Hundar iFokus

Hundar

Etikett: skaffa-hund
Läst 8944 ggr
Ebba_Hamster
0

tjeckoslovakisk varghund

Hej!

Någon som vet här på sajten ifall det finns några kennlar som föder upp tjeckoslovakiska varghundar? Spelar ingen roll vart kenneln ligger utan bara ifall det finns någon kennel. Har sökt på google men kennlarna jag hittar där har inte uppdaterat sin sida på länge så kollar ifall det finns någon här istället! :D

Tacksam för svar! :D

Qepta
0
Jenniferri
2

Pshundar.se har en CV från samma kennel som #1 sa

// Hannah

TheraS
0

www.wolfdog.org 

Rekomenderar i från Finland

TheraS
0

Vi har en, snart fem år. Ska du skaffa en kan jag ge dig lite tips :) Finns en man i Sverige som är extremt duktig och pålitlig som föder upp. Men ska du ha en bra kennel så får du räkna med 25-35,000 kr st. Han i Sverige bor utanför södertälje om jag minns rätt. Väldigt fina & duktiga hundar. Men tänk på att det är extremt mycket mental träning för denna ras. Fysisk är som vanliga hundar som behöver mycket motion, 1-2 mil per dag och massa bus. Men denna ras har ofta väldigt dåligt tålamod, agility är inget att räkna med. Vår tröttna efter 10min som liten. Men sökträning älskar han och dom har väldigt bra luktsinne! Lycka till om du skaffar en. Tänk på att ta en lite pinnar när han/hon är valp, dom gnager på allt annars. Eftersom dom "pratar" med munnen, så är det viktigt att lära bort som valp om du inte vill att dom ska "kärleksnafsa" på folk osv.