Hundar iFokus

Hundar

Etikett: efterlysningar
Läst 2034 ggr
MiiaaK
0

Har någon sett dessa hundar?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Testar igen om det är någon här på denna sidan som sett till dessa två hundar.

Jag har haft dem som omplaceringshundar 2011 och de kom till en äldre man och hans mamma som va lite dement. Men kommer inte ihåg vart i från dem va.. 

Om jag minns rätt åkte dem till blekinge, någonstans Olofström/Karlshamn om jag minns rätt. 

Älskade verkligen dessa hundar och önska nu i efterhand att jag inte behöll dem.

Vill bara veta om någon sett dem? hade varit roligt och veta :)

Den ena heter Isack , han är blandning mellan dalmatin, golden, labrador och borde collie.

Den andra heter Kasper, blandning mellan chiuaua, dvärg spets och praszky.

MiiaaK
0

Isac

MiiaaK
0

Kasper

MiiaaK
0

KAsper

[Camia7]
4

var dom dina eller tog du bara dom en stund innan någon annan skulle ta över dom?

Låter konstigt om det var dina hundar och du inte ens vet vart dom bor eller har något nummer till dom nya ägarna?

[Murvel]
2

Såld "vara" är såld, så även om du hade velat ha tillbaka dem så skulle jag personligen ha låtit det vara. Hundarna har ju ett - förhoppningsvis gott - liv hos någon annan nu :)

Loveradio
16

#5 Men hon vill ju bara veta hur dom har det.

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

[Camia7]
0

ja men då borde hen kanske ha sparat numret eller adressen till dom :)

[Forest]
6

Det är lätt att tappa bort nr och mailadd, ibland är det tufft att omplacera djur som står en varmt om hjärtat o därmed dumpar man nr för slippa tänka på dom mer. Jag hoppas ts att du får reda på hur dom har det :) Himmla fina är dom oc htror säkert dom har det bra :)

Lycka till

annzoo
0

#8 men även om man omplacerar skriver man väl något slags kontrakt? även om man vill "glömma" är det ju bara att packa ner pappret i en låda på vinden…

[Murvel]
0

#6 Var står det? Jag missförstod med anledning av: "Älskade verkligen dessa hundar och önska nu i efterhand att jag inte behöll dem." trodde det skulle stå: "älskade dessa hundar och önskar nu i efterhand att jag behöll dem" vilket jag tänkte betydde att hon ville veta om någon sett dem, så att hon skulle kunna "ångra" omplaceringen.

Läste väl in för mycket där🤪

Oavsett, har ej sett dem, men bor ej i det området heller.. Vet ej om TS försökt på diverse efterlysningssidor på facebook etc, men det kan kanske vara en idé annars.

Loveradio
2

#10 Det står: "Älskade verkligen dessa hundar och önska nu i efterhand att jag inte behöll dem."

Alltså ångrar hon sig i efterhand och önskade att hon hade behållt dom. 

Sen skriver hon "Vill bara veta om någon sett dem? hade varit roligt och veta :)"

Alltså vill hon bara veta hur dom har det.

Tror du misstolkade hela inlägget.

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

[Murvel]
0

#11 Ja, uppenbarligen.

[Forest]
0

9 nej det har jag inte vart med om när vi tog omplaceringshund. Vad skulle det vara för kontrakt du tänker på på blandrashundar skriver man mer över ägandet så är det klart du äger hunden. Jag har inte vart med om sånt kontrakt heller när vi skaffa oss omplaceringsunghund på 6 mån 🤔 Jag har bara sålt katter och hästar och där har jag inte fört något kontrakt, jag har mer där kört med prövotid o det anser jag är mer rätt när det handlar om häst men där har även kostnaden vart lite tänketid för nya ägaren

annzoo
3

#13 när jag tog över min hund skrev vi ett papper på att hon var min, undertecknad mm Att omplacera en hund är väl lika viktigt som man säljer en hund. Köper du en renrasig hund skulle du väl vilja ha ett köpeavtal/kvitto på att du köpt hunden? Varför är detta inte lika viktigt om du säljer blandraser eller omplacerar din hund..?

MiiaaK
0

Jag har bara varit stödhem under tiden, har inte haft nån kontakt personligen med dessa som hämtade hundarna bara att jag träffade dem när dem kom och hämtade hundarna, så jag har inga kontaktuppgifter alls. Detta skedde genom hundomplaceringsgruppen i Karlskrona, som la ner typ några veckor efter dem har flyttat, Så där har jag inte heller någon kontakt. Väldigt lustigt och oseriöst skött tycker jag! Detta va inget seriöst företag…

Men så är det iallafall, jag önska jag behöll dem för dessa underbara hundar kommer jag alltid sakna. Som sagt det hade bara varit roligt att få veta hur dem har det osv, därför jag försöker här.

[Forest]
0

14 det är väl helt olika hur man gör vid en omplacering  MEN jag har då inte fått något kvitto på blandrashunden utan där skrev man på jbv ägarbyte eller vad det var vad hunden heter + chipnr mm Renrasiga samma visa + skk ägarbyte.  Kanske räknas som kvitto, jag har mer lagt ner o spåna i andra papper vetrinärbesikning och vacc. Sen har jag itne sålt någon hund vare sig blandras eller renrasig…

MiiaaK
0

Försöker igen!! Vi började diskutera idag om dessa hundar och hur vi undrar hur dem har de nu..

Jag har för mig dem som hämtade hundarna va från olofström hållet, ingen där nere som har sett dessa hundar????