Den perfekta rasen
Vilken är den perfekta rasen för dig? Har du den nu eller planerar du att skaffa en i framtiden? Vad är det som gör att rasen är så perfekt för dig?
I have no sympathy for people without empathy

Jag har tyvärr inte hittat den perfekta rasen. Den perfekta individen har jag haft och tyvärr förlorat, men just den rasen (borzoi) passar mig inte lika bra längre som när jag köpte honom :(
#1 Åh, beklagar :( Vad var det för ras? Jag har inte heller hittat den perfekta rasen för mig. Det är många som är intressanta men samtidigt så känns det allt som oftast att det är något som fattas.
#2 Haha! Underbar bild!
Jag är också väldigt nöjd med aussien som det är nu. Jag kommer nog inte kalla någon ras "den perfekta rasen för mig" då jag ständigt förädras. Sannolikt kommer jag ha barn inom femton år, och då kanske mina prioriteringar ändras, tex.
Jag och 2 aussies, vispvalpen och monsterFidd- http://matildashund.blogspot.se/
#5 määäääh, 3 foffar som begraver hästnackar under bebbar istället för under soffor tills de ruttnar helt är väl bättre än små shiber som bara ligger i soffor? ;)
-
I dagsläget så anser jag att jag har den rasen som passar mig bäst, nämligen jaktlabben.
Men det är ju ändå svårt att säga om det verkligen är den absoluta ultimata rasen när jag inte har träffat alla raser som finns ;)
Jag har inte hittat den perfekta rasen för mig - det finns alldeles för många raser som skulle passa mig däremot den perfekta individen och det är min 1-åriga Siberian husky hane. Det kommer nog alltid finnas minst en Siberian husky i mitt liv även om jag byter ras men jag skulle gärna vilja ha en mindre, sällskapsras också.
Följ min och mammas matblogg på Instagram Frosserian
För att uppfylla de önskemål jag har på en hund just nu så passar schäfern och eventuellt någon/några andra raser, så den är väldigt optimal. Vad som gör det är att det i grunden är en otroligt trygg, stabil, samarbetsvillig hund som vill arbeta utan att ifrågasätta varför.
Vi har den perfekta rasen för oss - Jack Russell. Barnvänlig, lättlärd, pigg, trogen och trevlig. Nu vet jag inte om det bara är hennes personlighet som passar oss utan Jack russellrasen i sig. Men nu när vi ska köpa en till hund blir det en till jacke. Vår familj brinner för Jack Russells och kommer nog alltid ha den rasen :)
-Bättre ökänd än okänd

Leonbergen är den optimala och perfekta rasen för oss, allt hos den tilltalar oss och finns ingenting vi skulle vilja ändra på :-)
Den perfekta rasen för mig är helt klart jaktgolden. Jag äger inte rasen i dagsläget men gör förhoppningsvis runt sommar 2015. Jaktgolden "har" allt som jag är ute efter i en hund vilket gör den till den perfekta rasen för mig. :)
Har visserligen bara haft Golden Retrievers men jag är väldigt säker på att det är den perfekta rasen för mig. Glada, vänliga, energi men inte för mycket, barnvänlig, gillar vatten.. Jag bara älskar de!!
Border Collie, helt klart. Den mycket aktiva rasen med stark interligens passar mig och min livsstil! Har också nyligen haft australian Shepherd, som sorgligt nog gick mort. Träffad av en bil:'(
En irlänsk setter och en cocker spaniel passar perfekt för oss.mycket vilja och mycket fart.