Hundar iFokus

Hundar

Etikettutställning
Läst 664 ggr
[Djurenimittliv]
0

Ställa ut grandis!?

Hej. 

Har en kompis som vill ställa ut sin grandis och frågade då om jag kunde göra det. Jag har dock bara ställt rottis innan och undrar nu då om det är någon skillnad?

Tänkte då framförallt på hur det ska stå och hur det ska springa! 

Någon som vet ? :)

medde
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Kika på lite klipp på Youtube så för du en bra hum hur du ställer en GD.

Inte så stor skillnad tycker jag, rottis går väl med lite lägre hals än GD

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

[Djurenimittliv]
1

Ah kollade runt lite men va ändå lite svårt att få den perfekta bilden! Är lite av en perfektionist när det gäller djur! ;) haha! Vill ju att precis alla ska tycka att hunden är vackrast i världen. ;) men fått ett hum över hur det ska stå och springa i alla fall. Nu ska jag bara träna hunden ;P Sen tänkte jag på en annan sak, finns det någon regel på halsband?

medde
0

Jag hade en samma typ av kedja till min Gd som jag hade till mina dobermann. Så har du ställt rottis så kanske du har en snygg kedja. Den duger fint

Klicka dig in annars hos Björn och Johnny på kennel Diplomatic´s och kika på deras vackra bilder från utställningar, så får du bra ledtrådar i bilderna.

Lycka till=)

[Djurenimittliv]
0

Okey! :)

Nja, den rottisen var inte heller min och inte mitt halsband heller (och det va väldigt grovt, grov hund ;P ) .. Men dobberman halsband kan jag nog lätt få tag på då en släkting ställer ut sina dobbermans så det borde ju funka kanon :) Tack för tipset :) 

Det ska jag absolut göra  :) 

Tack :)

medde
0

#4 Hoppas du får tag i en=) Dobbern är ju en kvadrat så den ställs så gott samma som en GD. Då man gärna lyfter upp hals för att få fram linjen. Så be släktingen visa dig. Så har du den biten klappat och klart.

Lycka till och berätta gärna om du ställer kompisen hund  och hur det gick för er.

Mvh