Hundar iFokus

Hundar

Etiketthundsport-och-aktiviteter
Läst 482 ggr
linda88
0

tävla i freestyle

Hej

Har tänkt jag skall tävla en gång i freestyle med min setter bara för att testa. Kan ingenting om freestyle och skiter egentligen i hur de går. Kan bjuda publiken på ett gott skratt jag o Norma har som mål att ha kul.

Ser att de finns en tävling i Linköping i sommar. Det är inte så långt för mig att åka men det är Linköpings Hundungdom som anordnar den. Jag är 25 år och bara medlem SKK och SBK. Får jag vara med på den då?

Sen undrar jag om man får ha vilken musik man vill? Även om de svär en del i låten. Finns de obligatoriska rörelser. Kollade på de där för länge sedan men de har ju ändrats en massa. 

Någon "freestyleproffs" som vet? :)

Viccan92
0

Sätter en tass här. Har nämligen funderat på samma sak. Vill med testa.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

[tiffitott]
0

I klass ett & två vill jag minnas att det finns vissa obligatoriska rörelser. Var typ hundra år sen jag läste igenom reglerna, men det är visst antal meter i fotgående/work och typ en snurr samt slalom mellan benen i klass 1 iaf.. 

Vet inte om det finns några regler ang låtvalet men dom bedömmer ju även vilken musik man valt så en helt opassande låt kanske inte är så omtyckt.. men beror ju på vilken låt det är också ;)