Åt majskolv
Var ute idag för några timmar sedan och hon hade hittat en majskolv som hon åt med glädje. Hon tuggade sönder kolven innan hon åt så jag tror inte hon svalde nån stor bit. Hon åt också en liten aluminium foliebit men den var väldigt liten. Hon har ätit frolic och färskfoder utan några problem, har inte kräks eller visat tendens så jag får nog hålla en extra öga. Nån som har erfarenhet av det?
Köp hem sparris, kanske inte hjälper mot detta fall men ett tips bara rent allmänt. Om din hund slukar t.ex en skruv så lindar sig sparrisen runt skruven och det bidrar ofta inte med större skada.
Majskolven är absolut farligast här, då kolven inte smälter det minsta i en hundmage. Många är dom hundar som legat på operationsbordet just pga att det blivit stopp pga majskolv.
Håll koll så hunden inte börjar visa symptom på förstoppning (försöker bajsa, men inget kommer, kräkningar osv) för då ska ni åka till vetten.
#2 jo, precis, det är därför jag är orolig men hon tuggade på den så förhoppningsvis blev det mindre bitar. Men ska hålla koll på symptom!
Hon verkar bajsa ut det =P ringde vet och dom sade att jag skulle ha koll på bajset och på henne så jag håller tummarna