Hjälpte en hund idag!
Idag på en affärs parkering var det en dobberman instängd i en svart bil, rutorna var lite nedvevade. Bilen stod mitt i solen och det är 25 grader i skuggan. Hunden skällde först ett tag, sedan lade den sig ner på golvet.
Jag skrev upp reg. nummret och sade till personalen i affären. De ropade ut bilen och bad ägarna komma till informationen. Antar att de kom dit för bilen var borta när vi var färdiga.
Med tanke på hur mycket snack det är överallt om hur farligt det är att lämna hunden i bilen, fattar jag inte hur folk ändå kan göra det????

Vilken tur för hunden att du såg det och kontaktade personalen. En eloge till dej för det =)
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Mycket bra gjort av dig :)
Väldigt bra gjort av dig! :) Du kanske räddade hundens liv :)
Var så arg att jag skakade när jag gick i affären och orolig över att den skulle dö. Hoppas det gick bra.
Jag förstår dig! Det är helt galet att folk inte förstår hur farligt det är för djur att vara i bilen sådär!

BRA gjort av Dig!!!!
Jag brukar föreställa mig hur det skulle kännas att komma ut till bilen och se sin hund ligga död, kokad till döds… Jag blir nästan tårögd bara jag tänker tanken! Jag skulle aldrig nånsin vilja uppleva en sån sak, jag älskar mina hundar alldeles för mycket och tar därför inte med mig hundarna när det är äckligt varmt ute trots att vi nu har en bil med tonade rutor och AC. Vad gör det för nytta när solen står rätt över bilen!? INGENTING!
Nej, lämna era hundar hemma när det är så här varmt ute!! Försök tänka er hur det skulle kännas att komma ut till bilen, öppna luckan och se sin hund ligga död… Tror ingen normal människa skulle vilja vara med om det!?
Var rädda om era vänner!!! Tack & Kram från mig// Suzzie
bra gjort.. kan inte heller fatta att man lämnar sin hund…?! helt vrickat..

mycket bra gjort av dej

Gud så bra av dig!har ju hört ofta när man är i affärer när dom ropar efter någons bils ägare pga en hund i värmen…De kan ju inte va riktigt kloka!!!
En stor eloge ska du ha…det är tur det finns människor som dig. Hur kan man bara lämna sin hund ute i bilen i denna värme, när ska folk lära sig? Jag hoppas dom skämdes och kröp ut från affären….
Hrmmm…måste bara lite, #%/¤&%&/% idioter!!
Ja, jag hoppas också att de kröp ut därifrån, "med svansen mellan benen"
Precis…det konstiga med sånna där människor är att dom aldrig lär sig…
#0 Väldigt bra gjort! :) Vad glad man blir att det finns några som verkligen tänker på andras hundar osv :)

ja på tal om hund i bil…så tittade jag på animal planet för några dagar sedan och på "djurpolisen" så fick dom larm om att en hund låg i en bil… när dom kom dit så var hunden död :( förmodligen legat där ett PAR DAGAR!!! det är ju helt sanslöst att folk kan göra så… grrr
Ja usch!!
Vilka idioter!!!