Hundar iFokus

Hundar

Etikett: hundtillbehör-hundprylar
Läst 1038 ggr
CupcakeGod
0

Innan man tar hem en hund

Vad ska man köpa/veta innan man tar hem en valp? Spamma tråden med tillbehör valpen behöver för att må så bra som möjligt. Vi ska antingen köpa en renrasig yorkshire terrier eller en chihuaua/yorkie blandras. 

Om det hjälper lite så har jag läst allt möjligt om beteenden, hur man tar hand om en nyadopterad valp osv.

Swadika
0

Det finns en lista på arken zoo's hemsida som jag följde innan jag fick hem min vovve, sen så tog jag allt med en nypa salt för det fanns saker som inte skulle behövas när valpen precis kom hem, men det var ändå en bra lista. Ska se om jag hittar den :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Swadika
0

Hoppas det går att öppna :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

[Teddies matte]
0

Tipsar om boken Bra relation av Kenth Svartberg.

Man behöver inte skaffa allt precis i början utan man kan vänta och se vad som behövs, vad hunden gillar o.s.v.

Men halsband/sele, koppel, skålar, bädd/filt, leksaker och ben, bajspåsar är ju iallafall sådant man kan skaffa direkt.

CupcakeGod
0

#3 Kan hunden leka med kattens leksaker? Folk som kommer hem till mig tror ibland att det bor ett litet barn här. Men såklart köper jag leksaker för hundar. 

#2 TACK SÅ HEMSKT MYCKET!!

russin
5

Först tycker jag man ska sikta på att köpa en renrasig valp, så man kan kolla att föräldrar är hälsotestade och att man får tag i en seriös uppfödare som man kan fråga om allting även efter man köpt sin valp.

[Teddies matte]
1

#5 Precis, råder också ts till att skaffa en renrasig Yorkshire terrier.

vallhund
5

Valpar köps, barn adopteras.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

CupcakeGod
3

#7 Jag hatar barn med hela mitt liv. Hundar och katter är mina barn. 

#5, 6. En uppfödare verkade riktigt uttråkad när jag pratade med henne för att jag ställde 1000 frågor. Att hitta en seriös uppfödare är det jag försöker göra.

[Teddies matte]
0

#8 Sök vidare, kolla in rasklubbens uppfödarlista, de listar enbart uppfödare som följer deras krav.

Sen kanske det inte är den bästa tidpunkten att ställa massvis med frågor vid den första telefonkontakten, utan senare när man bekantat sig med uppfödaren.

[Nothronychus]
1

gå in på valptips.se där kan du läsa lite allt möjligt om valpar (:

[Forest]
0

8 vad är dina krav skriv ner dom och jag säger som flera andra köp renrasig med stamtavla, sen bör de följa rasklubbens krav. http://yorkshireterriersallskapet.se/Rekommendationer-uppfodare 

Leksaker beror helt på vad man har, vissa valpar/hundar tar lätt sönder leksaker då anser jag att man bör köpa mer hållbara hundleksaker som tål mer. Jag har york här hemma just nu och hon är ingen hund som biter sönder saker eller leksaker, lugn inne fart ute. Sen känner jag flera andra som verkligen slaktar leksaker så där bör man ha koll på så inget sväljs. Det har inget med rasen och göra utan detta är helt olika från hund till hund ;) Jag önskar dig lycka till

russin
3

#8 - varför så hårda ord som att hata barn ? Du har själv varit ett🤐

minbebis
0

Orkade inte läsa alla andra inlägg, men ett tips är att köpa kläder ifall ni ska köpa om det är kallt. Chihuahuan min syrra köpte vid vintern klarade inte av att vara ute länge för hon frös.

CupcakeGod
0

#12 Ja, exakt. Jag har själv varit ett barn. Du hade också ogillat barn om det var du som fick uppfostra mig. 

#11 Thanx :) 

#13 Hihihi jag var uppe hela kvällen i söndags och tittade runt på världens gulligaste hundkläder. Hittade den här sidan <3 <3 DEN ÄR BARA SÅ BRA. http://www.catdogproduct.com/products.asp?class_id=20&sort_id=72