sista inlägget...
Ja jag skrev ju i förra inlägget när min hund fyllde år att jag skulle sluta här eftersom man näst intill blir kränkt av vissa…men måste bara skriva detta eftersom jag vet att det är fler som känner som jag gör! Jag menar det finns barn (är 14 år själv) som inte förstår vissa saker med hundar som ni vuxna gör, och även om ni vet att det är ett barn som har gjort inlägget så ska ni tjafsa om saker som inte ens hör till inlägget! Det är nästan så att barnet uppför sig bättre än vad ni vuxna gör.
Jag har lärt mig på detta forum att man inte ska skriva ett enda inlägg för folk hoppar på en av helt andra anledningar…
Tack för mig och Cozmo, vi känner oss inte det minsta välkomna här så det är bättre att lämna…men kontot finns kvar!
Med vänliga hälsningar
nej men usch! Tråkigt :(! 😕
Vad tråkigt att du känner så. Jag har missat vad det hela handlar om, så du får gärna länka till tråden.
Tyvärr är det så att det lätt blir OT i trådar där det inte ska bli det, och ibland missar vi i admin det. Då får man gärna skriva till oss så vi kan kika på det. Vi vill inte att medlemmar ska gå ur vårt forum.
Håller med Hera här, detta låter ju jätte trist. Du får som sagt gärna kontakta mig och tala om vad det handlar om, för jag har inte heller någon koll tyvärr.
Visst kan jag hålla med om att tonen hos vissa kan vara lite väl hård, dock så tror jag att dom som alla vi andra är måna om hundar och jag tror inte det handlar om att någon medvetet vill trycka ner någon.
Som sagt så är det jätte tråkigt om du lämnar sajten, men jag önskar dig lycka till med din hund!
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Nej, så tråkiigt!
Det finns alltid folk inom alla sammanhang som uttrycker sig som de ägde hela världen, går in på person angrepp istället för till sakfrågan.
Efter den här sista tråden om smuggelhundar, tyckte jag bottenmärket i kommentarer var nått. Den tråden borde ha helt raderats.
Boris
Tråkigt att du känner så.
Det är svårt med skrivna ord då det inte går att förmedla en känsla eller ironi/skämt osv. Kanske har du övertolkat något som skrivits? Personen kanske inte var ute efter att kränka eller såra, utan gav sin syn på saken (men på ett klumpigt sätt?)
Alla forum har olika medlemmar, en del är duktiga på att skriva andra mindre duktiga på att förmedla sin åsikt. Sånt är livet. Man kommer aldrig möta människor som alltid håller med en.
"Med rätt träning kan människan bli hundens bästa vän"
Blogg http://www.echosierra.se/
Instagram @historienomalf
Hundar iFokus är generellt ett väldigt trevligt forum, och bara för att man har olika åsikter behöver man inte känna sig kränkt. (Exempelvis om blandrasavel eller om att köpa bc utan att valla, där det lätt blir heta diskussioner). Det relevanta är att ALLA hundar och ALLA människor är välkomna, och att det finns olika åsikter om ALLT :). Blir du ledsen så kan du kontakta admin så ser de över inlägget och kanske varnar (?) den som skrev det taskiga. Att kritisera i allmänhet är en sak, att kritisera en enskild person en annan.
Jag har varit på flera forum och finner att iFokus är det trevligaste (kanske med undantag av vissa facebookgrupper..). Men du gör ju som du vill. Och kan återkomma när du vill :)
Inte kul när det blir så här.Råka ut för det på ett annat forum blev avstängd för mina åsikter.Tycker att man ska kunna diskutera på forum med varanda,trots att man har olika åsikter.Utan att det bli tjaffs.Allt lycka till önskar jag dig.Fin hund.