Hundar iFokus

Hundar

Etikettraser
Läst 2903 ggr
MarHai
0

Kooikerhondje

Jag snubblade över den rasen igår, och blev fast direkt. Har aldrig träffat den rasen irl, och jag har faktist inte heller hört något om den. Men sökte och fick fram flera kennlar, och vad jag har läst om dem så låter det som en bra ras för mig!

Någon här inne som har en sådan eller som har någon erfarenhet av denna vackra ras?Glad

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

chrissan
0

Vi har nära vänner som har en sådan. Charmig ras, men man ska vara medveten om att det är en skarp jakthund! Det är ingen barnhund, det säger ägarna bestämt. Den ska fostras ordentligt och gärna ha något att göra. Hanhundar kan vara mycket aggressiva mot andra hanar.

Om man är medveten om vad man köper är det verkligen en trevlig hund, men som sagt, inte för alla.

MarHai
0

Tack för dítt svar. Jag kommer att träna mycket lydnad och agility med min framtida hund. Denna ras är en av de jag har fastnat mycket för, men jag vill ha reda mer på om den passar mig. Ev ska jag träffa några nästa helg. :)

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

SparklingTindra
0

Jag har aldrig träffat på en skarp Kooiker. Förvånad Den passar utmärkt som familjehund. Den är lite reserverad, ungefär som sheltie men ska inte visa rädsla.

Dom är lättlärda och passar till det mesta, bara man är aktiv med dom.

Leosmatte
0

Hejsan, vad kul att du har fastnat för en kooiker! Jag har en hane som heter Leo han är snart 3 år. Dom är verkligen fina! Men tyvärr sällsynta. Vi kör olika saker med Leo. Agillity, freestyle, utställning och lydnad. Allt det är han perfekt till. Lagom storlek på hunden också. Vet du någon som har en kooiker? Om du gör det så kan du ju fråga om du kan få ta hand om den en vecka eller två bara för att känna att det är den rätta rasen. Så gjorde vi och vi föll för den direkt. Vi lånade flera olika raser men kooiker var bäst. Prova det du också!

skrabbe
0

Jag har bara träffat en kooker och den var vare sig skarp eller hanhundsaggressiv. Utan än trevlig hund, om än något lättstressad.