Hundar iFokus

Hundar

Etikettlydnad
Läst 822 ggr
viktoria91
0

Vänja hund vid katter?

Jag och in sambo har lånat en 5 år gammal cockerpoo tik för att se om hon funkar med katterna. Hon var hos oss i tisdags och har varit hos oss från igår till idag. Hon skäller på katterna ibland och vill springa efter, dock väldigt glad så hon ser dem säkert som kompisar. Dock inte önskvärt av varken katter eller oss. Hunden har bott i en källare själv under 1 år och endast kommit ut två ggr om dagen. Kan man träna bort detta? När hon tittar på en katt utan att skälla eller försöka springa efter får hon godis och massa beröm, ibland går det och ibland går det inte.

Alexandra-S
1

Ge det lite tid. Nu i början är nog katten väldigt spännande men med tiden kommer det nog att ge sig 🙂

Besök gärna vår blogg: www.gizmo.webdon.nu

viktoria91
0

Vi hoppas verkligen det ska gå, helt underbar hund annars! Ska försöka träna lite spår ikväll och trötta ut hjärnan på henne.;-)

tuvab
0

Jag har samma problem med min valp, men min är nog snäppet värre:/ hon har ändå bott med katter i hela sitt liv men när hon träffar nya så jagar hon och skäller, dock väldigt glad, men det blir ju inte katterna..

Jetaime
0

Vi har alltid haft en massa hundar tillsammans med min katt, och vissa har varit monster till början och varit på och jagat och lagt tassarna på honom, men absolut, med en tålmodig katt, massa slit och tålamod så går det absolut att träna bort och vänja hunden vid katter :).

Min hund är väldigt bra kompis med katten och älskar även alla andras katter, men tror att man kan springa fram till dom (precis som hennes katt) och slicka på dom och puffa på, haha ;)

[Forest]
0

Tror på att ni kan forsätta ge godis o tillslut kanske hon fattar vitsen. Men vad ni inte ska göra är höja rösten, men visst kan man säga till hunden att jaga/springa efter är inte okej. Nu tror jag att katterna kommer snart oxå förstå att hunden är ofarlig. oftast är det ändå roligt att springa efter katter som springer vidare, men när katterna fattat detta så slutar dom springa o då är leken slut 😉Ge det tid säger jag med.

viktoria91
1

Nu har vi nog kommit på lösningen! Sprutar vatten när hon blir för fixerad och skinka som.belöning! Hon åt skinka bredvid ena katten nu och dem kan komma närmre.:-)