Hundar iFokus

Hundar

Etikettskaffa-hund
Läst 2044 ggr
Wezza
0

Låna hund?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har ju som sagt tänkt att kanske skaffa en kompis till Smiley nu i sommar (hennes kullsyster/bästis) men eftersom Smiley är min första  (egna) hund så har jag självklart ingen aning om hur det är att faktiskt ha 2. Så jag undrar om jag hade kunnat ''låna'' Skilla (hennes kullsyster/bästis) en helg/vecka på sommarlovet, så jag åtminstonde har en aning om det skulle kunna bli om jag skaffar kompis till Smiley. Är det en bra idé? Någon mer som gjort ungefär såhär?

Medarbetare på Hundparkour.ifokus

Frida B
0

Låter som en super ide!

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

LinaK
0

Det låter väl jätte bra 🙂 Men tycker nog snarare att du ska låna henne under 1-2 veckor än under en helg. Kan ta tid innan en hund anpassar sig ordentligt och man får se dennes "rätta jag".

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Wezza
0

#2 Får väl låna 1 vecka då :) Jag känner ju Skilla, men ändå vet jag ju inte hur hon e på promenader, vid hundmöten o.s.v. Det ''enda'' jag vet om henne det är att hon är blyg, och att det verkligen är dom två, det e verkligen hon och Smiley, om du förstår vad jag menar 🙂

Medarbetare på Hundparkour.ifokus