Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 7001 ggr
MandaZimba
0

Hund namn!

Hej allihopa!!

Jeg älskar hundar, och några av mina vänner har hund.

Dom frågar mig vad jag vill ha för namn om jag får en hund, jag kan inte komma på någonting, så därför frågar jag er vad era hundar heter eller om ni kommer på något bra namn till en hund??

myra82
0

De två jag har nu kallas för Flizan och Myra. Några andra hundar jag haft hette: Nilla, Bonita, Molly, Siss, Baloo, Jack, Bessi, Charlie.

MandaZimba
0

Jättefina namn!!Glad Har inte hört nått av dom förutom kanske Molly

Arrowhead
0

Våra hundar vi har nu heter Mio, Totte och Yissah(uttalas gissa om nån undra)
Sen haar vi haft Isaac och Zolan, pappa hade en hund som hette Nalleh oxå :)

Stormblomma
0

#3: Yissah var fint! Vad fick ni det namnet ifrån? :)

Med vänliga hälsningar
Sandra och flocken

http://wingforsflocken.blogspot.com/

pehu
0

Jag har redan bestämt att min ofödda valp (kommer dock födas nu i veckan, längtar!) ska heta Kyra (betyder ljus på latin). Om jag hade bestämt mig för en hane tycker jag att Storm (passar iof även en tik enligt mig) och Ask är fina namn! Andra hundar jag känner heter: Skoj, Bono, Hilda, Vilda, Alizza, Toto….känner fler men orkar inte rabbla upp alla :P.

Har även degusar och dessa heter/hette: Agda, Hedvig, Aska och Koda (alla honor)

MandaZimba
0

Jättefina namn, tack!!Glad

Loveradio
0

Min hund heter Valentin (kallas Valle)

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

Stormblomma
0

#7: Valentin är också fint. Jag ville ha en häst som hette det när jag var liten;)

Med vänliga hälsningar
Sandra och flocken

http://wingforsflocken.blogspot.com/

Loveradio
1

#8 Tack! :) hehe jaså

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

amela87
0

Min hund heter Ruby.Glad
Har haft en hundar som hetat Micki, Benji och Goro

indra-bus
0

Min heter Indra på han hundar tycker Aslan är fint.

Jag äter inte mina vänner.  Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.

[Ronon-m]
0

Mina heter Ozzi och Indra :)

kkarinn
0

mina heter/hette: luna, VerA, doris, sockan och molly moon

Arrowhead
0

#4 Mamma hade hört förut om en kompis vars hund hette gissa och tyckte det lät lite gulligt så det var meningen att Totte skulle få heta de men när mamma hämtade honom så kände hon att han verkligen inte var nån Gissa.. När jag väl fick min lille gris så hade jag snöat in mig på de namnet och udda som jag e var jag bara tvungen att hitta på en så konstig stavning som möjligt typ :)

LLLINN
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min lille westie-hane, 11 månader, heter Sixten.

Mina favoritnamn på hundar är: Smilla, Milou, Leo, Simba

"Haters gonna hate. Potatoes gonna potate" - Luke Brooks

8/5-13 & 1/6-13

[Empisen]
0

Mina hundar idag heter Hugo & Silas.

Namn på tidigare hundar: Bullen, Axel, Haven (Uttalas Häven, som himmel på engelska, heaven) Charlie, Trollet, Challe, Dodge, Ferrari, Detso, Nemo, Oscar och Morris.

[Forest]
0

Enja o Donna, Vi valde stava Enja med J och itne med Y som många gör. Donna heter Donna och inget vi valt. Vi har haft hund som hette Chanel innan liksom Donna så hette hon det innan o byter inte namn för det betyder otur sägs det Flört

Magrat
0

Hunden vi har just nu heter Ivana, förhoppningsvis får vi även hem en liten Tesla någon gång i slutet av april.

Tidigare hundar som funnits med i uppväxten är bland annat: Larina, Othello (Otto) Ruffs, Balder, Figo och Nessie.

