Akupunktur mot allergi?
Jag undrar om någon här har testat akupunktur mot allergi. Jag ha googlat en del och hittar bara positiva erfarenheter, men vill gärna höra från fler. Jag är själv allergisk främst mot katt, häst och pollen. Jag vill skaffa hund, men är givetvis mycket fundersam då jag inte vill upptäcka att jag blir allergisk även mot denna. Kanske kan akupunktur vara lösningen på hela allergi problemet?
Det finns en behandling för allergi där läkaren ger små doser av det allergiframkallande ämnet under en period och kroppen då "vänjer sig" vid det och allergin minskar. Har en kompis som gjorde detta mot kattallergi med väldigt bra resultat. Hon fick hjälpa av sin husläkare att få detta. Kommer bara inte ihåg vad terapiformen heter 🤔
Den kallas sensibilisering. Man ger , som du säger först en liten dos av det allergiframkallande ämnet med stigande titrar av det successivt under läkarövervakning.
Om man är allergisk mot flera ämnen blir det genast klurigare.Risken är stor om man har konstaterad allergi, att man kan bli allergisk även mot andra saker/djur.
Har erfarenhet av akupunktur mot olika typer av smärta, men inte mot allergi.
Akupuntur ska ju ges på "frisk" hud, så man får ju inte ha nässelutslag. Men allergi mot pollen och djur brukar ju oftast yttra sig i hösnuva och/eller allergiska ögonbesvär.
Boris
#2 Ah tack så hette det ja… Är inte så enormt insatt iom att det inte är jag som provat det.
Här finns mer info: http://allergier.ifokus.se/
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.