Hundar iFokus

Hundar

Etikett: övrigt
Läst 1086 ggr
Hiro
0

Tips på "ensammna" aktiviteter?

Har någon något tips på aktiviteter som hunden kan göra själv då den är ensammen? Typ tugga ben men något mer spännande? :)

Fenix_Chicci
0

Släng ut godis här och var så får hunden leta reda på dem.

Medarbetare på Undulater och Burfåglar

havanaisbus.wordpress.com

Hiro
0

Det går så fort att hitta dem för hon är för duktig xD

[fantasi]1
9

det bästa är nog att lära hunden sova när man är borta =)

Djurälskaren87
0

finns ju the bird för katter synd de inte fanns liknande för hundar:)

Mr_Si
0

Göm något tugg?

Hiro
0

#3 Det gör hon ;)
#4 Vill inte lämna henne med en elektrisk apparat
#5 Hon hittar det för snabbt, hon är för bra

Mr_Si
0

#5 men när hon hittat tugget kan hon roa sig med att tugga på det :)

Praefatio
6

Jag tycker inte att hundar ska hålla på och göra saker när de är ensamma. Det är alldeles för lätt att någonting händer. Min får inte ens tugga tuggben ensam, det är lätt hänt att man sätter i halsen och då kan det gå illa väldigt fort!

Min hund ligger och sover när jag är borta. Det tycker jag är en lämplig ensamaktivitet! Så gör man någonting roligt tillsammans när man kommer hem istället.

[MinIda]
8

Snälla ha inte era hundar att ha tuggben då dom är ensamma. Känner en som lämnade sin dåvarande hund med ett tuggben då han skulle och jobba. Hunden svalde en för stor bit och ja, dog..

Maja2
3

Min tanke, med mina hundar, är att när jag är borta, då vilar man. Aktiviteter drar JAG igång, och Jag är då delaktig på något sätt. Blir de ensamma, då är det vila som gäller. Ts, varför vill du att hunden aktiveras när den är ensam?

Gaiezza
0

Jag kör på aktivitetsboll som dem får rulla lite med, sen sover han :)

Bacon, svaret är bacon. 

Hiro
0

Jag är rädd att något ska hända, ja det är jag men hon sover större delen av tiden och hon kan bli rastlös vilket har hänt och jag vill att hon ska ha något att göra som hon får göra.

Praefatio
0

#12 I så fall skulle jag köra med någonting som är mer ofarligt. Aktivitetsboll har någon tipsat om, eller kong med fruset färskfoder/köttfärs t.ex. Det är svårt att skada sig på om bollen/kongen är tillräckligt stor.

Hiro
0

#13 Hon har en stor aktivitetsboll som jag använder då och då men jag ska börja använda den mer flitigt. Kan man typ frysa någon frukt eller något och ge? Typ vattenmelon eller något sådant

Praefatio
0

#14 Det skulle jag inte våga göra, det är för lätt att frukten blir för god och att hon börjar äta jättestora bitar som sedan kan fastna i halsen eller så. Fördelen med en kong är ju att hunden sakta men säkert får slicka ut innehållet, det går inte att ta stora tuggor.

Hiro
0

#14 Kong hade nog varit en bra idée, finns det något bra att stoppa i i en kong som inte är allt för onyttigt?

Praefatio
0

#16 Färskfoder eller köttfärs som sagt, och så in med kongen i frysen så tar det låååång tid att slicka i sig sedan :)

Hiro
0

#17 Bra idée, tack :)
Medarbetare kan låsta så ingen behöver besvära sig med att svara mer