Jag HANN inte plocka upp bajset
Var nyss ute med hundarna minstingen sätter sig på en stig o skiter då det kommer en mörkhyad kvinna med massa hucklen (ja det är relevant). Jag ser att hon hela tiden tittar på min minsta hund undertiden hon sitter där o skiter. Hunden skiter klart och jag börjar rota fram en bajspåse då jag ser att kvinnan är påväg ner i diket för att kunna fortsätta gå samtidigt som hon vill undvika hundarna, så jag flyttar på mig några meter och passar på att ha lite kontakt övning ,ed unghunden som är allt annat än fokuserad på mig då hon inte är van vid att se så påbyltade människor i skogen. När jag sen vänder mig om och ska plocka upp skiten har kvinnan trampat i bajshögen o den sitter nog på hennes sandal o luktar illa nu. Förstod hon inte att hunden satt o bajsa? Struntade hon i o. Hon fick bajs på skorna eller blev hon så rädd att hon inte lyckades koppla ihop bajsande hund med bajshög på stigen?
minavitas.wix.com/kennel
Varför skulle det vara relevant hur kvinnan var klädd menar du?
Ja, nu får du allt förklara dig hur i allsin dar hennes klädsel är relevant!
Uppenbarligen såg hon inte skiten. Hon lär ju inte ha trampat i det med mening
"passar på att ha lite kontakt övning med unghunden som är allt annat än fokuserad på mig då hon inte är van vid att se så påbyltade människor i skogen"
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
Ni missade alltså förklaringen att jag hade fokus på min unghund som blev lite ställd av klädseln så att jag inte hann se när hon gick mot bajshögen?
minavitas.wix.com/kennel
Men haha, jag förstår inte problemet? :) Absolut inget illa menat mot varken dig, hunden eller kvinnan som trampade i bajset!
#4 Missade inte det, men kan inte se huckle som en massa kläder. Därför jag inte förstod.
Kan tänka mig att hon blev mindre glad då hon märkte vad som hängt med i skon.
#5 Inget problem, blev bara så snopen att hon trampade i bajset när hon sekunderna innan såg att hunden satt o bajsa. Bara hon inte kommer hem hittar hundbajs på skorna och blir förbannad på hundägare som inte plockar upp bajset efter sig
minavitas.wix.com/kennel
Okej….? Jag förstår inte. Ja, hundar kan ha svårare att läsa av mörkhyade och svartklädda personer men liksom.. meningen med inlägget? Ska vi snacka skit och strunt om kvinnan eller vad? Jag menar, olyckor sker lätt.. alltså trampa i bajs, det sker nog dagligen.
#8 Haha, nä med min sjuka humor var det bara grymt kul, tänkte att nån annan också ville skratta :D Hade vart lila kul om hon varit svensk o naken också men då hade nog inte hunden fokuserat henne så då hade inte jag fokuserat på hunden så då hade jag kunnat avstyra händelsen
minavitas.wix.com/kennel
#9 Okej 😛
Jag kan inte förstå hur man missar just skitställningen på en hund. Vi for väl hoppas på att hon fick bort skiten bra under skon sen när hon kom hem 😉