Fy f*n för reklam med ringklockor...
Det är inte lätt att vara hundägare och titta på TV. Vid varje reklamavbrott är det alltid någon idiotisk reklambyrå som tycker att det är fränt att inleda sin reklamsnutt med en ringklocka, antagligen för att man ska bli lite uppmärksam och titta på eländet. Det funkar inte så bra hemma hos oss. Vår hund tror det ringer på vår dörr och börjar skälla och morra. Hon hinner precis lugna ner sig och somna om innan det är dags igen. Det är kattmat, bilar och matkassar och jag vet inte vad.
Jag tänker skriva ner alla på en lista så man kan bojkotta alla företag som förstör våra TV-kvällar. Man ska ju inte uppmuntra dem till att producera mer sånt sk*t för då tar det aldrig slut.
HAHA åååh, känner igen mig sååå mycket. *VOV VOV OVV VOOOV VOV VOV VOV* "HÅLL KÄFT" *tystnar* *DINGDONG* och så börjar allt om igen..
-
För inte prata om alla visslingar osv😡!
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Hehe min Norma är likadan men konstigt nog bara ibland. Samma sak om hundar skäller eller så på Tv då blir de ett jävla liv här hemma ibland.
Med tanke på hur intressant reklam är är det väl bara stänga av ljudet?
Har turen att ha en hund som inte är så brydd över TV:n. Så här hemma är det bara jag som börjar leva om när reklamen kommer igång på grund av den höga ljudnivån. 🤔
Värd på jakthundar Medarbetare på hundar
~Ju mer man ser av människorna, desto mer uppskattar man sin hund~
För mig är det värre med hissplinget i filmer och serier. DING!
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
Här hemma är det samma grej, han blir alldeles till sig, som tur är inget skällande men en hel del buffande och springande till dörren och sen blir han så besviken när det inte kommer någon, haha :)
#4 Man ska hinna också, ibland går det på några sekunder efter t.ex. en film 😉
Fast det är ju inte deras fel att er hund skäller när det ringer på dörren?
Det kan man ju själv träna bort. Låter konstigt för mig att bojkotta ett företag pga en sådan sak.
#9 Nu var jag ju inte helt seriös med det hela dock är ringklockorna jobbiga för det.
Haha ja känner igen mig.. Hugo far alltid upp och skäller när det kommer någon sådan reklam..
Hade det så med en reklam med en speciell ringklocka. Det tog ett par veckor, men när det aldrig kom någon slutade han bry sig. Var skitirriterad först, men när jag märkte att det blev bättre satt jag nästan och letade efter den reklamen för att träna :P
Ett litet tips som jag använde på vår förra hund som också blev ett litet yrväder vid varje ringklocka. Tränade bort detta med hjälp av min mobil. Plockade fram ringklockesignalen på mobilen och började använda den i alla möjliga situationer, ringde när vi var ute och gick, när vi lekte, när han busade med hundkompisar, när han fick godis osv. Fortsatte sedan i lugnare situationer inne, satte igång signalen och bad familjen nonchalera den totalt. Det tog lite tid, i början var det skäll, övergick sedan till att flyga upp och titta sig omkring, lyfte såsmånongom bara på huvudet och tillslut var stressen med ringklockan borta :)
Ringklocka har vi inte haft problem med ( kan va för att vi inte har någon ringklocka) men glassbilen den MÅSTE man skälla på även reklamen där den är med :)
#14 haha, vi hade en annan hund som fullständigt hatade glassbilen. Dom reklamerna tyckte vi inte om då heller ;D
En fördel med att ha en hund som föddes döv! 😉(skämt)
Men vår omplacering vart tokig i början,nu har vi tränat bort det så det kan komma några små gruff ibland :D
Det är väl ett ypperligt tillfälle att träna bort ett oönskat beteende? Vänd det till något positivt! Jag vet själv hur det är, men vi passade på att träna och nu är det mest bara när det kommer en ny reklam, så tränar vi en gång eller två och sen är det lugnt med just den reklamen. Tror han kommer vänja av sig helt så småningom, han är än så länge ganska liten.
Gjorde likadant med knackningar. Fast då gick jag runt o knackade på exempelvis garderobsdörren när jag skulle hämta något där. Lite träning då och då helt enkelt. Funkar rätt bra tycker jag ^^
Mitt stackars yrväder blir helt tokig när Avicii's låt "Wake me up" går på tv. Har den som ringsignal så hundstackarn hoppar upp för att leta rätt på mattes mobil ;) Tycker både lite synd om honom för att han ibland blir störd i sömnen men samtidigt lite imponerad att han är så duktig på att markera att det ringer på mobilen, har ju inte lärt honom det :)
Förra hunden gick igång på glassbilen, han började yla som en varg. En gång mötte vi glassbilen när vi var ute, han blev så paff så han bara satte sig o stirra. Efter det ylade han aldrig ikapp med glassbilen.
Men Mozarts Don Juan förblev en favorit att yla till hela livet.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
Det är väl ditt ansvar att uppfostra din hund till att bete sig som du vill, inte företagen som gör reklam på TV 😂
#20 Nejnej, klart reklamen ska rätta sig efter mig och mina hundar 😉