Hundar iFokus

Hundar

Etikettträning-och-inlärning
Läst 1508 ggr
Gallskriket
0

Lösa hundar

Just nu är jag otroligt stolt över min vovve, men samtidigt så vansinnigt förbannad!!!

Min hund har otroligt svårt för andra hundar och därför måste man hela tiden hålla ett hököga på omgivningen så fort man stiger utanför dörren.

Har haft henne i 10 månader och jobbat med problemet och haft våra fram och motgångar. Testat olika typer av träning och ÄNTLIGEN hittat något som funkar.

Idag var vi ute och lekte/ tränade lydnad och på promenaden tillbaka hade jag henne lös, UNDER KONSTANT TILLSYN. Och någon annan har sin hund lös, kastar en boll ner för en slutning och där nere går vi.

Jag hinner se hunden kallar på min och kopplar men de hade ju ingen chans att hinna ner till sin hund innan den fick syn på min.

Jag har full kontroll över min rädda/osäkra hund och de ropar på sin hund att komma, men den går bara närmare och närmare oss skällande. tillslut så har den gått runt och ska precis till att nosa på min hund och hon står spänd, men är tillräckligt lugn för att låta hunden nosa (vilket förövrigt var en hanne, min är tik) och då brukar det gå bättre.

Hundägaren har nu hunnit ikapp och bara en blind hundägare kunde missa att min hund står och är väldigt osäker och ganska rädd, istället för att fråga mig vad som ska göras så klappar hon med händer en gång och börjar ryta på sin. Så självklart reagerar min hund med att bryta ut och försöka göra ett utfall.

Jag vet att man inte kan klandra någon men jag blir SÅ J*VLA ARG!!!

Hon lär ju ha vetat att hennes hund är sådan när den är lös och jag är rätt säker på att vi har stött på den tidigare, då hade man inte stängt in den och låtit den springa omkring utan uppsikt. OM man nu vet att ens hund är väldigt vaktig osv. varför i själva f*n kastar man bollar så att man tappar uppsikten över sin hund?!

Min hund var otroligt duktig trots situationen så jag är väldigt stolt, men tack vare hennes klappande är jag rädd att 10 månaders träning ska vara förstörd…

Helvete, är alla hundägare så här!? Det är det som går runt i mitt huvud… Varför?

Ursäkta de hårda orden, men var verkligen tvungen att skriva av mig ;) Don't eat me alive!

Sajtvärd på problemhundar.iFokus
Calliethedog.blogg.se ❤

Maja2
6

Jag tror inte alls att dina 10 månaders träning är förstörda, såvida du höll dig lugn själv. Att alla andra ska sköta sig utmärkt, kommer aldrig att  hända.

MatildaTure
0

Jag känner igen mig jättemycket. Nästa gång skulle jag försöka mota bort hunden/kasta godis. Visa din hund att du har kontroll över situationen och att hon inte behöver ta tag i det :)

Gallskriket
0

#1 man skulle ibland önska att folk bara kunde tänka till och ta ansvar ;) #2 typiskt att detta skulle hända just den gången man inte hade något godis på sig, men tur att det gick så pass bra ändå :)

Sajtvärd på problemhundar.iFokus
Calliethedog.blogg.se ❤