade aldrig dragit ut den om hunden tydligt markerar att det gör ont. Det ser otäckt ut, tycker jag!
Hoppas att det går bra hos veterinären och glöm inte tala om hur det går!
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Jag kan omöjligt se o förstå vad som är vad utifrån bilden… Men nej oavsett. Jag skulle inte dra ut något som gör ont utan låta vetten bedöva och sköta om det för bästa möjliga resultat o för att inte plåga stackars vovven i onödan! Dessutom om det är en stor pinne och den sitter olyckligt till kan det bli väldigt blodigt o slabbigt att ta ut den själv o det kan vara svårt att se om man verkligen fått ut allt så ingen bit blir kvar o orsakar en allvarlig infektion.
Medarbetare på Fågelmatning, Djurparker, Vilda djur och Politik i fokus.
Allt gick bra, den satt fast under klon ganska hart, inte bara en pinne utan en hel hog med gras osv. Hon har fatt antibiotiker och smart stillande. Vet sa att jag maste trimma klon om ungfr. 4 veckor igen sa den ar kort for annars kan det fastna dar igen :/
#5 Min mobil tar daliga bilder men den ar pa hennes fram tass. Nej ibland sager mina vanner att jag kan vara hons mamma at henne men har hon on tar jag sjalvklart henne till vet :) Hoppas nu att tassen inte blir infekterad.
vad skönt att det gick bra! :-) Ska hålla tummarna att det fortsätter läkafint nu utan infektioner!
Medarbetare på Fågelmatning, Djurparker, Vilda djur och Politik i fokus.
Skönt att det gick bra!
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Vissa saker kan man göra själv, om man vet vad man gör, men bara då o så gäller det att inte överskatta sin förmåga.
Jag gör mycket själv, typ enklare sår, men det där hade jag åkt in för. Ögon, klokapselbrott (eller risk för), samt sårfickor som kan behöva drän skall man aldrig ge sig på själv.
Hoppas det läker fint nu. Struma eller sko/plastpåse över bandaget behöver hon nog när hon går ut. Infektion borde hon klara sig ifrån med hjälp av antibiotikan o om det hålls rent.
Ser ut att vara sporren? Då får du hönsa dig tills det är läkt. Hade en hund som rev upp sporren ända in till benet, det var smärtsamt o tog lång tid att läka.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
Öppet eller bandagerat beror på sårtyp, öppet är oftast bäst om det är liten såryta. O andra sidan skall hon inte slicka på det.
Jag skulle iaf linda om, utanpå sporren, med en självhäftande elastisk binda i lämplig bredd vid utevistelse, det räcker med något varv. Om du inte fått något annat råd av vet så kan du skölja av med koksaltlösning 1 - 2 ggr/dag tills det börjar torka, blir det lite såsigt kan du använda klorhexidin eller alsol lösning.
Vi håller tummar o tassar för att det skall läka snabbt o smärtfritt.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
#12 hon slickar lite sa har lindat specielt nar hon ar ute osv. Ska skolja med koksaltlosning :) Tack for tipsen!
Nastan 2 veckor efter… har forsokt ha henne lugn for bandage fick hon bara av. Det har gatt hyfsat bra men forra veckan drog hon den igen sa den blodde och hon har imorse jagat en hare och dragit tilbaks nastan hela klon :( Det ar jobbigt for henne for hon kan inte springa/leka som hon gjort. Jag har mentalt tranat henne men tror att hon verkligen behover springa. Har ni nagra tips om vad jag kan gora? Ar det vart att ga till vet och operera bort om den inte laker och haller pa komma av hela tiden?
#14 Det är inte helt ovanligt att man får operera bort den.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
#15 Okej! Ska ringa vet och fraga vad dom tycker :)