Hundar iFokus

Hundar

Etikett: övrigt
Läst 1538 ggr
htt
0

C-namn som uttalas som K

Hej! 
Har på skoj börjat fundera på namn till en framtida hane. Vill att namnet ska börja på C men uttalas som K, gärna vara trestavigt och lite "elegant" om ni förstår vad jag menar :) 
Det ska gärna passa med Caruso. 

Namn jag funderat på är Cluedo, Columbus och Caspian (men det kanske blir lite för likt Caruso) 
Någon som har något annat förslag? :)

Calcifer
0

Casper, Carlos, Carl. ^^

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Alenzi
3

Claudius!

htt
0

#1- Casper har jag funderat på, det kan ju vara ett alternativ till Caspian :) Carlos blir nog alldeles för likt Caruso och Carl tycker jag är för kort :) Vill som sagt helst ha långa namn med tre stavelser :)

[fantasi]1
0

Christian, Cristopher

kolissnålis
0

Clemens!

DaniPoo
0

Cain/Caine
Claudio
Clayton
Clement
Cornelius
Camillo

Finns hur många som helst ^^

DaniPoo
0

Sorry, såg nu att du skrev "trestavigt" antar att du menar namn med tre stavelser.

[tiffitott]
0

Min hund heter Cyrano i tavlan o det är rätt ballt. Det uttalas dock Syrano har vi hört i efternamn men vi sa alltid Kyrano innan ;)

[tiffitott]
0

Efterhand* Inte efternamn :)

Sugar Mist
0

Cletus😎 HAHA nejmen

-

felzena
0

Castor tycker jag fint!

Värd på jakthundar Medarbetare på hundar
~Ju mer man ser av människorna, desto mer uppskattar man sin hund~

kolissnålis
0

Clipton. Clifford. Cliff Barnes.

fridaaocrazy
0

Crazy 😃 Jag uttalar namnet engelskt då det låter så fult med svenskt uttal 😛 Fast ja, det blir alltid ett gott skratt när folk säger det svenskt, speciellt här nere i skåne 😂

Det bästa sättet att misslyckas är att inte försöka

Karmatarerskanise
0

Canis

htt
0

#13- Haha :D 
Jag har dock hört att de man döper efter verb/andra beskrivande ord tenderar att bli vad de heter 😃

Thaisilk
0

På vilket sätt är Cluedo, Columbus och Caspian lika Caruso? Jag ser inga likheter alls varken i skrift eller uttal mer än att namnen börjar på C som uttalas K.

Hundar hör naturligtvis skillnad på namnen ändå bättre än vad vi människor gör så kör på något av de namn du har funderat på eftersom du gillar dem.

Av de tre namn du föreslagit föredrar jag Caspian eftersom det är lättast att ropa och hörs bäst.

nlinds
0

Carlito
Calle
Colin
Curry

"After every storm, comes a rainbow" Regnbåge

Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi

htt
0

#16- Jag syftade endast på att CAspian var likt CAruso :) 
Men jag har för mig att det är själva snärten på slutet som inte bör vara allt för likt? Isåfall kanske det är lugnt, jag gillar verkligen Caspian :)