Vilken hd grad har denna hund?
Det kan bara SKKs avläsare svara på 🙂
Ja skk kan svara på det men tänkte att någon här kanske skulle kunna ge en bedömning/gissning :) vi får resultatet om någon vecka så det är såklart det vi kommer lita på. Men jag har stirrat mig blind på att jämföra andra röntgenbilder så det hade varit kul att höra era åsikter :)
A höfter skulle jag säga :)
#3 jaa kanske. Ibland tycker jag de ser bra ut men sen hittar jag mikroskopiska saker som jag tror kan vara fel… Tar gärna emot fler gissningar! :)
Vad trodde veterinären?
#5 De sa att det såg "jättefint" ut men sa inget om vilken grad de trodde det var. Det är bland annat därför jag är överdrivet nyfiken eftersom jag inte har fått nån preliminär bedömning :) så tänkte höra med er ifall ni har lust att gissa, mest för skojs skull :D
tycker det är bra att de inte säger någon grad alls för många många blir himmla besvikna på när vetrinären säger fina grad A och sen kanske det blir c höft på ena och B på andra. Jag gissar på sämnst B höfter, tycker det är svårt och gissa/se vad det kan bli. Men håller tummarna för A höfter :)
1 vet om där SKK har läst av fel och från D och E höft har det blivit B höfter, detta har skett genom ägarna har överklagat och det gått vidare till nordiska förbundet eller vad det nu heter. Då har plåtar skickas till norge,danmark,finland och deras avläsare fått gett sin talan alla dom har allsa haft helt annat o säga än vad SKK avläsare har.
Jag gissar på höger till bild A och till vänster B ( ingen utbildning, gissar utifrån hur omfamnad höftkulan är av skålen. Hoppas du får trevliga svar! :)
#7 Ja jag tyckte också det var bra att de inte sa något, för som du skrev så blir man bara besviken ifall det giltiga resultatet säger annat.
#8 Tack för din gissning, hoppas att skk säger iaf att de är godkända!
Hennes föräldrar har b+c och a+b, så förhoppningsvis har hon ärvt de bättre :) Känns bra att ni gissar på att höfterna är så pass fina ändå! :)
Vad är det för ras?
#10 cockerspaniel :)
Hoppas på bra resultat! :)
Endast för att jag är nyfiken, inte alls illa menat- Är det vanligt att man avlar på C-höfter inom rasen?
Det enda jag ser är att hunden inte ligger som den skall.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
#12 Jag vet faktiskt inte huruvida det är vanligt eller ej, men har läst till mig att det tydligen läggs för mycket vikt på hur bra höfterna är eller ej. En C-höft kan likaväl bli friröntgad till en B-höft osv… Jag har ingen kunskap inom ämnet utan det är bara vad jag har hört/läst till mig.
#13 Hur menar du? Vi hade himla problem med att få hunden till att ligga helt rakt, men till slut togs denna bilden och då kom en annan veterinär in och tittade på den och sa att det var en bra bild. När jag tittar närmare så kan jag kanske hålla med dig… Nu har jag klippt bort en stor del av bilden eftersom jag inte ville avslöja hundens chipnummer, vet inte om det kan påverka. Sen är bilden i sig själv hyfsat sned eftersom den är tagen med en mobil på datorskärmen.
#12 Nej det brukar inte vara så vanligt men eftersom det finns väldigt många uppfödare av rasen så finns det säkert endel som inte är så noga när dom väljer avelsdjur. :) Men man kan alltid välja som köpare att välja föräldrar som är friröntgade :)
Mvh Linn
Hundens bakben är vridna fel, vilket påverkar hur man ser höftkulans läge.
#16 aha, okej. :) får hoppas skk ser det felet också och i så fall ber om en omröntgen
Resultatet blev B :D
18. Skönt o höra att det vart B höfter :)
#19 Ja det var det verkligen :)