Människotrimmer till hund?
Kan man använda vanlig människohårtrimmer till hund?
Japp, jag har allafall lånat både pojkväns och pappas maskin. Inte så populärt från deras sida men de fungerar! Beror på vilken päls kanske, jag har använt till cocker och nakenhund så ex Pudel hade varit kanske svårare
Kan kan du, men det funkar inte speciellt bra. De är inte gjorda för att skära igenom päls så du får kanske av 3 hårstrå. Så har iallafall alla mina "människotrimmers" varit :/
Jag köpte dock en hundtrimmer för 150 kr på ÖoB. Den äger och var inte speciellt dyr =)
Vi köpte en trimmer för människor på öob, den var inte dyr kanske runt 200, och det är lätt den bästa vi testat :) Ingenting har testat på vovven och vi köpte den här för att vår andra gick sönder och hade inga större förhoppningar på den. Men den har hållt flera år :)
Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns
Det beror nog på vad det är för hund du skall klippa, någon med tjockare päls lär det nog inte funka med, och jag skulle inte slita ut en människotrimmer man tänker använda för just människohår, för hunden. Satsa istället på en bra klippmaskin för hund om du skall maskinklippa hunden regelbundet.
#5 Det lönar sig att köpa en ordentlig, lite dyrare trimmer än att vara tvungen att köpa flera sämre när de går sönder efter ett litet tag, jag själv har en Andis AGC 2 speed och är helnöjd, bland de bästa maskinerna som finns. Finns med bara en hastighet också, som egentligen duger lika bra.
5 Är det pudelpäls så säger jag nej. Det finns bra maskiner som klipper bra andis och oster med olika skär. Inne på Pudel iFokus kan du läsa just om pälsvård och tillbehör även om klippmaskiner och deras skär 😉Våran blandis tik klippte jag med ostern som jag har än idag hon hade blandpäls, både strävare päls och även mjukare päls. Hon var softis-strävhårig ras så hennes päls bitvis mjuk bitvis strävhårig. En männsikotrimmer på henne hade väl funkat en gång o aldrig mer ;)