Hundar iFokus

Hundar

Etikett: träning-och-inlärning
Läst 859 ggr
Emlielki
0

Träningskompanjon i södertälje.

Någon/några här som bor i/nära södertälje som vill börja ha träningspass tillsammans någon eller några ggr i månaden?

Jag har en finsk lapphund som verkligen behöver träna på hundmöten (han skäller som en galning och tappar helt fokus på mig, dock inte aggressivt) och jag skulle vilja ha möjlighet att träna honom under kontrollerade förhållanden för att få in en grund att kunna jobba vidare på när vi möter hundar på promenader.
Han funkar med "alla" hundar när de träffas, det är bara avståndsmöten som behöver tränas på.

Jag har även en eng. cocker spaniel som kan ställa upp som störning för träning av era hundar. Han är en hund som anpassar sig efter hunden han möter. Vill hunden leka våldsamt gör han det med. Är hunden rädd sitter/ligger han och leker med tassarna.

Alla typer av hundar efterlyses, även agressiva och rädda (då är det inte är tänkt att hundarna ska ha närkontakt utan kunna tränas på avstånd)

Vi gör såklart upp träningarna så att alla är bekväma med vad som ska ske.

Vill ni inte skriva öppet så får ni gärna PM'a mig.

/ Line Kinnari

www.linekinnari.se - Portfolio 

[Tess86]
0

Jag bor i Nykvarn men kommer ifrån Södertälje och är i Tälje flera gånger i veckan. Jag har en jämthundstik som kan skälla ett par gånger på hundar på håll men slutar och följer med mig när jag säger till. Henne har vi haft som valp, hon är tre nu, hon har lekt med andra hundar under hela uppväxten och funkar med alla, stora som små. Hon leker hårdhänt och vilt med stora hundar som är med på noterna och nosar och går efter små hundar.

Jag har också en mellanstor korsning på ca två år. Henne har vi haft i ett år och vet inget annat om hennes bakgrund än att hon hittades ute med koppel och scarf, ingen efterfrågade henne, hon är rädd för vissa män och när vi fick henne började hon yla och skälla om man sträckte upp händerna ovanför huvudet. Hon har träffat några olika hundar och det går bra, hon har aldrig bråkat med någon, men hon springer runt och skäller väldigt mycket. Om jämten intresserar sig för en annan hund går hon emellan, hoppar upp i ansiktet på de andra och håller på. Hon skäller mycket på hundar på avstånd och sedan tar hon ut all energi på jämten, hoppar på henne och de låter arga på varandra, men de biter inte varandra hårt. Men jämten blir irriterad och det blir en enda cirkus där man måste sära på mina hundar för att de ska ha en chans att lugna ner sig.

Jag skulle gärna träna med dig, hundmöten och sedan träna annat i närheten av andra hundar, så att vi tränar kontakt med våra hundar trots andra runt omkring. Dock är det så att jag har en tvåmånaders bebis hemma nu så tiden räcker inte riktigt till till att börja med ett nytt träningsprojekt redan. Just nu går jag antingen ut på långpromenader med vagnen eller tränar mer fysiskt när min man är hemma med vår son, men eftersom jag ammar ofta räcker tiden bara till till turer här hemma. Om några månader, när jag ammar mer sällan och kanske inte riktigt har lika mycket sömnbrist skulle en träningskompis vara aktuellt för mig :)

Emlielki
0

Det låter jätteintressant och jag tror att det kommer vara intressant även om några månader! Träning är ju sånt som alltid kommer behövas. Så det är bara att du hör av dig här via PM eller om du vill hålla kontakt via facebook. :D

/ Line Kinnari

[schäfernronja]
0

Även jag bor i Södertälje men är dock bara hemma under helger (plus v.42-44). Bor på internat annars. Jag har en vit herde tik och en schäfertik. Herdehunden gör inte utfall, aldrig haft det problemet. Kan dock blir frustrerad om hundar kommer för nära och hon inte för hälsa och kan då skälla lite :p genomsnäll! Funkar ihop med allt och alla annars. Lite hårdhänt vid lek. 1,5 år gammal. Väldigt pipig är hon också. Schäfern är 6år och har tidigare haft massa problem med hundmöten men det har lagt sig. Det händer att hon gör utfall men ytterst sällan! Hon är lite svår att beskriva. Men hunden man träffar gör liksom hela hennes beteende :P ibland kan hon bli helt tokbusig och ibland kan hon bli lite bossig. Men skulle vi träffas är det då herdehunden som följer med då hon behöver den träningen. bara att höra av dig via pm (:

Viccan92
0

Bor i alby men kan rätt enkelt ta mig till södertälje vissa dagar i veckan efter skolan. Vi behöver med träna lite då min hund vill leka med de flesta han möter.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

Emlielki
0

Åh vad kul att det finns intresse :D
Jag PM'ar er imorgon så kan vi prata vidare och kanske planera in något :D

/ Line Kinnari

Viccan92
0

Visst det låter bra.

Viccan92
0

Vänta jag pmar dig mitt namn på fb då jag är inne här så sällan.