Hundar iFokus

Hundar

Etikett: övrigt
Läst 1783 ggr
sofielarsson
0

Hund med infekterat sår.

Hej! Jag är 14 år och har en honhund på är 10 år och hon kom in i bråk med en annan hund och fick ett sår.Detta är en utav de mindre hundraserna cavalier king charles spaniel. Såret är ett stort hål på vänster sida om skulderbladet den andra hunden som bet henne fick ner hela sin tand i henne. Jag tvättade det och sen trodde jag det va bra för att det slutade blöda efter ca.15 min. Men det är jätte infekterat det bara rinner gulgrönt var ur hennes skulderblad hela tiden så jag vet inte vad jag ska göra? och nu kanske folk undrar varför inte min mamma gör nåt så är det rätt så jobbigt hemma osv…så kan vi snälla fokusera på att hjälpa hunden? Tack för att du tog dig tid att läsa.

dermot
7

Ta den till veterinären. Kan ni inte själva så får ni fråga en kompis för det måste kollas upp!

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

Mischa
4

Hundbett kan vara luriga så veterinär är att föredra. Skulle du mot all förmodan inte komma iväg så gör koksaltlösning (googla) och spola rent.

≧◔◡◔≦

[Majbot]
1

Hade nog hällt koksalt eller liknande för att rengöra såret i första hand. Men varför åker ni inte med henne till veterinär? :S

vallhund
3

Såret måste läka inifrån, dvs det måste spolas rent o ev dräneras med hjälp av en dränageslang.

Bums iväg till veterinären så fort de öppnar. Om det inte behandlas rätt så sluts de yttre sårkanterna o det uppstår en abscess (böld) som måste skäras upp av veterinär, ev under narkos, kan bli mycket dyrt för eran plånbok o smärtsamt för hunden.

Lycka till!

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

Wellcraft
1

Iväg till veterinären.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Karmatarerskanise
1

Ser inget alternativ. Hunden måste till veterinär.
Även om man har det jobbigt hemma har man ett ansvar för sina djur.
Är djuret sjukt måste man handla.

[Iyen]
1

Jag tycker att #4 förklarande mycket bra. :) Följ råden och ta tiken till veterinär.

SuperLimm
1

Hunden verkar inte ha fått hjälp än.. http://hundar.ifokus.se/discussions/52d6b32b8e0e7466510001ff-infekterat-sar-pa-min-hund-hjalp

Verkligen tråkigt att hunden inte får den hjälp den tydligen behöver! :(

Mvh Linn

[Iyen]
0

Ta hunden till veterinären. Allt annat är ju bara grymt och elakt. Inga pengar till vård? Gå till polisen och anmäl dina föräldrar för djurplågeri, ta med hunden och lämna den där och be om hjälp. Samla in pengar/ tigg på stan för att avliva hunden.

marathos
0

Kanske finns möjlighet att få hjälp på Bosses hundhjälp.

vallhund
0

#8 Den tråden verkar ha försvunnit, undrar varför?

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

Karmatarerskanise
0

Tråden är borttagen eftersom det var en kopia av den här.

SukiDaYo
1

Eftersom att hundar läker utifrån och in måste du öppna upp såret om det blivit en ficka! 

Men som många andra sagt Ta henne till veterinären!

Vid hundbett brukar alltid vet behandla med penicillin