Hundar iFokus

Hundar

Etikett: träning-och-inlärning
Läst 2065 ggr
Flöffo
0

Hund, koppel, godis vart?

Vilken hand har ni godiset i och i vilken kopplet? På vilken sida får er hund gå? 🙂

//Flöffo

[Teddies matte]
0

Någon speciell situation du tänker på?

När jag tränar har jag godiset i vänster ficka, koppel i höger hand och belönar med vänster hand, vid fotgående på vänster sida, tränar även rallylydnad och då skall hunden också gå på höger sida i vissa moment så då gör jag tvärtom i de momenten.

Em_
0

Mitt mål är hund vänster, godis vänster, koppel höger, och tvärt om. Vill kunna ha hunden på båda sidor. Glömmer bort mig ibland, då blir det hund vänster, godis höger, koppel vänster.

Maja2
0

Jag jobbar med hundarna på båda sidor, har inga fasta regler om var jag har koppel eller godis.

[Lillmatten]
0

Hunden vänstra sidan, Godis i vänstra fickan, koppel i höger. Jag håller slutet av kopplet i vänster hand också så att det inte ska släpa i backen Så brukar jag ha någon godisbit i vänstra handen också ifall det kommer någon hund runt kröken och jag snabbt vill få Charlie att bry sig om mig och godisen istället för hunden :P

Sugar Mist
0

Använder sällan koppel men när jag gör det har jag godis i högra fickan, koppel i vänstra handen och leksak i vänstra handen.

-