Vilka produkter köper ni?
Hej,
undrar vilka produkter/märken ni använder mest till era hundar? Vad är era favoriter och varför?
Har inget speciellt märke om det inte gäller sele eller täcken men köper helst hurtta täcken då jag tycker dem är snyggast och bäst för priset (okej pris för vad man får)
när det kommer till sele och halsband väljer jag helst k9 sele och halsband brukar jag faktiskt bara köpa de jag gillar mest och ser passar honom, har inget speciellt märke där :)
Mitt favoritmärke är Hurtta. Snygga och hållbara produkter som är ordentligt genomtänkta. Jag har regnoverall, vintertäcke, reflexväst och Y-sele därifrån och är väldigt nöjd med allt.
Stillwater och El Perro är mina favoritmärken när det kommer till halsband. Slitstarka och snygga.
Ruffwear har bra klövjeväskor. Har en Approach pack som jag är grymt nöjd med. Passformen är super, kvaliteten likaså och väskorna är genomtänkta in i minsta detalj känns det som. Deras andra produkter har jag ingen erfarenhet av.
När det kommer till leksaker så tycker jag Kong är toppen. Ett annat bra märke är Zogoflex. Alla deras leksaker kan flyta, är otroligt hållbara och bra mot miljön.
I matväg så är Vom og Hundemat och Standardt mina favoriter. Standardt för att det är svensktillverkat, hög kötthalt, kunniga människor bakom märket och bra pris. VoH för att det är hög kvalitet helt enkelt.
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
Har inget märke jag andvänder läderkoppel och rundsydda halsband, minkhalsband och hurttasele på ena och liknade pupiasele på andra. Det är dom jag andänder dagligen o därmed det klart bästa köpen. Ena kopplet är köpt på marknad andra i butik pris från 150kr tycker jag är kanon pris :) Hurttaoverall på ena men helt annat märke på andra, kass på veta vad jag köper men köper det jag gillar sitter bra och är funkonella.
#3 Minkhalsband??
Puppias selar - sitter bra och ser bekväma ut, lätta och snygga. Billiga också.
"Med rätt träning kan människan bli hundens bästa vän"
Blogg http://www.echosierra.se/
Instagram @historienomalf
4 sök på minkhalsband så ser du vad det är
#6 Tycker det är ganska självklart vad det är. Varför i hela friden vill man stödja sånt djurplågeri?
6, Nu råkar just dessa halsband komma från släktens arvegods och det var min farfar som "avliva den" då den gick på deras kaniner och höns.
Det vart mormors pälskrage asful men vart med i alla år i en byrå som varje unge klappat. Jag köper mina ägg från en bekand vars höns går ute fritt på gården. Jag vägrar köpa från frigående höns då jag vet hur verkligheten ser ut. Det finns många som köper läder koppel/halsband och smycken där dom inte har än aning om vart ifrån "lädret" kommer. Jag råkar veta vart dessa kommer ifrån nämligen infångad 😃
Sen är det väl lite kul att du frågar mig detta, du som har en ras som fått plattare nos och ändrat sig ganska så radikalt med åren.
*dubbel*
#8 Så en hund med kortare nos är djurplågeri? Skärp dig för fan. Och förändrats radikalt? Större bröstkorg och kortare nos? Förstår inte ens hur du kan jämföra hundavel med minkar som plågas i trånga gallerburar utan möjlighet att utöva naturliga beteenden, med beteendestörningar som följd hos 85% av dom, för att sedan slaktas för deras päls. Pälsindustrin - där kan vi snacka djurplågeri. I synnerhet minkar.
Okej är det din farfar som dödade den så är det en annan sak.

Har två Hurtta selar, de är snygga och sitter bäst med breda band och reflex. I övrigt har jag inga direkta märken, köper det jag tycker är snyggt och vad som passar min hund helt enkelt =)
10 suck. Jag sa INTE det var djurplågeri med boxer utan att jag stöjder inte det många andra tänker på att de verkligen stödjer . Du kanske borde ta o läsa hif regler, och softa ner med svära 😎
#0 Jag kör på espree som schampo och balsam. Älskar det! Har använt det på mitt egna hår ibland för att låta håret slippa massa hårda ämnen och det funkar toppen. :)
Min dvärgschnauzer har en hurrta overall som är helt fenomenal, hundskorna har jag gjort själv och virkade en kappa åt henne med. :)
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
Jag kör inte med något speciellt märke utan det som jag tycker är snyggt, äger t.ex. inte en endaste hurtta sak ^^
#7 Du borde kanske fråga först och döma sen.
Nu när det ändå är på tal så tycker jag att även extrem avel på hundar borde klassas som djurplågeri.
Men gud så OT, släpp det eller skapa annan tråd.
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
Hurtta på täcken, lindex halsband de enda som har strl som passar på båda, läder koppel och espree schampoo och balsam även pälsvårdsprodukterna kommer från espree. Planet pet's godis, royal canin foder. Karda och kammar från karlie. O'tom fästingplockare.. Tror jag fick med våra mest använda grejer ;) sedan har jag alla möjliga märken som inte används alls ofta
Klövjeväskan är en Ruffwear palisadepack. Grymt nöjd med den. Är väldigt sugen på deras Roamerleash nu när gamla kopplet härhemma gått sönder. Y selen är från hurttas lifeguard sortiment och läderhalsbandet från hurttas läderserie om jag inte missminner mig. Är väldigt nöjd med båda produkterna. Jag önskar att hurtta kunde göra en regnoverall i lifeguardserien i samma stuk som stormjackan eller vad den nu heter. Dummiesarna är från pawofsweden. Likaså visselpipan. Är himla nöjd med dom också :) Sen är det några leksaker från olika ställen.
Bland favorit kopplen är det ROK straps koppel(något jag verkligen rekommenderar!), superbra för dragiga hundar. Sedan när det kommer till selar är Hurtta favoriten.
Sedan vet jag inte.. 🤔Varierar mycket på märken och produkter osv.
Uppfödning av Belgisk Jätte, chinchilla.
http://utsiktenskaniner.weebly.com/
"The language of the heart can be understood by everyone"
#20 Hur stor är haken på deras koppel?
#21 De finns i tre olika storlekar (S, M, L) så tror kroken är anpassad. :)http://www.rokstraps.com/
Uppfödning av Belgisk Jätte, chinchilla.
http://utsiktenskaniner.weebly.com/
"The language of the heart can be understood by everyone"
14 läs mitt svar till 10 i inlägg 12 jag jämförde inte änds pälsindustrin med boxer utan att jag skulle inte sponstra vissa saker bla endel olika raser/avel.
Sorry helt OT men vissa ska frågesätta en del saker och jag vill bara ge mitt svar. 😉