Hundar iFokus

Hundar

Etikett: hundsport-och-aktiviteter
Läst 560 ggr
[MinIda]
0

Bruksgrenar sheltie passar in på ?

Hej, jag undrar vilka grenar en shetland sheepdog skulle passa in på. Vi håller redan på med sök,spår. Men finns det något annat som en sheltie faktiskt kan ''klara av'', för te.x. skydd funkar ju inte så bra. 😉

Kort fråga men men. 🙂

Frida B
0

De flesta bruksgrenar skulle väl en sheltie klara av, finns nog ingenting som den inte klarar. Förutsatt att du menar de grenar som inte bara är för bruksraser. Varför skulle rasen inte klara de mesta lixom :)

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

[MinIda]
0

#1 Jo, men menar som att vissa raser är väl lite för ''mycket'' ? 🙂

För skydd,IPO och så tror jag inte skulle gå så bra. Och hon förstår inget med apporten. 😟

[Teddies matte]
0

#2 En Sheltie får inte tävla i skydd, IPO, enbart bruksraser.

Hiro
0

Budföring och rapport? :)

[MinIda]
0

#3 Vill inte tävla, endast något att träna 🙂

#4 Budföring tror jag inte heller skulle gå så bra på något sätt, för hon är enormt rädd. Och då ett ljud ska avlossas så njaaaa… 🤔

Rapport låter intressant och roligt. Har faktiskt förr försökt lära in det. Men som 6 km den längsta, Ida skulle säkert hitta något betydligt mer intressantare än mig 😮😐

[MinIda]
0

Men vilken sport skulle vi kunna köra förutom de vi håller på med då, Agility,Spår,Sök,Lite allmänlydnad ?

Har tänkt på de andra bruksgrenarna men alla verkar ha nått svårt inlagt som hon inte skulle klara av 🤔

Men vet ni någon sport som ni tror skulle passa ?

Eller som ni tycker är rolig ?

[Teddies matte]
1

#6 Varför inte satsa ordentligt på de ni redan testat på?

3 grenar räcker långt och väl att satsa på, kan t.o.m bli lite mycket om man verkligen tränar på riktigt.

Hiro
0

#5 Du sade aldrig att du skulle tävla? Träna och ha kul :)