Vilken ras gissar folk?
Det händer mig dagligen att folk frågar viken ras Fidel är. Vissa säger "Vilken ras är det?", men andra människor kommer med roliga förslag. Jag har fått höra både Siberian Husky och Springer Spaniel, ofta får jag höra Border Collie, och idag var det en kvinna som undrade om han hade pumi i sig.
Vilken ras tror folk att din hund är?
(Lägg gärna in en bild. Här är min "pumi")
Jag och 2 aussies, vispvalpen och monsterFidd- http://matildashund.blogspot.se/
Cockerpoo är vad jag fått höra, ex. på MyDog: "Synd att du inte kan ställa ut henne" "Det kan jag ju?" "Nej, Cockerpoo är inte godkänd ras?" Suck Har misstankar om att den svartvita Aussien som kommer hem imorrn lät bli kallad BC, haha.
"i'm not scared of dying but i'm awfully terrified of dying alone"
Amstaff har jag fått höra. Han är en Boxer.
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
Medarbetare på Supernatural och Hundparkour
@browniecolt på Instagram | http://browniecolt.blogspot.com/
Vår lilla Jack Russel tik har blivit kallad både Chihuahua och bulldogg?? dock båda av barn, men ändå. Och alla tror hon är en valp. Det är hon definitivt inte… ;)
Vi har faktiskt inte fått något "förslag" på vad för ras våran Elvis är :) Vi får istället ofta höra "Vad är det för ras? Jasså, jag visste inte att bichon havanais kunde vara svart! Trodde att dem bara fanns i vitt". Har hört detta otaliga gånger så jag misstänker att dessa människor måste ha blandat ihop havanais och malteser ;)
Border Collie Valp :D
Egentligen en sheltie/whippet/pudel blandis på 18 månader.
#3 Cavalier låter som något jag hade kunnat gissa på.. 😇 😂
#4 Där hade jag också kunnat gissa fel, i alla fall på den bilden. 🤐
Hm, hundrasers utseende är kanske inte min starka sida. 😉
Min lille skit tror folk alltid är en blandis. Varje gång det kommer fram någon till oss frågas det "vad är det för raser det är i den där?" Jag har aldrig fått höra några rasförslag, däremot. Det får jag kanske fråga om nästa gång? 😃
Han är självklart en Welsh Corgi Cardigan.
Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.
Har fått höra Border Collie och Faraohund nu den senaste tiden. Det första kan jag mer förstå pga teckningen men inte det andra. 🤔
Andra säger Pointer eller Vorsteh och det är ju på ett sätt rätt eftersom hon har de två raserna i ledet inklusive siberian husky.
Sen finns det de som gissar rätt direkt och säger Scandinavian Hound.