Mjölby Inoff 13 april
Hej alla !
Tänkte kolla om någon annan ska ställa ut där eller kanske bara komma och titta ? :)
Totalt 256 hundar är anmälda :D
http://www.ostergotlandskennelklubb.nu/
Jag och Inez kommer dit! Då får jag gå med Inez solo XD Förra gången hade jag uppfödaren som hjälp nu är de bara vi.
Men jag vill ju kunna bli en bra handler så då måste man öva :)
Håller tummarna för du kan då :D
Så nervös!! Denna gången är den en officiel dommare som dömmer pommarna och han har dömt bland annat Inez pappas halvbror till BIR osv :P
Nervös över vad han ska säga XD Om Inez.
Haha vet du jag tänkte det när jag såg din hund. - Oj vad lik den hunden är den där tjejens hund på ifokus 😃
Hade inte sett denna tråd innan men jag så er ^^ Dock såg jag er inte i ringen. Hur gick det?
Jasså ! :D Hahah var roligt XD Jag i de ljus byxorna ? ;)
Nja de gick inte super bra… men han hade inte riktigt koll på att pommarna har en ful ålder så han tyckte hon hade lite päls :) Men hon har mer än de flesta i hennes ålder XD
Men alla kan inte veta de är skumt redan för mig .
För er då ? :D
Hehe ja väldigt ljusa byxor, lyckades du hålla dom rena med de där underlaget eller var du också full av "dammiga" tassavtryck?
Tyckte hon såg lite ur päls faktiskt. Liksom inte lika fluffig som på bilderna jag sett men de är ju som de säger, valpar har fulperioder och de tappar valppäls o tänder hit och dit.
Kompisen ställde sin schäfer i valpklass och slutatde som BIG2. Själv ställde jag min setter Norma och slutatde som BIG1, i BIS finalen blev vi oplacerade men jag var så nöjd med Norma. Hon var jätterolig att visa den dagen så pigg och glad.
Men de var iskallt!!!
Ja jag lyckades ;) ! De är problemet med svart hund… då måste man typ ha ljusa kläder …. XD
Ja hon har tappat mycket :S Jag har ju undvikit att ladda upp de senaste bilderna på henne i helkropp ;) Man kan göra mycket med borsta uppåt huvudet XD
Hon kommer bli tunnare och tunnare nu till 8 mån.. då vänder det igen XD
Hon ska tappa hela sin krage typ.. kommer se ut som en korthårig hund XD
Typ såhär kommer hon se ut XD
http://www.petticoatpoms.com/sergeant_blowout2.jpg
Vad roligt!! Riktigt bra resultat !!!! :D:D Jag hoppas de kommer bli bra resultat för Inez på ras specialen nästa mån :)
haha ja inte är de vackert inte. Norma fäller ur all sin päls varje höst. Ser inte klok ut o jättetråkigt för jag kan aldrig vara med på de stora hundmässorna som är på höstkanten med titlar att vinna o crufts kvalificering eftersom de inte är någon ide då.
Ska hålla tummarna för er. Har du tid och möjlighet önskar jag dig välkommen till NYLKK´s inoffciella hundutställning den 18 maj här i Oxelösund. Inga pommar anmälda ännu ;)
Ja de är lite tråkigt :/ Fast man kan ju tycka att de ska kunna bedömas och ha chans iaf.. men de är ju svårt för domare att veta om de är fällning eller verkliga päls också… :S
Synd att de är så långt annars skulle jag gärna anmäla ;)