Hur ofta får era hundar mat?
Hur många gånger ger ni era hundar mat per dag? Vi har alltid gett 2 ggr/dagen, vilket innebär morgon och kväll. Dock har vår hund slutat äta på morgonen och jag har nu tagit bort det målet. Så han får istället all mat på kvällen. Hur gör ni?
Morgon och kväll. :)
Min har alltid mat framme. Han är lite som en katt, vill småäta lite då och då. Jag fyller på en gång per dag om det behövs.
~God loves you, and I´m trying! ~
Morgon och runt 16-17 på em.
Fil på morgonen och torrfoder på kvällen. :)
//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa) _
http://bunchiesphoto.weebly.com/
_
Två gånger per dag, morgon och kväll får han mat.
Morgon och kväll! :)
"Det är inte människor som hatar mig, det är jag som hatar människor"
På morgonen får de torrfoder, framåt kvällen blir det färskmat av någon sort.
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Mina har fri tillgång :-)
När Sally åt torrfoder hade hon alltid framme, nu när hon äter färskfoder får hon två gånger om dagen. Första målet runt halv ett och andra runt halv nio. Får hon tidigare så äter hon inte. Ludde har nästan alltidotorrfoder framme, han äter lite då och då men vi mäter upp hur mycket mat han ska ha så har han ätit upp det mesta av sin dagsranson ganska tidigt så får han vänta till lite senare innan han får resten men funkar oftast bra med att han själv äter när han blir hungrig.
Medarbetare på Undulater och Burfåglar
Småvalparna 6-9 månader 3 gånger dagligen, vuxna 2 gånger dagligen.
Den här länken tycker jag är rätt överensstämmande med vad jag tycker:
http://www.infoom.se/mysite/index.php?sida=54662
Boris
2 gånger
Medarbetare på Chinese crested ifokus.
Har framme hela tiden.
Medarbetare på Hundparkour.ifokus
2 gånger om dagen, morgon och kväll.
jag ger min hund 2 gånger per dag:)
#11 Jag tycker att mycket av det som står i länken är närmast…ja, jag finner inget bra ord. Länken säger bland annat följande:
"Många uppfödare och hundägare ifrågasätter ofta kvaliteten på de köttråvaror som ingår i fabrikstillverkat helfoder. Trotts att vissa märken försöker åtgärda detta genom att lägga till "med kyckling", "med nötkött" eller "med lamm" på sina förpackningar så är det fortfarande svårt för hundägaren att förstå att dessa verkligen är huvudingredienser i receptet och ofta av bättre kvalitet än de "slaktrester" som kan köpas i charkuteributiken.
Det är också viktigt att tänka på att industritillverkade foder är noggrant utvecklade och kontrollerade för att vara näringsriktigt balanserade för särskilda fysologiska omständigheter (tillväxt, uppfödning, arbete) och anpassade till hundens storlek (små, medelstora eller stora). Alla tillskott kommer att skapa obalans och negativt påverka hundens hälsa."
Samt "Tveka inte att rådfråga en veterinär. Genom sin utbildning är veterinären också en dietist för både sjuka och friska hundar."
Jag kan väl milt sagt säga att jag inte riktigt håller med i att alla (?!) industritillverkade torrfoder och "burkmat" är toppfoder och att alla veterinärer är näringsfysiologer. Nu handlade inte tråden om vad hundarna äter utan om hur ofta, men jag kunde inte låta bli att kommentera den länken för jag blev nästan allergisk mot den. Vad var det som var så bra med den?
2 gånger, morgon och kväll. Dock så står hans mat alltid framme, men äter han upp morgonmaten under dagen så får han ändå sin andra portion på kvällen.
2 gånger per dag, men funderar på att gå ner till en gång per dag till sommaren när det blir varmt - dom äter hellre på kvällen då.
Min har mat framme hela tiden, annars äter hon knappt något alls.
3 gånger om dagen, morgon, "middag" och kväll 🙂
/ Mia, sajtvärd för Självkänsla och Psykologi.
3 gånger om dagen har min hund alltid fått och kommer alltid att få.
Kl 07:00, kl 16:00 och kl 22:00
Hon är så van vid dessa tider så går det några fler timmar i mellan än vad det brukar göra så kräker hon galla.
Jag ger 3 gånger om dagen för att minska risken för magomvridning då jag har en ras som har lätt att få det.
Medarbetare på Hundar.ifokus
Skulle egentligen kunna ha fri tillgång då det är en hund som är liten och lång ifrån tjock. Plockar bort då sonen på 10 månader gärna tar. Tycker ni jag borde ge fri tillgång eller fungerar 1 ggn?
2 ggr per dag, och håller med dig #16
Jag för min del tycker att det är bättre att ge 2 ggr dagligen till vuxna hundar, de har lättare att "smälta" det. Vore bra med fri tillgång men funkar inte med många åldrar och temperament på hundarna. Fri tillgång på vatten har de.
Boris
Då blir det 2 ggr igen alt fri tillgång. Det får ligga tills han äter :)
Min valp på 4 månader får 4 ggr. Har testat att dra ner till 3 men då spyr hon galla varje morgon, så jag väntar ett tag till innan jag drar ner på antalet.
"Lycka och jubel att äga en pudel!"
2 gånger/dag. Morgon och kväll.
5 årig sankt bernhard 🙂
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Morgon ca 09.30 och kväll mellan 16.00-18.00.
Sedan små bitar under promenaderna pga träning.
Har haft fri tillgång men nu när vi har en valp också går inte det. Valpen får mat 3-4 ggr/dag, stora hunden brukar få sitt samtidigt men äter oftast bara 1-2ggr/dag, han äter helst på kvällen,när han är själv ute i hallen o har mkt tid på sig.

Alice får mat tre gånger om dagen, medans Kaila får fyra gånger nu när hn är så liten :-)
2 ggr/dag
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
Två gånger om dagen och ibland en extra liten portion mellan de vanliga måltiderna de dagar han är väldigt aktiv.
2 gånger om dagen, Ger Eukanuba torrfoder morgon och kväll. Fri tillgång på rent och fräscht vatten, vilket hunden alltid ska ha tillgång till dygnet runt. Självklart lite belönings godisar på promenaderna också, såsom korv, köttbullar etc.

Försöker ge tre gånger. 12, 15, 20. Men det är inte alltid hon äter. Vill gärna att hon ska äta frukost, men ibland behagar hon inte att äta innan 15-tiden. Typiskt mig å få en vorsteh som inte släänger sig över matskålen :P
Målar och ritar porträtt på beställning.
Gör även armband och kaninselar.
Priser och info:
http://lans.blogg.se/tillsalu/
Mina auktioner på tradera:
http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=1175999
En gång om dagen. Ingen regelbunden tid.
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
Jag ger mina kineser och labbemixen 2 gånger och min lurcher 3 gånger han är så jäkla smal så jag försöker att få upp honom i vikt.
Sune får tre gånger om dagen: frukost, middag och kvällsmat. Hos dagmatten får han lunch också.
Min får uppemot 5 gånger per dag eftersom hans mage är väldigt orolig, ger så ofta som möjligt så den håller igång.
Hjälper inte att öka på maten fler gånger här, han lämnar maten och äter när han känner för det.
Han är varken underviktig eller överviktig men helt klart smal.
#40 Precis så e det här med ;)
Medarbetare på Hundparkour.ifokus
På morgonen får han färskfoder, på dagen färska ben och torrfodret har han fri tillgång på,
Tibetansk spaniel-mix
2 ggr. Frukost och middag.
Två gånger per dag, på morgonen runt 7-8 och på eftermiddag/kväll vid 17-18. Tiderna kan givetvis vara avvikande ibland om man gör något speciellt.
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Allis är 7 månader och med mig på jobbet så det blir 3 gånger per dag, frukost 06:30 lunch 12 och middag runt 17.
Har funkat utmärkt och jag vet inte när/om jag ändrar det för att hon blir vuxen.
Funkar ju bra med rutiner som passar in i att ha med henne på arbetet och kunna gå en lång sväng efter maten osv.
Båda har fri tillgång, så jag fyller på när det är tomt.
Mina får mat 2 ggr om dagen. Morgon och middag 🙂
båda fick två gånger om dagen, men han jag bor med hela tiden slutade äta på morgonen. så nu får han tre gånger om dagen! frukost, mitt på dagen och kvällsmat! och nu äter han varje gång!
Det händer, oftast en gång/dygn.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
En gång om dagen. Ett tag gav jag honom mat både på morgonen och kvällen, men han ville inte äta på morgonen, så nu han får bara på kvällen.
Medarbetare på Supernatural och Hundparkour
@browniecolt på Instagram | http://browniecolt.blogspot.com/
När Lowa kom till oss som 8veckor gammal valp fick hon uppblött torrfoder 4 ggr om dagen. Det kändes som om det enda vi gjorde var att mata och rasta ;)
Efter nån månad gick vi över till uppblött 3 ggr om dagen, efter ytterligare nån månad började vi ge ej uppblött med en skvätt vatten över precis innan utfodring.
För cirka en månad sedan gick vi över till 2 ggr om dagen, fortfarande med lite vatten. Frukost vid 7-9, lite godis/tuggben under dagen och kvällsmat vid 18-20. Går vi och lägger oss sent och vet att vi kommer vakna senare än vanligt så får hon ½dl foder innan sovdags. Annars hungerspyr hon… Än så länge har vi lyckats med att hålla henne i slimmat skick trots att hon är en matglad cocker spaniel med världens tiggande ögon ;)