Hundar iFokus

Hundar

Etikett: hundtillbehör-hundprylar
Läst 4362 ggr
LinaK
0

Artfex eller MIM hundbur

Vi har varit inne på att köpa hundbur till bilen länge, men velat fram och tillbaka. Det är ändå en ganska stor summa det rör sig om. Nu har vi bytt bil precis och då kan vi inte ha jeppegrindarna kvar som vi hade innan så därför ska vi köpa en bilbur.

Var tidigare helt inställd på MIM burarna, diskuterade buren här på sajten innan och många verkade nöjda med buren. Har nu sett en annan krocktestad bur som heter Artfex som jag tycker är snyggare och smidigare när man tar burluckan uppåt och inte öppnar den på sidan. Eller hur man nu ska säga!

Så det jag undrar; är det någon som har artfex hundbur här? Någon som kan ge en recension på den.

Förstår inte varför man ska vara så velig 😃

// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

akki
0

Jag har en bur som man öppnar uppåt, Vet dock inte vilken sort. Jag är faktiskt både jättenöjd och missnöjd med min bur. Den är väldigt rymlig utan att ta upp så mycket plats, inte heller så jättetung så jag kan ta den i och ur bilen själv. MEN. "cylindern" som håller uppe luckan blev snabbt dålig och gick sönder så nu måste man hålla upp luckan med en hand och pyssla med hunden med den andra. Dessutom kan det bli klurigt att hålla på med hunden medans den sitter i buren eftersom man då måste böja sig under luckan och i princip klättra in i buren.

LinaK
0

#1 Det är sant det där med att fjädern kan bli dålig efter ett tag. Men vad menar du med snabbt dålig? Några månader eller år?

Enligt artfex har man två års garanti på burarna och det står att det är en såkallad gasfjäder vilket kanske går att byta ut om man skulle vilja?

// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

League
0

jag har artfex hundgrindar, funkar skitbra! Skulle dock köpt med en lucka IST för 2 då syrrans barnvagn ej går in. Men jag kan ju dela av den till 2 burar. För och nackdelar… Men över lag är jag nöjd. Bra med lås så jag kan ställa upp luckan och lämna bilen en liten stund :)