Hundar iFokus

Hundar

Etikett: bilder-och-filmer
Läst 1624 ggr
semenius95
7

min vovve har blivit klippt :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

:)

Belimas
0

Söt! :) Ungefär sådär klippte vi vår shih tzu men han fick vara kortare i ansiktet också och på öronen :)

[Forest]
0

Jätte fint klippt klipper du själv? Skönt med sommar klipptning tycker de blir så söta med denna valpklippning

LinaK
0

Blev jätte bra! Undrar som #2 om du lämnar in din hund eller gör det själv? 🙂Skönt med sommarfrissa!

// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

semenius95
0

Jag lämna in henne, till en privat hund frisör.. Eller hon har varit hundfrisör men har slutat.. 

Men fick inte vara med.. Men ska kolla flera videos och sen gör jag de nog själv :) Verkar "enkelt", nej men något som går att lära sig. Ja de var nödvändigt nu, de blir för varmt för henne.. Men hon klippte inte ansiktet, för jag vill kunna sätta upp i tofs, och pälsen på nosryggen håller på att åka ner på sidorna, och klipper man den pälsen finns de riskt för ögoninflamation för den petar in i ögonen :)

[Forest]
0

4 ofta brukar dom inte villa ha matte/husse med eftersom hundarna brukar strula mer när man är med, matte/husse kan ju komma till undsättning 😉 Jag tror säkert att det finns ändå olika tips att få av någon som klipper själv, en bra trimmer o bra sax så tror jag säkert att man kan lära sig lite allt eftersom ändå. Jag klipper våra pudlar har lite svårt att få benen snygga. Allt annat tycker jag ser okej ut ändå 😂