Hundar iFokus

Hundar

Etikettträning-och-inlärning
Läst 1206 ggr
Wellcraft
0

Ska börja träna DP

Hej, jag ska nu börja träna en dvärgpinscher på ca. 3 år.

Tidigare erfarenheter av hunden är inte särskilt imponerande, visst är hunden jättesnäll men hunden har också kastat sig fram mot mig och mina hundar, hoppat fram ur buskar osv då hon rymmer väldigt, väldigt mycket och lyssnar inte ett dugg på sin förare.

Som tur är så är hon liten och rätt snäll mot andra hundar.

Det jag ska träna då är inkallning och kontakt, tänkte höra om ni har några bra övningar? Hundarna jag tränat har alltid varit intresserade på mig från start, har de inte varit de har det räckt med att visa att jag har godis så har de blivit lyhörda, denna lilla hund är nästan som döv och lyssnar inte ett dugg.

Har ni tips på inkallnings och kontaktövningar så får ni gärna skriva ner dem eller länka till sådana.

Gärna övningar som har fungerat enligt egna erfarenheter.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

nlinds
0

Ha sele på henne med en lång lång lång lina. Be någon hålla henne medans du sätter dig ned på knä några meter ifrån (börja kortare och lägg till mer avstånd sen) och lockar med den pipigaste röst du har, när den som "håller fast" hunden släpper och hunden kommer till dig, belönar du massvis. om du vet att hunden kommer segt eller inte kommer alls, när personen släpper hunden så spring åt motsatt håll och tjut och gör allt roligt du kan ! (man får bjuda på sig själv när man har hund ;) ) Personen som håller fast hunden ska självklart hålla i linan också :) Så Har jag tränat inkallning på BHK när jag höll valpkurser iallafall !

Lycka till ! 🌺

"After every storm, comes a rainbow" Regnbåge

Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi