Tips på lekar utan godis
Hej, jag går en klickerkurs med min flat och vi har nu fått i uppgift att komma på fler lekar som vi ska göra mellan klickerträningsmomenten. Leken är alltså både ett sätt att koppla av en kort stund från träningen och ett sätt att bygga relationen. Eftersom han redan får godis i klickerträningen så ska leken helst inte innehålla något godis.
De jag har kommit på hittills är:
Dragkamp
Dra leksak längs marken som han får jaga
Kasta en boll som han får apportera
Dra en leksak i en åtta mellan mina ben
Jaga honom
Han gillar att leka, han verkar dock inte alls gå igång på att knuffas eller att dra undan tassarna om jag försöker klatscha till hans tassar.
Hjälp, detta är svårt!
Leta leksaker är kul :) Går att göra både ute och inne och "vilken hand" är ju för en hund barnsligt lätt, men ändå roligt för mig :P Jage är ganske kul också, men det gör jag bara inomhus
Min hund blir helt galen om man blåser på honom. Han studsar runt och försöker bita i luftstrålen. Jag brukar härma hans lekskall och göra lekinviter, väntar på att han ska svara innan jag tar i honom. Härmar hur han leker med andra hundar. Tassarna vill han ha för sig själv när vi leker.
#2 Haha, blåsa på honom har jag inte testat, det ska jag göra!
#1 "Vilken hand" - ska man gömma något i ena handen och så ska hunden markera rätt hand?
Ah. Som man gjorde närmande va liten :P