Hundar iFokus

Hundar

Etikettaktivering
Läst 1586 ggr
Jetaime
0

Vad tränar ni?

Vad tränar ni med era hundar (spår, lydnad, agility, sök osv)?
Planer på att börja med något nytt?
Går ni eller har gått några kurser?

Skriv gärna vilken/vilka raser ni har och ålder på hundarna :)

Reise
0

Spår och lydnad sysslar vi lite smått med! 🙂 

Skulle vilja prova lite sök och agility senare mest på skoj för att se om hunden tycker om de. Hon är inte så smidig, så agilitystjärna blir hon nog inte 😉 Men att hoppa och skutta kan vara roligt för de!

Vi har gått kurser i lydnad, och vill även gå någon i spår lite senare.

Jag har en blandras, 8 månader (Rottweiler/Schäfer)

Pennybus
0

Mellanpudel, 1 år Agility, lite lydnad och freestyle är det vi håller på med :)

"i'm not scared of dying but i'm awfully terrified of dying alone"

Maja2
1

Med Kelly, podengomix på snart 7 år, är det lydnad och freestyle. Vi har gått vardagslydnad och en tävlingslydnadskurs.

Med Molly, bodeguero 5 år gammal är det mest rallylydnad. Vi har gått rallylydnad och agilitykurs

Med Paddy, podenco 4 år gammal, är det mest viltspår, som vi åxå gått kurs i.

Sally, dogo argentinomix på snart 2 år . Vi har inte gått någon kurs, håller på med enklare lydnad. Hon är döv, vilket är en härlig utmaning :)

Jetaime
0

Jag har en australian shepherd tik på 9,5 månad som jag just nu håller på att tränar spår och allmänlydnad med. Vi har gått spårkursen hos Trelleborgs BK sen ett par veckor tillbaka och om två veckor är det avslutning, men jag tror absolut att det är något som vi kommer fortsätta med, men kanske mest som aktivering. Och Lydnadskursen startade förra veckan.

Nästan helg ska vi på en liten introduktionskurs i vallning så får vi se om det är något för oss, framförallt om lillan har något intresse för vallning eller inte.

Så småning om kommer vi även att prova på agility och rallylydnad.

[RMSLiners]
1

Scandinavian Hound, 2 år.

_Vad tränar ni med era hundar (spår, lydnad, agility, sök osv)? 
_Drag, spår, lydnad, sök, freestyle.

Planer på att börja med något nytt?
Rallylydnad skulle jag vilja smaka på med hunden.
Skulle också vilja testa ställa hunden i lead och wheel i ett spann. Lead mest för att se om hon har kapaciteten att styra ett helt spann rätt, wheel för att se om hon har styrkan. 

Går ni eller har gått några kurser? 
Med denna hund nej men har gått kurser med andra hundar tidigare. Är dock aktiv i draghundklubbar med diverse aktiviteter samt att man har vänner med stora hundspann man lär sig en hel del av.

Swadika
0

Lhasa apso/bischon frisé blandning och vi håller mest på med vardagslydnad, lite agility (mest hopphindrerna) på hobby nivå och så har vi testat spår några gånger :) Han är 9 år

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Em_
0

Mittelspitz, 2 år - vardagslydnad, vardagslydnad, vardagslydnad… Skulle vilja träna agility, men kan inte ha honom lös land andra hundar än.

Finsk lapphund, 6 mån - vardagslydnad, lite ringträning, har börjat lägga grunden till ett par lydnadsmoment. Funderar på lydnad, rally lydnad, viltspår och/eller kanske agility när han blir äldre. Får se vad som passar oss.

[Raquel.asplund]
0

dalmatin/schablador/golden/flatcoated, 1.9 år.

Vi tränar allt möjligt: vardagslydnad, sök, personsök, personspår, drag med skidor (fast hon drar inte så mycket), godissök, apportering. Men vi tävlar inte, vi kör för skoj skull. Ibland tränar vi lite hinderhopp och mycket inkallning. 

Gick på valpkurs och går lite då och då på öppna lydnadsträning som sker här uppe i umeå.

[Bolten]
0

Jag har en dalmatiner/schäfer/rottis grabb på snart 3 år som jag tränar lydnad och agility med, även lite spår.

Jag har även en Dobermann hane på 11 månader som nyss kommit hem men som förhoppningsvis blir min framtida IPO vovve :)

IngaTrnqvist
0

Papillon/schipperke, 4,5år.

Vi tränar främst rallylydnad och agility, men även freestyle och partytricks tränas på skoj.

Vi har inte gått några kurser, men vi går på rally- och agilitydrop-in en gång i veckan (oftast), vilket kanske inte är den mest seriösa träningen, mer en rolig aktivitet.

Har även provat på tävlingslydnad, men det är inget för oss.

Michaela-N
0

Tränar och tävlar rally och agility.

brukshundar
0

Jag har en schäfervalp på snart 17 veckor.

Vi tränar främst lydnad och spår för tillfället, i framtiden ska vi träna och tävla i skydd är det tänkt. Ska på skyddsläger nu i veckan och börja lite smått med bitövningar. :)

Vi kommer troligtvis börja med sök senare också. Tänkte gå en specialsökskurs till hösten.

http://www.exceedsaska.blogg.se

Medarbetare på brukshundraser iFokus

LLLINN
0

Har en Finsk lapphund på 1 år, har bara gått valpkurs. Vi tränar agility, lydnad, freestyle, personspår (hobbynivå) och vardagslydnad. Planerar att tävla i de tre första :)

"Haters gonna hate. Potatoes gonna potate" - Luke Brooks

8/5-13 & 1/6-13

Majken!
0

Jag tränar lydnad, sök och spår med min hund. Det är en schäfer som snart är fem månader, så det dröjer innan vi tar oss ut på några tävlingsbanor, men det är målet.

emilialinnea
0

Har en 3årig retriever blandning vi kör spår, sök och agility! :)

/Emilia

RedMonsters
0

Kelpie, 11 månader: Sök, lydnad och uppletande. Tollare, 3 år: Spår, lydnad och uppletande. Allt på tävlingsnivå, såklart.

Medarbetare på brukshundraser.

teezan
0

har en labrador/pinscher som blir 1 år och 9 månader i slutet av månaden. med honom kör vi personspår och ska börja på agilitykurs den 21 maj :) annars är det lite inkallning och andra lydnadsmoment i vardagen som finslipas.

har gått valpkurs, unghundskurs (som blev vardagslydnad 1 enligt instruktören) och vardagslydnad 2 med honom. vi kommer definitivt gå fler kurser till hösten då det är så kul och lärorikt. 

vi håller oss till hobbynivå, matte är inte alls sugen på tävling ;) (däremot blev sambon lite taggad på att tävla i personspår, men då det är en blandis måste vi ju börja med viltspår i så fall, så vi får se hur det blir).

[ESAR]
0

Min gammeltik tränar jag inget med just nu då hon för det första hatar att träna och för det andra har hon artros och lite spondylos så hon är mest bara till för sällskap. Förut hade jag alltid med henne och red, de va det enda sättet att få henne att jobba med både kropp och knopp! Nästa vecka får vi hem våran nya hund, en dalmatiner. Tanken är att han ska bli min tävlingshund inom Road-Trial så det ska vi träna mycket. Sen blir det ju självklart lydnad och kanske gå någon kurs hit och dit för skojs skull och socialträning.