Hundar iFokus

Hundar

Etikett: hälsa
Läst 692 ggr
ebzi
0

Hon kräks, behöver hjälp akut!

Jag behöver hjälp! Jag är hundvakt (har varut vakt åt den här hubden fleut några gånger). Idag på morgon promenaden började hon först äta massa gräs för att sedan sätta sig ner och försöka kräkas 2-3 gånger. Dock kom ingenting. Jag började tänka igenom vad som hade hänt dagen innan. Hon nosade i en buske/dike och plötsligt hoppade hon åt sidan som om något hade bitit/stuckigt henne. Jag kollade igenom henne när vi kom hem men såg inget och ser fortfarande inget. På en annan promendad började hon käka på något men jag såg aldrig vad. Efter hängde en stor drgelring ner från ena mungipan. Enda sen hon kom igår har hon försökt jucka med sin bedd efter promenaden. (Aldrig gjort det tidigare). Igår låg hon även ner och drack ut vattenskålen, tänkte att hon måste vart helt slut efter skogspromenaden. Hon har nog varit en aning slöare men så svårt att säga! Så nu behöver jag verkligen er hjälp, vad ska jag göra?!

Fridaaaa
0

Hon blev inte biten av något? T.ex en huggorm?

Jag hade åkt in och kollat upp det.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

ebzi
0

Kan även meddela att hon slickar sig nästan konstant runt munnen och att det kommer små blöta droppar… Vad ska jag göra? Panikar jag i onödan eller är det verkligen något som inte stämmer?! Hennes husse och matte är på kryssning till åland så jag vill helst inte einga om det inte är allvarligt.

Fridaaaa
0

#2 Ring och rådfråga jourveterinär?

ebzi
0

#1 jag vet inte men vad jag har hört så blir dom regält svullna? Nu har det ju gått mer än sex timmar och ser ingel svulnad?

ebzi
0

#3 okej tack ska göra! :)

ebzi
0

#3 hittar inget nr till jourveterinär, någon veterinär jag kan ringa och isf vilken?

Fridaaaa
0

http://gulasidorna.eniro.se/hitta:jourveterin%C3%A4r

Vart bor du? Googlar du borde det komma upp.

[TeamGolden]
0

slickar hon sig om munnen och kräkas utan att det kommer nått kan hon vara kvävd, ring veterinär och förklara hennes beteende så kommer de säga om de tycker du ska åka in, men jag tycker absolut du ska åka in.

ebzi
0

Har pratat med vet och även hennes husse. De tyckte inte att det lät superakut och att jag kunde vänta tills de kommer och hämtar henne ikväll. #8 jag tror inte hon är kvävd men att hon har ätit något olämpligt, vet dock inte vad :/

[Forest]
1

jag gissar på att hon har slickat på en padda då är det dreglet och även slickar sig om munnen. men detta kan de göra av annat oxå. Sen är det trist att hon låter stressad men kanske har hon löpt nyligen? eller ska komma i löp? 

Be husse att han har bra koll på henne och att lära henne itne äta på allt möjligt ute är kanske ne stor fördel. Gräs är vanligt att dom vill tugga i sig lite.