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

MandaZimba
0

Ok, tack alla jättefina namn!! Gillade Yissah och Kyra väldigt mycket och alla andra var också JÄTTEFINA!!!!!!Flört

Vovvie94
2

Trey
Annie
Tova
Tyra
Bessi
Mia
Ludde är namn på våra och släktens hundar! :D

mina favoritnamn till tik är:
Vim (energi på engelska)
Enny (energi förkortat)
Fixit
Excel
Joplin
Peace
Eye
Rinoo
Bay
Arrow
Kick
Nike
Fly
Lyra
Sky
Trick
Tox

Aloo
Circus
Dundra
Etta
Kit
Toya
Teja
Tinna
Uddan
Vinna
Zaya

Till hane:
Balto
Chase
Rayos
Ripley
Kito/Cito/Qito
Cody
Rixen
Anakin
Nobby
Ecco
Skip
Riley
Mattis
Grizzly 
Tiwas
Scout
Tash
Style
Nixen
Kidd
Zak
Ilion
Cosy
Chippen
King
Tippen
Dobby
Drive
Rally
Dash
Hero
Viggo
Eddie
BuddhaBoss
Whoopsie
Pepsi
Zingo
Soda
Kompis
Oboy
Vegas

Bara några få^^

MandaZimba
0

OJ vad många!! Jättefina!!

[Driva]
0

Jag tycker det är jättesvårt att försöka komma på ett namn till en hund jag inte tröäffat, (eller vilket djur som helst jag inte träffat).

Ofta kommer det bästa namnen när jag träffat hunden och ser vad som passar den :)

Anibaz
0

Mina heter Smilla och Arach. Hade en Diezel innan.

Lovisa Hedquist
0

Har haft 2 hanhundar som hette Irax och Gillex

Agda
0

De två hundarna vi har som jag fått ge namn heter Zazza och Tara. Zazza kommer från en bok (då stavad med s, men då förra stövaren hade namn på Z var det lite kul att ge nästa det också) och Tara från en tv-serie. Jag valde namn före köp och tog då några jag just då tyckte var fina. Vår golden heter Ida och vår förra golden hette Katja, det är/var min mammas hundar så hon gav dem namn. Tidigare jakthundar hette Ero, Max, Zacko och Benita.

Viktigast är ju att ge hunden ett namn man själv gillar, vi har också tänkt att det ska vara lätt att ropa namnet, så det har inte fått vara för långt. Även fast jag namngav valpar jag då inte ens hade sett så tyckte jag att namnen passade dem och det kändes aldrig fel.

nlinds
0

Mina heter: Melwin, Aros och Boss :)

"After every storm, comes a rainbow" Regnbåge

Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi

FaileD
0

Killer

Lucas

Linus

Dizel

Eddie

Hero

Watch

Ozzy

Boss

Chase

Exit

Excel

Mysko

Storm

Iron

Five

Tuff

Toss

Wish

Chilli

Like

Ace

Leo

Flash

Power

Nice

Enjoy

Eazy

High

Follow

Ozzi

Molosser
0

Jag tycker om mer ''verkliga'' namn på hundar. Nästa hund jag köper kommer troligtvis heta Sandra, Thea eller Isabelle 🙂

Allumania
0

Mina vänner lagade en lista på katt namn då jag skall skaffa katt men den funkar oxo på hundar :P det är mest han namn :) Mars Pumba Piff Sifon Pixel Multi Fixi Bax ( Bucks) Dollar Knut Curry Twist Kiko Tarzan Windy Solo Pluto Mozart Rocky Nimbus Ray Yuki Dino Rico Mumin Tik namn jag gillar: Pike Diza Nelly Didi Mello Glimma Memo (Mimo) Dancy Mirre Cindy Mindy

chokladtassen
0

Min hund heter Iris 🙂

Checka in @gnagarboden på instagram Skämtar

IngaTrnqvist
0

Min hund heter Brownie, familjens heter Blackie.
Tidigare hundar har hetat Dino, Serti och O'boy.

[Ann-59]
0

Min hund heter Gilda. Namnet kommer från en gammal Hollywoodfilm som heter just "Gilda" med Rita Hayworth i huvudrollen. Rollgestaltningen handlar om den vackra "rödhåriga" Gilda. Namnet finns också med i operan "Rigoletto" där Gilda är dotter till Rigoletto själv. Tycker det är ett utmärkt namn till en Irländsk röd Setter. Mina tidigare hundar hette Perry (en blandrastik) och Tim, Winston och Ronja (Golden alla tre). Mvh Ann.