Hundlöpet
Är det någon här på iFokus som tänkte springa/gå hundlöpet? Jag såg tipset om hundlöpet i tidningen härliga hund och tänkte att det lät roligt. Dock är min hund 1år och 1månad då och det står på deras hemsida att hunden ska vara 1 år, hade ni sprungit/gått löpet då? Det är på 5km och 10km, jag hade tänkt 5km isåfall.. Och jag bor i Skåne så för min del får det bli Malmö, hade varit roligt om nån härinne hade tänkt gå loppet. 🙂
Länk till hemsidan --> hundlöpet
/ Mia, sajtvärd för Självkänsla och Psykologi.
Nej, måste man vara minst ett år? Jag som tänkte strosa 5 km med min 7 månader gamla Nelson på löpet i Malmö, det vore jättebra träning att gå bredvid andra hundar sådär. Fasen också. >.<
EDIT: Nu läste jag att det kostar också.. snåla jag tycker att det är lite saftigt med 300 kr för att promenera… eller? >.>
Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.
Jag vill tacka för tipset om Hundlöpet. Hade ingen aning om att det fanns något sådant. Jag bor i Mellanskåne så Malmö är ju perfekt. Min hund Gilda är med mig på alla löparrundor och vi springer 3-4 gånger i veckan. Har varit inne på hemsidan och kollat och sista anmälningsdag är 18 augusti. Då är det gott om tid kvar att träna. Jag tycker absolut att du ska delta om du tycker detta verkar kul. Mvh Ann
Låter ju roligt!:) hade nog kunnat tänka mig att vara med, men måste nog hålla med #1. 300kr för en promenad? Lite väl att ta i :/
Mvh Jenna
#3 Och det är tydligen bara om man anmäler såhär långt i förväg. Mindre än en månad i förväg och det blir 350.. :/ Nej, jag drar nog hellre ihop ett gäng någon dag och går gratis, tror jag. 😃 Men en jättekul idé är det definitivt!
#4 trist!:/ tror jag hoppat över det jag med.. 350 kan man få mycket annat för :) blir ändå att köpa sommarkort och träffa många hundar i Skåne i sommar. Lär bli stammis på ribban om inte annat ;D
Mvh Jenna
kul idé! håller med ovanstående lite men samtidigt kostar ju de flesta lopp man springer, jag menar det är ju ändå lite speciellt att vara med i lopp (tycker jag) än att springa/promenera själv hemma med hunden, man blir kanske lite extra peppad. Roligt att man kan vinna priser också!🙂
#5 Då ses vi nog där någon gång. 😉