Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 3095 ggr
Barbalinn
0

Hur gör ni?

Hej. Min fråga är, vart har ni era hundar på dagarna när ni jobbar? För av alla hundägare så har inte alla hunddagis som alternativ och inte alla kan ha med hunden till jobbet. Och ett heltidsjobb överskrider ju gränsen på max 6 timmar per dag för hunden att vara hemma. Så hur gör ni allihopa för att lösa detta? Nyfiken på svar! //Linn

Fridaaaa
0

Jobbar inte men studerar.
Antingen tar sambon hand om henne eller lånar vi svärmors hundgård 🙂

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Sugar Mist
0

Hemma när jag är i skolan.

-

Molosser
1

Hunddagis, då jag vill att någon ska se efter dem den mesta av tiden om det möjligtvis skulle börja brinna / dylikt när varken jag eller min fästman är hemma.

Portie
0

Hunddagis när jag jobbar dag och sambon tar hand om honom när jag jobbar kväll.

[Forest]
0

2 är hemma 1 får vara hos dagmatte om våra jobbtider krockar med 4 h. Men det är så sällan då vi ofta jobbar olika tider eller bara får ett glapp på max 2 h :)

Fejhn
1

Hunden är hemma när jag är på skolan. 

Har en kompis som kommer och går ut med hunden när han ändå är hos mig och äter lunch, så det funkar. Hyr privat så vi är tre lägenheter här, alltid nån hemma. får ny granne om en månad, som är sjukskriven, ska muta honom när min andra hundvakt inte kan.

jag gjorde upp en eld för dig, nu brinner hela skogen.

Belimas
0

Hon är hemma hos mina föräldrar på dagarna när jag jobbar, den dagen det inte är möjligt längre så blir det till att leta dagmatte/daghusse =)

Anna4077
1

Just nu kan min valp inte vara ensam och jag jobbar bara 8 timmar i veckan 4timmar på 2 dagar. Ena dagen är sambon hemma och andra letar vi efter hundvakt hos nära och kära tills han kan vara själv dom timmarna efter handlar om.

Anna och taxen Max

Fiigge
0

Pluggar distans och har en man som är ledig de helger jag jobbar. Min hund jag hde under tonåren var delat ansvar på 5 familjemedlemmar, och han var eb klippa på att va själv de timmar vi var borta…

Misarn
1

Antingen går gubben och jag om varandra med jobbtider eller så får dom vara ensamma dom timmar vi inte är hemma :-)

htt
0

Vår valp är hos dagmatte de få gånger det krockar med våra arbetstider. Vår vuxna hund är hemma :)

Fenix_Chicci
0

Hundarna är hemma med mamma när jag är i skolan.

Medarbetare på Undulater och Burfåglar

havanaisbus.wordpress.com

tetri
0

Valpen är med mig i skolan, den vuxna hunden är hemma

feral jesus

[[Boris Sager]]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Husse jobbar hemifrån och jag jobbar halvtid. Mina föräldrar har kennel och bor i närheten, så de ställer upp, när det behövs.

WildaE.R
0

Jag jobbar 80 procent så hunden är aldrig ensam mer än 6 timmar, plus att sambon alltid har en timmes rast hemma. Är svärmor ledig brukar hon ha henne om dagarna.

nitisen
0

Inte fått hem min hund än men tanken är att han ska vara hemma då jag är på skolan eller jobbar på förskola, alt. att sambon tar honom om han har tid.
När jag jobbar som personlig assistent så ska min hund få följa med på jobbet.

För mig finns det tillgång till hunddagis nära men det kostar ju och de har ju inte öppet på helger då jag oftast jobbar. Jag har även tur som har vänner nära som kan vakta på vardagar vid behov.

Leta efter en dagmatte kan ju vara ett alternativ? :)

Jax <3

Djurälskaren87
0

jag har delad vårdnad med mormor och hon har honom när jag jobbar och ibland min sambo.

