Hundar iFokus

Hundar

Etikett: övrigt
Läst 1080 ggr
[Quellii]
0

Imorgon blir han nakenhund xD

Nalle ska rakas och badas imorgon. Guuuud så skönt! Han slipper ha det alldelens för varmt då :) Sen så är det bra eftersom att dom förra ägarna hade nog inte borstat som man ska, dom hade lämnat området kring "bakdelen" orört så att det hade bildats typ dredlocks.. Jag har själv försökt att få bort det tidigare, men mamma bestämde att vi lämnar över det till experterna ;)

Så, imorgon försvinner pälsen, jag kan inte tänka mig att dom rakar helt ner till huden, men jag får se imorrn xD Kommer nog sätta in en bild såfort han kommer hem från salongen :)Förresten så är Nalle en Newfoundlands hane på 2år ;)

Malin-A
0

oh dom brukar tycka d e såååå härligt o bli av me pälsen.. gärna lite bilder =D

lena1
0

Det brukar ju komma fram så mycket bättre päls efter en nedklippning, så det gör det säkert för din med,hoppas vi får se underverket sedan ;-).

[Quellii]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jovisst ^^ Imorgon förmiddag händer det ;D
Här kommer en före-bild :)

Lotta
0

Sicken snygging…men har aldrig sett en newfoundland som nakenhund *ASG*

[Quellii]
0

Haha ^^ Jaa, dom på salongen tyckte att han hade så fin päls så dom ville inte raka honom helt, istället så får jag se hur han ser ut när han kommer hem :) Han har varit borta i över två timmar, men det skulle ta ett bra tag eftersom han är så stor ;)

Malin-A
0

bild =D

[Quellii]
0

Nuu har jag äntligen laddat upp lite nya bilder på honom :) Han blev jättefin :D Blank, nyklippt och luktar underbaaart :D

Min lilla Dreggel-Nalle :)

[Quellii]
0

Han är inte så samarbetsvillig när det gäller att ta bilder då han står upp xD

[Quellii]
0

En till bild av min sötnos :) Världens snällaste ögon :D

Liss
0

hihi, vad gullig. ser ut som han har en liten mowhak:P

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Quellii]
0

#10 Jaa det har du rätt i, det märkte jag inte förrän nu xD

Sillen
0

Sicken sötis :)

gejsa
0

Haha jag trodde att ni skulle raka hela hunden ju.

[Quellii]
0

#13 Joo det trodde jag också, men som sagt, dom på salongen tyckte att han hade så fin päls att det skulle vara bättre att spara det :)

Sillen
0

#13 Trodde jag också faktiskt :)
Satt o kollade på "efter-bilderna" jättelänge och funderade på varför han inte var rakad.
Men tur var väl kanske det, :)

Sillen
0

Photoniq : Vad väger han? Hur stora blir dom?

[Quellii]
0

#16 - Han väger kring 80Kg tror jag, vi har inte vägt honom här, men hans förra ägare hade det :) Hans farfar vägde 90Kg så dom blir väldigt stora och tunga ;) Iaf vissa :) Men det finns ju lite mindre exemplar också ^^

Sillen
0

#17 Oj, det var med än jag hade trott. Men dom är ju såå fina!
Vilken bamsing, ingen knähund direkt då ;)

[Quellii]
0

#18 Joo ^^ Fast han är mer som en liten hund i en stor kropp xD

gejsa
0

Men om du ville att dom skulle ta mer så hade det varit jag hade jag sagt till om att det var för lite. Ville du inte göra det för att det var för varmt för hunden? Eller hade den problem med något i pälsen?

[Quellii]
0

#20 - Joo, visst var det för varmt, men han har blivit av med det mesta av "underullen" som inte vi har fått bort, och jag tror att det underlättar mer för honom nu :) Han är inte alls lika flåsig nu som innan. Sen så har dom rakat honom kring könet där han hade det jobbigt med tovor ^^

gejsa
0

Ok! :)

lena1
0

Han blev ju jättefinSkrattande

AmandaF
0

Vilken härlig och fin hund .

[Quellii]
0

Tackar :) Här kommer en till bild ;D

AmandaF
0

Han ser så kramgo ut :)

Lotta
0

Sååå snygg han vart….gonallen =)

Mina barns moster föder upp sånna där björnar, när man kommer ut dit blir man nertrampad av en hel hög monster björnar för dom är då rakt inte små ;)