Hundar iFokus

Hundar

Etikett: utfodring-och-foder
Läst 922 ggr
Princesseen
0

Råa ben som håller länge

Jag har börjat ge mina hundar kyckling vingar och ska börja ge dom ben med rött kött och undrar nu vilka ben som dom får hålla på med ett tag. En kycklingvinge går slut jätte fort. Och jag vill att dom ska få tugga och njuta ett tag. Kan inte ge dom kycklingvingar eller nått hela tiden för då kommer dom troligtvis bli feta. Det är en valp på 15 veckor som väger drygt 3kg och en pomeranian på 2,5år som väger 3.5kg. :-)

sarae
1

Ren och älgben samt nötnacke håller en smärre evighet här hemma.

Princesseen
0

#1 och fortfarande goda? Eller lämnar dom benen och ger upp eller vad man ska säga :-)

sarae
0

#2 Min tös tuggar i sig dem… men kan ta en paus på några timmar å sen på det igen.

Princesseen
0

#3 okej tack. Ska testa. Hoppas som har det här nånstans :-)

Mysisa
0

Revben borde ju kunna räcka ett tag. Eller ett lammhuvud om du får tag på det. Grisfötter och grissvansar får mina jobba extra med jämfört med kycklingvingarna

minavitas.wix.com/kennel

emeeliie
0

Märgben får mina och dem brukar inte lämna dem mer än när vi ska gå ut haha dock blir där ju ben kvar som kan göra väldigt ont att råka sparka till sen ;-)

C.Tellne
0

Hej på er! 

Har en fråga, kan inte mycket om barf eller färskfoder, men har alltid hört att man inte ska ge hundar ben från F-djur. Stämmer inte detta, eller är det bara vissa ben som går bra? 

Tjing!

Sugar Mist
0

#7 Påståendet om F-ben kommer från när man gav rester- tillagat - som då flisar sig och river upp hunden innuti. Råa ben är mjuka och flisar sig inte, så det kan man ge, däremot ska man inte ge tillagat, för det är de som flisar sig.

-

[Daniela1983]
0

Min äter upp ett renben på någon timme. Älben tog något längre tid, tror inte han kunde äta upp älgben, ren däremot.

LindaBlue
0

Nacke. Oxnacke och hästnacke blir rejäla bitar som man kan hålla på med länge!

C.Tellne
0

#8 Tack för svar! Det visste jag inte! :)