Wellcraft
0

Hunden är med mig i skolan. När jag skaffar jobb så hjälper min farmor till att ha hunden.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Lathundarna
1

Han ligger hemma i soffan och sover, inte helt nöjd över att bli utsläpad långt före gryning. Kommer hem lagom till han börjar vakna till liv igen innan lunch. Har även en hundgård som ska börja användas till våren igen då jag kommer jobba mer dagtid.

Majken!
0

Har med hunden, växlar mellan att ligga i bilen och inne på kontoret.

Vizzla
0

Svärföräldrarna har dom de dagar vi båda jobbar dagtid. Bästa lösningen för alla. Vi slipper stressa hem och ena hunden klarar inte mer än 3 timmar själv så det hade fått bli hunddagis eller nån annan lösning om inte svärföräldrarna ställer upp..

"Med rätt träning kan människan bli hundens bästa vän"

Blogg   http://www.echosierra.se/
Instagram @historienomalf

Roxie
0

Hos dagmatte :)

// Sofia

[Tess86]
0

Våra är i hundgården i trädgården. Fast just nu är vi föräldralediga men innan, när vi båda jobbade heltid var de ensamma över 6 timmar ungefär en gång i veckan. Men eftersom vi har en hundgård som är stor nog, och med inomhusdel, för två hundar att bo i permanent, tycker jag inte synd om dem att vara där någon enstaka dag i veckan. Men nu är de bara där om vi är ute på ärenden tillsammans, så några timmar i veckan.

[elmaek]
0

Hunddagis 😃 Bästa valet trots att jag var osäker i början. Min fega hund är mer modig och hon leker och skojar med andra hundar och får hela den sociala biten samtidigt som hon kan sova på dagis med så inget stress här inte. Så jag betalar för dagisplats + terapi, hehe.

Ralktad
3

Min mamma är sjukpensionerad så jag lever väl lite i drömmarnas rike när det gäller hundpassning 😃

Min blogg - schäfer, lydnad & bruks

Medarbetare på Hundar.ifokus

felzena
0

Min hund följer med på jobbet. Tidigare då jag hade två hundar fick de vara i hundgård några timmar i veckan men det går inte längre.

Värd på jakthundar Medarbetare på hundar
~Ju mer man ser av människorna, desto mer uppskattar man sin hund~

Barbalinn
0

många bra möjligheter! Men ni som har med hunden till skolan, vad pluggar ni? Har nog aldrig hört om att man får ta med dom när man pluggar! Men jättebra!

chokladtassen
0

Jag ska jobba med hundar på gymnasiet så jag får ha med min hund dit om jag vill :)

Checka in @gnagarboden på instagram Skämtar

L8sson
0

Hundrastare! 

Jag jobbar som hundrastare, hunden slipper var på ett dagis utan för vara i sitt egna hem och vi kommer hem och tar ut hunden och sedan lämnar den efter 30 min promenad runt önskad tid.

Shelsy
0

Nu blev jag nyfiken på er som har med hunden i skolan. Vilka skola går ni på och vilken klass? :-)

[Lillmatten]
0

Jag har hunden hos hos min farmor och hennes labbe Sally ;)

LouiseKW
0

Just nu är jag arbetslös men måste jag iväg en längre stund på dagen så får Acke följa med husse på jobb

https://nouw.com/%C3%A4pplecider

Sajtvärd på Modelljärnväg

[_annaH]
0

De är nästan aldrig hemma ensamma. Och är dom det så handlar det knappt om 2 timmar. 

Behöver dom vara ensamma en hel dag alltså från 7-16 så fixar vi  någon som kan ta dom.

Lilllens
0

Jag studerar. Hon behöver nästan aldrig vara ensam en längre tid då jag och sambon har lite olika tider, just nu är han hemma hela dagarna, men annars lämnar jag henne till min mamma.

[Olärd]
0

Behövde läsa denna tråd för jag hade hunden med mig på jobbet förut, sen har det avlöst sig att jag eller någon annan åker hem på lunchen.. snart ska jag vara särbo istället (vardagen funkar inte) så då måste jag försöka hitta en rastare eller dagmatte för han klarar inte dagis.