Vad kan klådan vara?
För två veckor sen behandlade jag min hund mot löss med frontline vet. Märkte inte på henne då att hon hade det men såg att det kröp i huvudet på henne. Men nu har hon istället fått klåda som inte ger sig. Har ringt två olika veterinären och den ena så att det kan vara frontlinen som gör det och det andra stället så foderallergi. Vad tror ni? Ska träffa hennes nya dagmatte och hennes hundar idag men vågar jag verkligen det? Jag har gått genom hennes päls flera flera gånger och jag hittar ingen ohyra.
Hur pass mycket kliar hon sig? Hundar kliar sig en del trots att de inte har ohyra eller allergi dok ska de inte klia sig så dom blir tossiga av det ;) Jag hade någ kollat med en vetrinär o verkligen fått klarhet i klådan. Har du badat henne i ett milt schampo för att bli av med frontlinen? annars kan det vara bra att testa med. Vad ger du för kost? Jag hade någ inte träffat nya dagmatten med hundarna utan skippat det efter ett vetrinärbesök.
Utifrån faktan så skulle jag misstänka frontline.
Det känns mysko av en veterinär att föreslå "foderallergi" bara sådär över telefon, har veterinären kännedom om hunden sedan innan?
≧◔◡◔≦
Ja hon kliar sig inte hela tiden eller så hon håller på att bli galen av klåda men det är ju ändå märkbart mer än innan. Ska pröva båda henne ikväll och se om det blir bättre. Har pratat med dagmatten och fått okej från henne så de också har Frontline på sig. Jag skulle aldrig gå till veterinären som sa foderallergi då jag inte litar på dom alls ville bara höra med lite olika veterinären vad de tyckte.