Blir så frustrerad!
Jag visste inte vad jag skulle ta mig till igår när jag var på väg till affären igårkväll. När jag går vägen till affären (pojkvännen bor i en förort i Stockholm) så ser jag 2 killar i åldern 12-13år på fotbollsplanen en bra bit bort tillsammans med en schäfer. Jag ser tydligt att schäfern inte är fullvuxen utan mer åt juniorstadiet och dom kastar en boll åt hunden som den springer och hämtar glatt.
Trevligt tänkte jag och fortsatte gå samtidigt som jag lät blicken vara riktad mot killarna och hunden. Därefter får jag se något som gör mig så fruktansvärt arg, jag blir helt chockad och säger högt till mig själv "Va i h*lvete gör han!?!?"..
Det ena killen gör är att sätta sig på schäferns rygg och få den att gå framåt, dvs som en häst… Jag ser det inte 1 gång, inte 2 gånger utan säkert 6 gånger och jag skakar av ilska vid det här laget, till och med tårar i ögonen.. Schäfer är även känd för sina höftproblem, jag lider så djävulskt med den…
Jag bestämde mig för att gå vidare till affären och prata med dom på vägen tillbaka (vet, lite dumt att inte göra det direkt men ilskan gjorde mig inte direkt handlingsbar)…
När jag kommer tillbaka så ser jag samma kille göra exakt samma sak och denna gång har jag en kvinna bakom mig med 2 okopplade hundar (1 stor och 1 mindre) och jag stannar för att ta kontakt med henne..
Hon blir också chockad och säger att hon ska gå fram till dom och prata, varpå hon går mot dom över den stora gräsmattan som är emellan gången och bollplanen. När hon väl kommit halvvägs så märker ungarna henne och sticker för glatta livet och sen ser vi inte längre skymten av dom…
Jag var så förbannad och grät nästan när jag kom innanför dörren till pojkvännen igen, vad sjutton ska man göra!? Tänkte om jag såg dom igen nån gång så går jag fram och pratar med dom och ifrågasätter hur f*n dom tänker….
Har ni någonsin vart med om något hemskt?? Berätta gärna era tankar & upplevelser..
S*KungsgardenCats Origin of Zakouma
S*KungsgardenCats Qiss Me Prince Milo
F*n va sjukt, hur tänker man när man gör som dom?! Hade jag sett de så vet jag inte vad jag skulle gjort! Fyf*n för såna ungdomar
Se till att fota eller filma om du ser dem igen.
#1 Man undrar ju hur föräldrarna uppfostrar ungarna när man skaffar djur i familjen… Men vissa vill ju bara vara "coola" inför sina vänner och "titta titta, haha"… Oftast blir det ju inga synliga skador på hunden men det skulle inte förvåna mig om den rent av blir aggresiv mot den pojken samt får skador i leder, höfter osv…
#2 Då behöver jag dock komma närmre då jag enbart har mobilkamera tillhands när jag är ute… Med risk för att dom sticker då :/ Om man ringer polis/djurskydd, hur snabbt kan dom vara på plats??
#3 Inte särskilt snabbt tyvärr, varken polis eller länsstyrelse har resurser till det :/. Mitt förslag är att när du ser dem nästa gång, håll avståndet och följ efter dem för att se vart de bor….då kan du ringa på och prata med både ungarna och föräldrarna!
Undrar över huvud taget vad för föräldrar som skickar ut en 12-13-åring med en så pass stor och stark hundras ?!
Dom har liksom inte en suck ifall något skulle hända.
#4 Surt med tanke på att hunden blir illa behandlad, man vet ju inte vad ungarna har gjort/kommer göra…
Ja det är ju ett alternativ… Får se om jag lyckas se dom igen, alternativt samma hund fast med mamma/pappa 
#5 Pojkvännen bor i Vårby Gård och här existerar nästan bara stora hundar, gärna dom som klassas som kamphundar… Jag litar inte ett dugg på hundägarna här när man ser dom gå med 1 amstaff i ena handen och 1 mastiff i den andra…
Men ja, Stockholms förort, finns inte så mycket man kan göra tyvärr…
Notera att hunden var långt ifrån fullvuxen, därav kanske föräldrarna släpper ut den med barnen…
Jag skulle inte kunna hålal käften om jag såg något sånt, jag har svårt att knipa när folk bär sig illa åt när det gäller djur,barn o äldre. Fy tragist detta o folk släpper ut så unga personer med sin hund vad som helst kan hända :-( tillomed att barnen själva skadar sina djur *förbannad man blir*
Detta händer jätt emycket med en ladde som bodde på min gård för några år sen, ungar fick gå ut och gå med henne och bland red dom även på henne nån bit…
#7 Ja.. Att till och med barnen som äger hunden gör så.. Det är INTE försvarbart!
#8 Usch… Det är INTE hästar, har folk inte fattat det? Bara för att hunden klarar av att dra ett visst lass så orkar den inte bära hur tungt som helst 
#9 Elelr hur… ! Ja de absolut värsta var att denna tjej som red på labben hade samma mössa som mig så alla började anklaga mig..
Jag ser ofta det vanliga att folk inte vet hur de skall lära sina hundar saker. Till exempel för att få en 8-9 veckors valp att sitta still så har man den i halvstryp och drar i kopplet så huvudet hålls högt :/